Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #1 Skrevet 1. desember 2015 Har en gutt på 10mnd som har eksem. Har fått krem hos legen som fikk roet det, men kommer alltid fort tilbake når vi stopper. Så sluttet vi å bade han annenhver dag, og heller 1-2 ganger i uken. Da ble det mye bedre og ser bare ut som tør hud. Er det greit å bade så lite?? Svigermor kommer på besøk hver gang jeg er på seinvakt, så bader hun han.. Selvom jeg har sakt at han ikke skal bades ofte.. Prøver å si det til samboeren, men det skjer uansett. Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: c9b1b...718
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #2 Skrevet 1. desember 2015 Har en gutt på 10mnd som har eksem. Har fått krem hos legen som fikk roet det, men kommer alltid fort tilbake når vi stopper. Så sluttet vi å bade han annenhver dag, og heller 1-2 ganger i uken. Da ble det mye bedre og ser bare ut som tør hud. Er det greit å bade så lite?? Svigermor kommer på besøk hver gang jeg er på seinvakt, så bader hun han.. Selvom jeg har sakt at han ikke skal bades ofte.. Prøver å si det til samboeren, men det skjer uansett. Hva skal jeg gjøre? Anonymous poster hash: c9b1b...718 Eksemen blir værre når han bader mye* Anonymous poster hash: c9b1b...718
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #3 Skrevet 1. desember 2015 Sønnen min har hatt eksem siden han var liten baby, nå 5 år. Har aldri badet/dusjet mer enn ca 2 gg i uken. Helt ok. Ta gjerne litt badeolje i vannet, så vil det hjelpe litt også! Anonymous poster hash: 523ab...13d
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #4 Skrevet 1. desember 2015 Jeg ville sagt at jeg har sagt det før, og at jeg ikke vil si det igjen - at hun ikke kan bade eller dusje barnet uten å ha avklart det med deg på forhånd (siden faren tydeligvis ikke greier å stå mot sin mor). Hadde hun bagatellisert det så ville jeg spurt direkte om det føles godt å gjøre noe som vil påføre barnet smerter i ettertid? Så ville jeg sagt at jeg forstår at hun synes det er koselig og at hun ønsker å hjelpe, men at hun heller kan komme innimellom når gutten likevel skal bades. Om hun er der ofte kan dere avtale at far og hun kan ukens ene bading da, så tar du den andre. Om han bare skal bades en gang i uken så må du få henne til å innse at hun ikke gjør det uten klarering på forhånd. Men ærlig talt... her må guttens far våkne, få seg litt ryggrad og fortelle moren sin hva som er greit og ikke greit! Anonymous poster hash: 4d3f1...8e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå