Gå til innhold

Ekteskap og bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hele tiden trodd at når man giftet seg så ble begge automatisk eier av huset. Men dette stemmer kanskje ikke? Hvordan gjør jeg det for å få fikset dette? Tar kontakt med banken?

Anonymous poster hash: 84119...d6b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det man tar med seg inn i ekteskapet tar man også med seg ut av ekteskapet, verdier man bygger seg opp i løpet av ekteskapet blir felleseie med mindre noe annet er avtalt.

Det må tinglyses at du har blitt medeier.

Anonymous poster hash: 7104e...6c1
Skrevet

Dette stemmer garantert ikke...

Men du får det til å høres ut som du giftet deg for å få halve huset ;)

Anonymous poster hash: f3c08...718

Skrevet

Vi kjøpte huset før vi giftet oss, men da var forholdet så ferskt (og jeg ung og blåøyd) at jeg ikke ble lagt til som medeier. Giftet meg garantert ikke for å få halve huset nei, det hadde nok ingen påstått om de så elendigheten vi bor i :P Men nå er det mye som tyder på at ekteskapet ikke holder livet ut... Merkelig nok ;) Og da vil jeg være sikker på at jeg ikke står på bar bakke den dagen det skjer.

Skrevet

Om huset sto på han da dere giftet dere står det fremdeles på han om dere ikke har gjort noe med det.

Men verdier man bygger seg opp i et samliv skal deles, så evt verdistigning o.l. kan du ha krav på din del av.

Skrevet

Om huset sto på han da dere giftet dere står det fremdeles på han om dere ikke har gjort noe med det.

Men verdier man bygger seg opp i et samliv skal deles, så evt verdistigning o.l. kan du ha krav på din del av.

Takk for svar :) Da skal jeg få fikset dette før det er for sent.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...