Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Har Helle driti på draget eller har hun rett? Anonymous poster hash: 4d1b4...153
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Hun, som så mange andre bloggere, dinner seg ut. Anonymous poster hash: b7529...ac1
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Hvilken banandebatt? Anonymous poster hash: 97fa6...b33
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Ganske teit debatt i det hele tatt synes jeg.... At en personlig trenger som jobber med folk på slankekur sier at banan ikke er noe godt valg fordi den inneholder mye sukker og kalorier er da ikke verdens undergang. At en blogger går ut og kritiserer dette fordi banan er sunt og helt greit å spise er også helt greit, ingen av dem tar jo feil Banan er en kaloritett frukt som kanskje ikke er beste valget for noen på slankeren, men banan er en sunn frukt som er helt greit å spise om man trenger et raskt mellommåltid. Både den personlige treneren og bloggeren har rett. Storm i et vannglass! Anonymous poster hash: 2f477...8cf
februarprins2013 Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 synes det er storm i et vannglass, spiser svært sjelden banan, fordi jeg ikke er så glad i det,men sønnen min elsker den, og han er tynn og lang, tror en banan er mye bedre enn godis, synes det går altfor langt
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Alt med måte. Leste for en stund siden at det er farlig med gulrøtter, dersom man spiser 1 kg hver dag! Hvem gjør det liksom? Anonymous poster hash: 97fa6...b33
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Men som personlig trener, så synes jeg det er rart. En banan kan være perfekt før trening. Jeg trener ofte på morgningen, og da er en banan helt perfekt. Jeg får den energien jeg trenger for å gjennomføre økten, samtidig som jeg ikke blir for tung i magen av et fult måltid. Og noe må jeg ha, ellers blir jeg både kvalm og svimmel. Anonymous poster hash: 7fbd0...70c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #8 Skrevet 2. desember 2015 Ganske teit debatt i det hele tatt synes jeg.... At en personlig trenger som jobber med folk på slankekur sier at banan ikke er noe godt valg fordi den inneholder mye sukker og kalorier er da ikke verdens undergang. At en blogger går ut og kritiserer dette fordi banan er sunt og helt greit å spise er også helt greit, ingen av dem tar jo feil Banan er en kaloritett frukt som kanskje ikke er beste valget for noen på slankeren, men banan er en sunn frukt som er helt greit å spise om man trenger et raskt mellommåltid. Både den personlige treneren og bloggeren har rett. Storm i et vannglass! Anonymous poster hash: 2f477...8cf Kaloritett?? En middels stor banan inneholder rundt 90 kalorier og den metter godt. Det er 40 kalorier mer enn et eple som ikke gir en metthetsfølelse i det hele tatt. Så å si at en banan er kaloritett er bare teit. I forhold til en agurk, kanskje. Anonymous poster hash: f1ac3...b3b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #10 Skrevet 3. desember 2015 Agurknytt. Temmelig navlebeskuende damer, begge to. Ingen av dem er spesielt troverdige og langt fra imponerende. Anonymous poster hash: 518ea...154
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #11 Skrevet 3. desember 2015 Syns det er greit at det kommer frem i lyset at maten som er sunn og bra for noen, ikke nødvendigvis er bra for de som skal ned i vekt. Vet selv om flere overvektige som følger diverse treningsbloggere og deres oppskrifter. De kunne trengt lignende informasjon.En "sunn" kake med dadler, nøtter og bananer inneholder minst like mange kalorier som vanlige kaker. Bananpannekaker til frokost, samt en skål med nøtter, honning, avocado etc. Maten på disse bloggene omtales som sunne, og det er jo ikke feil det, men det er overhodet ikke sunt for en person som skal ned i vekt og må passe på kaloriinntaket. Dette er mat som passer til en høyst aktiv person som er avhengig av kaloriene og energien. Det hjelper ikke at nøtter er "sunt", når det inneholder mer kalorier enn sjokolade. Alt med måte selvfølgelig, men det er mange uopplyste mennesker der ute som ikke er klar over mengden kalorier i maten de blir fortalt er kjernesunn. Anonymous poster hash: 20488...d0a
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #12 Skrevet 3. desember 2015 Syns det er greit at det kommer frem i lyset at maten som er sunn og bra for noen, ikke nødvendigvis er bra for de som skal ned i vekt. Vet selv om flere overvektige som følger diverse treningsbloggere og deres oppskrifter. De kunne trengt lignende informasjon. En "sunn" kake med dadler, nøtter og bananer inneholder minst like mange kalorier som vanlige kaker. Bananpannekaker til frokost, samt en skål med nøtter, honning, avocado etc. Maten på disse bloggene omtales som sunne, og det er jo ikke feil det, men det er overhodet ikke sunt for en person som skal ned i vekt og må passe på kaloriinntaket. Dette er mat som passer til en høyst aktiv person som er avhengig av kaloriene og energien. Det hjelper ikke at nøtter er "sunt", når det inneholder mer kalorier enn sjokolade. Alt med måte selvfølgelig, men det er mange uopplyste mennesker der ute som ikke er klar over mengden kalorier i maten de blir fortalt er kjernesunn. Anonymous poster hash: 20488...d0a Jeg har gått ned 40 kg. Og jeg spiste en banan og en neve mandler HVER dag som mellommåltid. Jeg spiste alt, også litt godt på lørdager. Jeg tror du har misforstått dette med å leve sunt. Å leve sunt er å spise balansert og variert. I tillegg ha kontroll på kalorier. Det er så mye tøv om alt man ikke kan spise fordi man blir tykk. Og du tar grundig feil? Nøtter ER sunt. Faktisk anbefales det å spise en håndfull usaltede nøtter hver dag. Anonymous poster hash: 4d1b4...153
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #13 Skrevet 3. desember 2015 På god morgen Norge var jeg overrasket over hvor dårlig Linnea uttrykte seg muntlig. Hun er en smart og reflektert dame, men denne gangen klarte hun ikke å få frem poenget sitt tydelig nok. Helle burde være mer bevisst på kroppspråket sitt. Det er provoserende når hun sitter å smiler hånlig og nesten himler med øynene når de andre snakker. Hun så ikke på dem, men så på taket osv. De to andre så på den som snakket og så ut som om de var interessert i hva vedkommende har å si. Ernæringsspesialisten uttrykte seg tydelig og konkret, uten å fornærme noen. Jeg fikk et godt inntrykk av henne, og er glad for at mennesker som henne finnes til å nyansere å klargjøre slike debatter. Anonymous poster hash: 4bbf0...8ef
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #14 Skrevet 3. desember 2015 På god morgen Norge var jeg overrasket over hvor dårlig Linnea uttrykte seg muntlig. Hun er en smart og reflektert dame, men denne gangen klarte hun ikke å få frem poenget sitt tydelig nok. Helle burde være mer bevisst på kroppspråket sitt. Det er provoserende når hun sitter å smiler hånlig og nesten himler med øynene når de andre snakker. Hun så ikke på dem, men så på taket osv. De to andre så på den som snakket og så ut som om de var interessert i hva vedkommende har å si. Ernæringsspesialisten uttrykte seg tydelig og konkret, uten å fornærme noen. Jeg fikk et godt inntrykk av henne, og er glad for at mennesker som henne finnes til å nyansere å klargjøre slike debatter. Anonymous poster hash: 4bbf0...8ef Ja hun Tine (heter hun det?) gjorde et godt inntrykk. La også merke til at Linnea snakket litt dårlig men tror hun fikk problemer med hals og hoste så virket som hun slet med stemmen. Synes hun startet ganske bra og så datt hun litt av. Jeg synes faktisk litt synd på Helle, det er jo bare snakk om en banan men HELT enig at hun sendte ut helt feil signaler. Hun virket utrolig arrogant. Anonymous poster hash: 4d1b4...153
Gustav Klitt Skrevet 3. desember 2015 #15 Skrevet 3. desember 2015 Linnea fremstår som et sutretryne. Den andre dama kommer til å portretteres med vinkling ano-/ortoreksi i ett eller annet helgemagasin innen fem år. Merk mine ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå