Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #1 Skrevet 1. desember 2015 For kosen sin skyld, altså ikke som treningsøkt. Hva har dere på dere? Har ikke gått på langrennski siden jeg var liten og husker med skrekk og gru hvordan jeg ble kledd i bobledress og tykke ullgensere. Anonymous poster hash: 5d821...a7c
sug lut Skrevet 1. desember 2015 #2 Skrevet 1. desember 2015 Treningsbukse - type vindtett foran og stretch bak - og turjakke, ulltrøye og stillongs og evt en tynn lammeullsgenser i tillegg. Ullsokke.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #3 Skrevet 1. desember 2015 Kommer litt an på temperaturen da, men vanligvis ullstllongs og langermet ulltrøye, tynn fleece og anorakk på overkroppen, samt overtrekksbukse. Tynne ullsokker. Ullhals. Lue, skihansker. Anonymous poster hash: f81d4...a1d
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #4 Skrevet 1. desember 2015 Ullundertøy, tynne ullsokker, en mellomlagsgenser - ofte fleece, Bjørn Dæhlie-skidress. Votter, lue, skistøvler. Anbefaler deg å skaffe en skidress. Jeg har en som ligner denne: https://www.gsport.no/produkt/243770/bjoern-daehlie-timeless-skidress-dame Anonymous poster hash: a278c...b5e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #5 Skrevet 1. desember 2015 Det kommer helt an på temperaturen, og hvilken fart jeg skal gå i. det er f.eks stor forskjell på å gå en tur i MITT tempo og å gå tur i 3-åringens tempo Går jeg for meg selv, har jeg ulltøy og skidress. Går jeg med småbarn eller det er kaldt og vind har jeg ulltøy, et mellomlag i ullfrote eller fleece og vindtett jakke/bukse.(type goretex) Anonymous poster hash: dc109...533
Elsker livet Skrevet 1. desember 2015 #6 Skrevet 1. desember 2015 Når vi går på familietur: Jeg fryser ikke så lett så har funnet ut at om det ikke er for mye vind og det er tørr snø er en stillongs, tykke sokker, en langrensbukse (type vindtett joggebukse som er lett vannavvisende) vanlig bomullsgenser evt. bambus og en litt tynn dunjakke perfekt for meg. Lue og votter. Setter vi oss ned tar jeg på en fleecegenser. Mannen bruker stillongs, ullundertrøye, ullgenser, allværsjakke og allværsbukse, tykke sokker, lue og hansker. Går han alene bruker han kun ullundertøy, todelt skidress, lue og hansker av tynnere type. Er det kald vind kler vi oss i tykkere yttertøy.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Det spørs på temperaturen og hvem jeg skal gå sammen med. Når jeg skal kose meg med å gå langrenn, går jeg ganske fort og har som regel bare på "swixen" og ullnetting ned til -10. Skal jeg gå med folk jeg vet "tasser" på ski, så kler jeg svært godt på meg. Ihvertfall et par stillongser og en tykk ullgenser under skidressen. Går jeg med barn, har jeg goretexbukse med et par lag ull under og dunjakke med et par lag ull under..... Anonymous poster hash: d9b14...2b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå