Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Svigers kommer på middag i morgen, og samboern ønsket at vi skulle servere noe vi ikke hadde gjort før og noe spesielt som ville imponere dem. De er alt etende så den delen er grei. Men det blir opp til meg å lage maten da jeg går hjemme i mammapermisjon. Hva kan jeg lage som da er imponerende og greit å lage når jeg kanskje må fly litt frem og tilbake? Hadde tapas vært en ide? Og i så fall, hva burde være med i en tapas? Anonymous poster hash: 9a88c...0bc
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Dårlig gjort av mannen din å komme med en slik forespørsel, som nærmest hørtes ut som et krav. Da skulle han i det minste planlagt og laget det sammen med deg. JEG ville aldri gått for noe som for meg er nytt når skulle imponere noen. Det smarteste er å lage noe man kan ekstra godt, da vet du det blir suksess. Anonymous poster hash: 1d17d...c9c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Fylt indrefilet surra i bacon og ha ved siden av glassert løk og glassert paprika :-) Snitt opp indrefilet slik at den blir flat. Legg en tynn pølse med Tine krydderost på den, rull igjen. Surr bacon rundt. Fest eventuelt med mathyssing. Brun i panna og inn i komfyren. Anonymous poster hash: f901f...49b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Da foreslår jeg at samboeren går i tenkeboksen og finner ut hva dere skal lage - og så gjør dere alle forberedelser som er mulig sammen i kveld. Pussig å forvente at du skal gjøre noe som imponerer hans foreldre på en slik måte. Si at dere gjerne kan gjøre noe sammen, hvis ikke så blir det noe som er enklere å lage. Det er en ordinær torsdag før jul, trenger ikke imponere så mye da! Det kan dere heller gjøre når dere ber dem på søndagsmiddag en gang, hvor begge har tid til å bidra med matlagingen. Ellers har jeg sans for å lage enkle ting med gooooode sauser til. Å lage en saus fra bunn er ikke vanskelig, trikset er å la den få putre lenge nok på forhånd, noen sauser gjerne noen timer. Anonymous poster hash: 39d52...68e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Hjemmelaget lasagne! Står å koker av seg selv i to timer, så stekes den i ovnen for seg i 40min.. Lag en ragu- Stek kjøttdeig, løk, bacon, gulrøtter og selleri. (Ha i 6l buljong, et glass melk og tomatpure) krydder. Stek til kjøttdeigen er brun. Ha oppi væsken. kok opp, småputre en time uten lokk, en time med lokk. Lag en hvit tjukk saus med ost og krydder. Legg dette lagvis med raguen, sausen og plater... ost på toppen. stekes på 220g i ca. 40min. Anonymous poster hash: 59322...222
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #6 Skrevet 3. desember 2015 HI her Tusen takk for mange gode forslag! Ble denne oppskriften så nå er det ikke så altfor lenge til jeg skal sette i gang med maten her Blir vel ris, salat og saus til tenker jeg. Fikk lyst til å lage pai eller cupcakes til dessert da det var et ønske, særlig fra lillesøstra på 8 som kommer. Så får se hva jeg har tid til. Alle tipsene dere kom med er skrevet ned da det hørtes utrolig godt ut og kunne tenke meg å prøve det senere Anonymous poster hash: 9a88c...0bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå