Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Er det noen etnisk norske her som har en mann med indisk opprinnelse? Spør av nysgjerrighet da jeg aldri har vært sammen med noen fra en annen kultur. . Har møtt en mann av indisk opprinnelse, oppvokst i USA. Han er tvers igjennom gentleman med meget god jobb. Han er ikke noe dypt religiøs. Vi trives veldig godt sammen og jeg syns han er en fantastisk fyr😊. Anonymous poster hash: c400c...f9e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Du får nydelige barn hehe De er ikke muslimer sannsynligvis så det er bare å kjøre på, indere er ordentlige folk. Anonymous poster hash: 8b5ba...e88
Kjerringa med agurken Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Er det noen etnisk norske her som har en mann med indisk opprinnelse? Spør av nysgjerrighet da jeg aldri har vært sammen med noen fra en annen kultur. . Har møtt en mann av indisk opprinnelse, oppvokst i USA. Han er tvers igjennom gentleman med meget god jobb. Han er ikke noe dypt religiøs. Vi trives veldig godt sammen og jeg syns han er en fantastisk fyr😊. Anonymous poster hash: c400c...f9e Uansett religion så er det viktigste mannen- ikke hans nasjonalitet. De andregenerasjons inderene jeg kjenner og vet om har vært redelige og hyggelige folk (sikher og hinduer). Respekten de jeg har truffet har for alt og alle er enorm- noe som reflekterer religion og livsstil. Det finnes dårlige frø overalt, men følg hjertet og magen du. Det er verdt å merke seg at mange (sier ikke alle) har foreldre som ønsker at barnet sitt gifter seg med en fra indisk bakgrunn og samme religion. Greit å få det på banen relativt tidlig (arrangert ekteskap vs "love marriage").Ikke noe feil med sari og salwar kameez
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 De mannlige indere (og kvinnelige, for den saks skyld) jeg kjenner er høflige, høyt utdannede, hjertevarme og flotte mennesker. De er ikke muslimer, som jeg ofte synes har et annet syn på livet og mennesker enn det jeg setter høyt. Jeg skal være helt ærlig å si at jeg ikke hadde hatt motforestillinger om min datter hadde blitt sammen med en inder (i hvert fall ikke en som var vokst opp i et vestlig land), mens jeg hadde vært svært skeptisk om hun hadde kommet hjem med en muslim. Kun fordi muslimer oftest ikke likestiller menn og kvinner fullt ut, og det unner jeg ikke min datter. Anonymous poster hash: adc4c...cd5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 De mannlige indere (og kvinnelige, for den saks skyld) jeg kjenner er høflige, høyt utdannede, hjertevarme og flotte mennesker. De er ikke muslimer, som jeg ofte synes har et annet syn på livet og mennesker enn det jeg setter høyt. Jeg skal være helt ærlig å si at jeg ikke hadde hatt motforestillinger om min datter hadde blitt sammen med en inder (i hvert fall ikke en som var vokst opp i et vestlig land), mens jeg hadde vært svært skeptisk om hun hadde kommet hjem med en muslim. Kun fordi muslimer oftest ikke likestiller menn og kvinner fullt ut, og det unner jeg ikke min datter. Anonymous poster hash: adc4c...cd5 Jeg blir så trist når jeg leser svar som dette. Spesielt når det virker til å komme fra ellers oppegående og fornuftige mennesker. Min fantastiske svigersønn som er oppvokst delvis i Tyrkia og delvis i Sverige må leve med dette stigma hver eneste dag. Han er en skjønn og snill mann og som mor er jeg takknemlig for at min datter har funnet en kjæreste som respekterer og forguder henne. Han er ikke særlig religiøs, men har sin kultur i bunn uten at det går på bekostning av min datters selvstendighet. Det er skremmende, og veldig trist, at så mange ikke klarer å se bort fra skrekkhistoriene og innser at den vanlige muslim ikke er så annerledes enn folk med andre religioner. Anonymous poster hash: b59cd...43f
