Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #1 Skrevet 1. desember 2015 Jeg har tre herlige barn. Har lenge tenkt det får holde, men nå tar jeg meg selv i å føle at vi "mangler" et familiemedlem, oftere og oftere. Det er bare en rar følelse av at det burde vært en til her. Er jeg gal eller prøver universet på å få meg til å reprodusere meg?😂 Anonymous poster hash: 3e14c...607
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #2 Skrevet 1. desember 2015 Du er gal Vi har to unger, og det er mer enn nok for meg. Ja, til tider har jeg også kjempe babysyk, men når jeg ser hvor flott og hektiske dager vi har, er jeg glad for at vi ikke skal ha flere... Anonymous poster hash: ba8b7...979
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #3 Skrevet 1. desember 2015 Galer vel å ta litt hardt i. Jeg har vel heller ikke så stor tro på at det er universet som prøver å si deg noe. Kan det finnes andre grunner? Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men siden du har tre fra før, så er du vel ikke helt ung.Kan det være den biologiske klokken som tikker, og forteller deg at det er nå eller aldri med nummer fire? Det er bare du og mannen din som kan vite om dere ønsker og har tid og ressurser til et barn til, men det er slett ikke galskap å ønske det. Det finnes da mange lykkelige familier med mer enn tre barn. Men som med alle andre barn bør nummer fire også tenkes nøye gjennom. Er dette noe du ønsker fordi du genuint ønsker et barn til, eller er det snarere en reaksjon på at de du allerede har begynner å bli større, og at det på en måte er litt trist? (Selv om det er fantastisk at barna vokser til er det noen ganger litt trist også, jeg kan til tider sitte her å se på tenåringen min og savne den tiden han var yngre, selv om jeg samtidig er uendelig glad for at han er nettopp den han er i dag) Har dere økonomi og overskudd til et barn til? Et fjerde barn betyr ofte at man må ha ny og større bil, i tillegg til de andre utgiftene et barn fører med seg. Har dere plass til en til der dere bor nå, eller vil dere måtte flytte? Hvis du genuint ønsker deg nummer fire, mannen er enig,og dere har råd og overskudd, så synes jeg du skal prøve. Det er vel vanligere å angre på de barna man ikke fikk,enn på de man har... Anonymous poster hash: a872c...1d3
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Jeg har 4 barn og føler meg ikke gal Eldste er 14 år, yngste fyller straks 7 år. Flott gjeng, fin familiedxnamikk, livet er herlig Anonymous poster hash: 76cb0...b2e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 De gærne har det godt! 😉 Vi har fem stk og storkoser oss med gjengen vår! Anonymous poster hash: 2f9aa...9d5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Det er synd at så mange tenker at det er galskap å få flere enn to-tre barn! Det er trist at man føler at det er så hektisk i dag at man knapt har tid til to stykker. Det er vel bare sånn det har blitt. Føler det litt sånn selv og. Her kommer nr tre plutselig, og du verden så glad jeg er for det. Fornuften har sagt nei, men hjertet har sagt JA! Og jeg vet jo at vi får det til Vi er som regel mer tilpasningsdyktige enn vi tror. Ofte ser det ut som familier med flere barn er mer harmoniske, fordi de må være litt mer strukturerte. Barna lærer også å hjelpe mer til hjemme og hjelpe hverandre. Fire barn er ikke galskap. Vi er nok rustet til å klare større barneflokker enn det. Gammeltanten min fikk 15 barn... Bestemoren min 8. 4 er jo ingenting Anonymous poster hash: b22d5...ad6
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Har dere råd så finner dere jo tid Barn er jo livet! Lykke til hvis det blir nr 4:) Anonymous poster hash: 3f020...001
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #8 Skrevet 2. desember 2015 Jeg hadde tre barn når jeg var 25. Fikk første når jeg var 20 og siste når jeg var 25. Er 27 nå og koser meg med de jeg har! Kan aldri tro at jeg vil ha flere, men jeg er jo ikke 30 engang! Hvem vet 😁 synes ikke tre barn er mye! Så du er langt fra gal. Anonymous poster hash: 35e46...950
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #9 Skrevet 3. desember 2015 Jeg hadde også 3 barn da jeg var 25 Nå er jeg 28 og venter nummer 4 Har i tillegg 3 stebarn. Syntes ikke vi er gal Anonymous poster hash: c3cca...39f
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #10 Skrevet 3. desember 2015 Galer vel å ta litt hardt i. Jeg har vel heller ikke så stor tro på at det er universet som prøver å si deg noe. Kan det finnes andre grunner? Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men siden du har tre fra før, så er du vel ikke helt ung.Kan det være den biologiske klokken som tikker, og forteller deg at det er nå eller aldri med nummer fire? Det er bare du og mannen din som kan vite om dere ønsker og har tid og ressurser til et barn til, men det er slett ikke galskap å ønske det. Det finnes da mange lykkelige familier med mer enn tre barn. Men som med alle andre barn bør nummer fire også tenkes nøye gjennom. Er dette noe du ønsker fordi du genuint ønsker et barn til, eller er det snarere en reaksjon på at de du allerede har begynner å bli større, og at det på en måte er litt trist? (Selv om det er fantastisk at barna vokser til er det noen ganger litt trist også, jeg kan til tider sitte her å se på tenåringen min og savne den tiden han var yngre, selv om jeg samtidig er uendelig glad for at han er nettopp den han er i dag) Har dere økonomi og overskudd til et barn til? Et fjerde barn betyr ofte at man må ha ny og større bil, i tillegg til de andre utgiftene et barn fører med seg. Har dere plass til en til der dere bor nå, eller vil dere måtte flytte? Hvis du genuint ønsker deg nummer fire, mannen er enig,og dere har råd og overskudd, så synes jeg du skal prøve. Det er vel vanligere å angre på de barna man ikke fikk,enn på de man har... Anonymous poster hash: a872c...1d3 Ikke bare det, men hvert barn skal jo følges opp i forhold til interesser, sykdom og sosiale utfordringer. Viktig at hver barn føler seg "sett" og ikke bare er en del av flokken. Anonymous poster hash: 39cfa...9be
MerraSomGår Skrevet 3. desember 2015 #11 Skrevet 3. desember 2015 Du er gal 😁 Men på en positiv måte da. Jeg er nr fire i en søskenflokk så jeg er jo veldig glad mine foreldre ville ha en attpåklatt.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #12 Skrevet 3. desember 2015 Jeg synes ikke det. Her jeg bor er det helt normalt å ha 4 barn. Ikke noen som reagerer spesielt på at "det er maaange!" Det er helt vanlig. Jeg er gravid med nr.6. Og er fornøyd med det Anonymous poster hash: 1997f...d8d
petitt Skrevet 3. desember 2015 #13 Skrevet 3. desember 2015 Håper jeg ALDRI føler det sånn altså, jeg har tre barn nå og det holder i massevis!!!!!
LivetErEnLek Skrevet 3. desember 2015 #14 Skrevet 3. desember 2015 Jeg har fire og synes det er helt fantastisk! Eldste er på et stadie i livet der han snart forlater redet. Når det skjer, skal vi melde oss som fosterforeldre. Har mange gode venner og interesser utenfor hjemmet, men det er ungene som er livet mitt.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #15 Skrevet 3. desember 2015 jeg har 5 og korfor gal ? Anonymous poster hash: 7e2c3...e07
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #16 Skrevet 3. desember 2015 Jeg venter nr tre og føler meg gal 😂 Når de to første endelig klarer seg godt selv, og jeg kan sove til kl 10 i helgene.. På'n igjen 😆 Anonymous poster hash: b21b4...8dc
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #17 Skrevet 3. desember 2015 Har lyst på en til jeg også.. Har tre, er 30 og minste er 3 år. Føler egentlig jeg er for gammel, minste begynner å bli stor, hvor mange ganger skal man begynne på nytt liksom... Anonymous poster hash: fc3e4...d83
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #18 Skrevet 3. desember 2015 Jeg har tre og syns det er mer enn nok! Merker at det er ganske stor forskjell på livet hos oss og de som stoppet på to. De er 11, 7 og 5 og jeg syns det er kremer hektisk nå enn da jeg hadde baby og barnehagebarn. Anonymous poster hash: 8e0db...634
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2015 #19 Skrevet 3. desember 2015 Jeg har fire barn og er overhode ikke gal. Ellers så synes jeg det var litt pussig å kommentere at en som har tre barn nok ikke er helt ung. Jeg var 25 år med nummer tre, 27 år med nummer fire. Det man må tenke på er om man føler at man har overskudd, plass, øknomi osv til å følge opp. Her har vi begge høy utdanning (fikk barna som student) og gode jobber, så vi har også god økonomi og godt med plass i både hus og bil til en stor familie. Vi har også ganske mye energi og et stort nettverk rundt oss, så dermed klarer vi fint å følge opp det aller meste selv, og skulle ting krasje helt (tre fotballkamper på samme tid og samme dag for eksempel), er det alltid en bestefar, tante el. som kan stille opp. Livet med fire barn var ganske slitsomt da de var små synes jeg, men er helt nydelig nå som de er i alderen 7-14 år. Anonymous poster hash: 0c13d...3ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå