Gå til innhold

Sjokolademousse i oreokake - spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage Oreokake for andre gang og tenkte å bruke oppskriften fra Trines matblogg. Synes imidlertid at jeg husker fra tidligere at lys sjokolademousse skal lages med tre dl melk men på de nye pakningene med sjokolademousse (enten daim, melkesjokolade eller mørk sjokolade, for lys sjokolademousse har jeg ikke klart å finne) står det at den skal lages med 2 dl melk. Husker jeg riktig, at det tidligere var 3 dl, og bør jeg da går for 1 1/2 pk sjokolademousse? Har noen laget Oreokake med de nye sjokolademoussepakningene og brukt bare en pakke og gikk det greit isåfall greit og det ble nok mousse? Hvilken oreokakeoppskrift brukte du da?

Anonymous poster hash: 2b2d6...70b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal lage Oreokake for andre gang og tenkte å bruke oppskriften fra Trines matblogg. Synes imidlertid at jeg husker fra tidligere at lys sjokolademousse skal lages med tre dl melk men på de nye pakningene med sjokolademousse (enten daim, melkesjokolade eller mørk sjokolade, for lys sjokolademousse har jeg ikke klart å finne) står det at den skal lages med 2 dl melk. Husker jeg riktig, at det tidligere var 3 dl, og bør jeg da går for 1 1/2 pk sjokolademousse? Har noen laget Oreokake med de nye sjokolademoussepakningene og brukt bare en pakke og gikk det greit isåfall greit og det ble nok mousse? Hvilken oreokakeoppskrift brukte du da?

Tine sin. Lagde som anvist. Fungerte bra.

Anonymous poster hash: f17ff...260

Skrevet

Ok, så du lagde sjokolademousse med 2 dl melk og det gikk bra? Brukte du den med melkesjokolade, mørk sjokolade eller daimkuler?

Skrevet

Ok, så du lagde sjokolademousse med 2 dl melk og det gikk bra? Brukte du den med melkesjokolade, mørk sjokolade eller daimkuler?

Jeg brukte den med Daim da jeg lagde oreokake sist gang, med 2 dl melk. Gikk veldig greit😊

Jeg kunne nok hatt litt mere mousse om jeg fikk velge, så neste gang tror jeg at jeg lager 1,5 porsjon, men det er fordi jeg syns det er ekstra godt med sjokolademousse.

Anonymous poster hash: d525b...8c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...