Pobie Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Indere er ikke noe bedre enn f eks mange folk fra Irak og Afghanistan osv i min bok. Hører stadig om tvangsekteskap og gruppevoldtekter i India. De er ikke muslimer, men kvinnesynet hører hjemme i steinalderen. Men klart det er mannen som teller, ikke hvor han er fra. Hvis han er oppvokst i USA er det lite sannsynlig at det blir noe problem.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Var en medisinstudent på jobb en gang som var fra India (eller norsk,da. Foreldrene var fra India) Og han var så vakker at jeg ikke klarte å ta øynene bort fra han! Han hadde de nydeligste øynene jeg noen gang har sett! Han ble nok litt interessert tilbake av all stirringen min, men heldigvis var han ikke så lenge i vår avdeling! Men han glemmer jeg aldri! Anonymous poster hash: b45f3...23f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #8 Skrevet 2. desember 2015 Grupprvoldtekt av små barn ned til 6 mnd alder, tvangsekteskap, slaveri, er noe som skjer i India. Indere er ikke bedre enn muslimer for å si det sånn. I India er kvinner mye mye mye mindre verdt enn en mann. Jeg kjenner mange muslimer som verdsetter kvinner. Anonymous poster hash: 0fc38...5f6
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #9 Skrevet 2. desember 2015 Sett dere litt inn i indisk kultur, den er utrolig kvinneundertrykkende! Kvinner dømmes kun på utseende, blir betraktet som eiendom og mishandling av kvinner er et stort problem i landet. Mannen er kvinnens "Gud" i den hinduistiske religionen og han bestemmer. Kvinner voldtas og har ingen rettsikkerhet, for å gifte bort datteren sin må familien betale stor medgift, svigerdøtre brennes og drepes slik at sønnen kan giftes på nytt og få mer medgift, dør mannen din og du blir enke så betraktes du som uren. Jeg sier ikke at denne mannen er slik, men dette er verdier han nok er vokst opp med. Jeg har hatt indiske venner, stor forskjell på hvordan kvinner og menn behandler. Menn kan ha kjærester og drikke alkohol, ikke kvinner. Vet om jenter som blir tvangsgiftet fordi de har kjæreste. Den indiske og pakistanske kulturen er stort sett den samme, de deler flere tusen års historie og menneskesyn. Islam er forholdsvis ny i regionen og kan ikke ta all æren for faenskapet. Anonymous poster hash: 5d4b7...b53
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #10 Skrevet 2. desember 2015 Min sambo er indisk/svensk, vokst opp i Sverige & har ikke noe forhold til India i det hele tatt. Det er som å date en hvilken somhelst svenske men vi har en vakker sønn! Alle som ser han dåner helt 😂 Håper han fortsetter å være like vakker når han blir eldre. Så kan ikke hjelpe deg med svar Ang kultur men kan bekrefte at barna blir veldig vakre! Anonymous poster hash: 661a5...41d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #11 Skrevet 2. desember 2015 Indere er gode mennesker, sikkert også han her Og enig med hun over, barna.... Oi så vakre! Sønnen min har en venninne som er halvt indisk, hun og begge søstrene hennes er unormalt vakre hehe... Anonymous poster hash: a9afc...e3c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #12 Skrevet 2. desember 2015 Sett dere litt inn i indisk kultur, den er utrolig kvinneundertrykkende! Kvinner dømmes kun på utseende, blir betraktet som eiendom og mishandling av kvinner er et stort problem i landet. Mannen er kvinnens "Gud" i den hinduistiske religionen og han bestemmer. Kvinner voldtas og har ingen rettsikkerhet, for å gifte bort datteren sin må familien betale stor medgift, svigerdøtre brennes og drepes slik at sønnen kan giftes på nytt og få mer medgift, dør mannen din og du blir enke så betraktes du som uren. Jeg sier ikke at denne mannen er slik, men dette er verdier han nok er vokst opp med. Jeg har hatt indiske venner, stor forskjell på hvordan kvinner og menn behandler. Menn kan ha kjærester og drikke alkohol, ikke kvinner. Vet om jenter som blir tvangsgiftet fordi de har kjæreste. Den indiske og pakistanske kulturen er stort sett den samme, de deler flere tusen års historie og menneskesyn. Islam er forholdsvis ny i regionen og kan ikke ta all æren for faenskapet. Anonymous poster hash: 5d4b7...b53 Sant. Jeg har jobbet i en indisk veldedig organisasjon i India. De (inderne) fortalte mange slike historier de har opplevd. Utrolig trist. De fortalte at India var det verste landet i verden å bli født som jente. Mange dreper jentebarnet sitt eller legger det ut i skogen for å dø fordi de ikke har råd til en jente. Eller mannen kaster ut eller dreper konen fordi hun fødte en jente og ikke gutt. Det er alltid først mannen og sønnene som får forsyne seg av maten. Konen og døtrene får restene, hvis det er noen rester. Er de fattige blir det bare ris til overs. Alt næringsrikt som grønnsaker og kanskje kjøtt (hvis de har råd til det) har mennene som oftest spist opp. Men er han oppvokst i USA er han trolig vokst opp med et vestlig syn. Dessuten finnes det jo også oppegående indere i India. Anonymous poster hash: baed2...06c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #13 Skrevet 2. desember 2015 Jeg har gått på skole med en veldig grei og snill inder. Han er født i India, men familien flyttet til Norge da han var liten. Greiere mann skal man lete lenge etter. Familien er på ferie i hjemlandet hver sommer, men ingen av de har dårlig kvinnesyn. Råtne epler finnes over alt. Hadde han vokst opp i India hadde jeg nok vært mer skeptisk. Anonymous poster hash: 00e55...11f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #14 Skrevet 2. desember 2015 Min kjære er adoptert fra India. Vi har to veldig fine barn 😉 Anonymous poster hash: 65733...532
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #15 Skrevet 2. desember 2015 Jeg er adoptert fra India. Er sammen med en norsk mann. Vi har møtt en del indiske menn, var på ferie i India.. Det var ingen god ferie da de ikke likte min mann, de mente jeg som var fra India helt klart skulle vært sammen med en inder.. Jeg er ikke tiltrukket av de mennen synes de undertrykker kvinnene noe voldsomt. Vi møtte virkelig ikke en eneste mann der som så på meg og min mann som par. Vi ble redde noen ganger, da de gikk bort til min mann å ville ha meg. Aldri mer India for vår del.. Hadde jeg vært hvit hadde de ikke brydd seg. Anonymous poster hash: 63921...c1e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #16 Skrevet 2. desember 2015 Min sambo er indisk/svensk, vokst opp i Sverige & har ikke noe forhold til India i det hele tatt. Det er som å date en hvilken somhelst svenske men vi har en vakker sønn! Alle som ser han dåner helt 😂 Håper han fortsetter å være like vakker når han blir eldre. Så kan ikke hjelpe deg med svar Ang kultur men kan bekrefte at barna blir veldig vakre! Anonymous poster hash: 661a5...41d Hørt om Myrsnipa?😉 Anonymous poster hash: a18cd...762
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #17 Skrevet 2. desember 2015 Takk for svar alle 😊. Jeg har ingen dårlige vibber ang denne mannen. Han er alltid ekstremt opptatt av at jeg skal føle meg 110% vel i nærheten av han.. Han er ekstremt omsorgsfull og jeg føler meg som en prinsesse i nærheten av han. Foreldrene hans kom til USA tidlig i 20årene, arrangert ekteskap. Foreldrene hans forventer ikke dette av han. Han har vært i India flere ganger, men sier han ikke er så begeistret for stedet. Hvorfor har jeg ikke spurt om. Har allerede bestemt meg for å date han videre, jeg har ingenting å tape på det. Taper heller en fantastisk fyr om jeg ikke gjør det! HI Anonymous poster hash: c400c...f9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå