Gå til innhold

Hjelp, baby raper ikke. Vrir seg i smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 1.5 mnd gamle baby sliter med luft i magen virker det som. Promper som en voksen mann. Presser og presser, og gråter før avføring. Får henne ikke til å rape. Har prøvd mange forskjellige stillinger. Begynte med minifom idag, men ser ingen bedring enda. Noen som har tips? 

Anonymous poster hash: 2dd1a...54d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fis er ikke nødvendigvis luft som skulle vært rap.

Å bevege beina til babyen pleier å hjelpe på lufta. Lag syklebevegelser, trampebevegelser, kryss beina over hverandre, og beveg knærne mot magen.

Slike ting pleier å hjelpe svært godt på tarmene.

Anonymous poster hash: 3fde3...fa8

Skrevet

Min eldste slet også med å tape, masserte magen osv som fa8 skriver. Gikk også mye I trappen ned han, for hver gang jeg gikk I trappa med han så rapte han ☺

Skrevet

Huff da :( Stakkar liten!

Tipsene vi fikk fra manuellterapeuten var å:

- massere magen lett i klokkeretning, sykle med bena i ca 10 min av gangen

- legge babyen på magen (da kommer det ofte både en fis og en rap)

- legge babyen med magen oppå puppen din mens du skyter brystet frem og stryker babyen over ryggen

Håper det går seg til!! Oppsøk gjerne manuellterapeut hvis tipsene ikke funker, det kan være en låsning i hoftene som gjør at babyen sliter med avføring/luft i magen.

Anonymous poster hash: 0dedd...be2

Skrevet

Dette kan fungere: Avkjølt kokt vann. Koke vannet og la det avkjøles, når det er ved rom-temperatur så gi litt i en flaske. 

Anonymous poster hash: 64dbb...9f1
Skrevet

Ammer du? Om ikke kan det hende at melken ikke er varm nok. Er melken for kald kan det være veldig vanskelig å få opp rapen.

Selv har jeg hatt 2 barn med kolikk. Minifom har reddet oss begge gangene! Det gikk ett par dager før den funket men nå er datteren vår på 6 uker god som ny. Tilfreds, sover bedre, skriker MYE mindre og sliter ikke med avføring. Litt luft må man regne med. Men jeg anbefaler deg å gi minifom ett forsøk før du gir opp. Om ikke, kontakt HS. Kanskje de kan hjelpe?

Anonymous poster hash: 5aadf...71b

Skrevet

Det er kanskje en periode. Min baby var skikkelig dårlig til å rape de første månedene. Prompa masse, skikkelig illeluktende..hehe.

Men så ble han bedre på raping. Nå som 7 måneder er det bare å ta han opp, så raper han

Anonymous poster hash: 5da34...ba3

Skrevet

Minifom tar litt tid før det virker, så prøv et par dager.

Hvis du tror det er magevondt ala kolikksmerter, så ville jeg prøvd sukkervann. Det er det eneste som er bevist at virker.

Anonymous poster hash: a521d...588

Skrevet

Vi hadde det sånn i månedsvis til vi til slutt begynte med althera morsmelkerstatning som fås på apoteket (vi fikk den etterhvert på blå resept så da er den gratis). Da sluttet alle plagene på dagen.

Forut for det hadde vi prøvd alt, minifom, probiotika, fennikel, manuellterapeut osv. Jeg drakk aldri noe med kullsyre. Og jeg levde totalt uten melk, gluten, egg, soya i to uker.

Jeg har inntrykk av at ikke noe av det fungerer når man har skikkelige mageproblemer (som det høres ut som deres har også).

Jeg skulle ønske noen hadde fortalt oss om althera før, så derfor forteller jeg om det til alle i lignende situasjon som vi var i.

Lykke til, håper det løser seg <3

Anonymous poster hash: bda1d...e60

Skrevet

Vi hadde det sånn i månedsvis til vi til slutt begynte med althera morsmelkerstatning som fås på apoteket (vi fikk den etterhvert på blå resept så da er den gratis). Da sluttet alle plagene på dagen.

Forut for det hadde vi prøvd alt, minifom, probiotika, fennikel, manuellterapeut osv. Jeg drakk aldri noe med kullsyre. Og jeg levde totalt uten melk, gluten, egg, soya i to uker.

Jeg har inntrykk av at ikke noe av det fungerer når man har skikkelige mageproblemer (som det høres ut som deres har også).

Jeg skulle ønske noen hadde fortalt oss om althera før, så derfor forteller jeg om det til alle i lignende situasjon som vi var i.

Lykke til, håper det løser seg <3

Burde legge til at vår skreik i timesvis hver dag og natt, så det var ganske ille. Om det ikke er så ille kan dere jo selvfølgelig se det an. Anbefaler å prøve alt det andre før evt althera uansett

Skrevet

Prøv også å amme med babyen litt mer oppreist. De skal jo ikke sitte, men prøv å holde ham litt mer i oppoverbakke. Da går lufta opp og kommer ut som rap heller enn ned i magen.

Har du sterk utdrivningsrefleks, sånn at det spruter og babyen må svelge veldig unna? La det gå i en klut og vent til det ikke spruter så mye.

Minifom virker etter et par dager, ikke gi den opp ennå. Og ikke vær redd for å gi sukkervann, de har jo ingen tenner som kan bli ødelagt ennå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...