Gå til innhold

Dobbel jentebursdag. 9 år.....rett inn i jula.

Anbefalte innlegg

Skrevet

To jente i klassen har bursdag i midten av desember. De har lyst å feire sammen. De vil invitere klassen. De er 5 jenter og 14 gutter.

De har ett par barn uten om klassen de vil invitere.

Bursdagen blir i en ungdomsklubb, hvor ungdommer står for musikk, og vasking etterpå.

Hva er best, no midt i julestria, dette er 30 minutt uttafor byen......er det å foretrekke å ha det på en lørdag eller søndag....

1.5 eller 2 timer?

-to timer er leeenge.....???

Og hva med gaver mår man er 2 som feirer sammen.....2 sparate gavebord, og åpnet man gavene hjeme??

Tar jo EVIGHETER dersom de skal åpne 20 gaver hver......

Er det inn å sende med alle gjestene en godtepose??

De er 9 år, synes det var lettere når de var 4 og fem hehehe.

Har dere øvrige tips??

Anonymous poster hash: 27a5e...f4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1,5 time?? Det er kort om foreldrene må kjøre 1 time tur/retur i tillegg.

Hvertfall 2 timer.

Når vi og andre har dobbel bursdag her så har det vært på lekeland. Da har foreldrene levert gavene til foreldrene som sitter og tar i mot barna. Så åpnes de etter mat eller når bursdagen går mot slutten.

Vi hadde 2,5 time. Da rakk barna spise og leke sammen.

Anonymous poster hash: 43ae5...a13

Skrevet

Lokalet bursdagen skal feires i er her i bygda. 5 minutt fra alle. Men dersom foreldre skal til byen å handle må de kjøre 30 minutt.

Men om det blir på øndag, trenger de bare kjøre barna på ungdomsklubben og hem igjen....

Skrevet

Vi skal ha tiårsadag for sønnen i helgen. Hele klassen kommer hjem til oss. Han har startet på by skole, så dette blir en fin anledning til å bli kjent med de andre barna. Her holder vi på 2,5 timer. Etter min erfaring er 2 timer evig nok for barnehagebarn, mens det er vanlig å øke tiden for eldre barn. 1,5 timer er alt for lite, spesielt når de er to som feirer sammen. Som du selv påpeker tar det tid å pakke opp gaver.

Anonymous poster hash: d3927...9fd

Skrevet

Nå i desember har mange butikker søndagsåpent uansett, men hvis ikke det er tilfelle hos dere bør du velge søndag. Jeg foretrekker å ha det tidlig på dag, så kan man rekke evt middagsbesøk etterpå. F.eks søndag 11-13.30. Og minst to timer! Gavene bør kanskje åpnes etter festen, med mindre de trenger noe å fylle tiden med.

Skrevet

2,5-3 timer, lørdag. Eventuelt søndag om det passer med butikkenes åpningstid.

Anonymous poster hash: e11bf...500

Skrevet

Hmmm, 2-3 timer.....oh, ja det tar jo tid med pakkeåpning osv.

Men jeg er usikker på om de skal åpne gavene der eller hjemme....

Skrevet

Vi har arrangert dobbeltbursdag flere ganger - for datteren min og en venninne som har bursdag samme dag. Da har det vært ca 16 jenter i bursdagen. De har åpnet gavene i selskapet. Har hatt en seanse der en og en gjest gir sine gaver, og bursdagsbarna har åpnet disse samtidig. De fleste kjøper det samme til begge jentene.

Anonymous poster hash: f6e55...75a

Skrevet

Vi har arrangert dobbeltbursdag flere ganger - for datteren min og en venninne som har bursdag samme dag. Da har det vært ca 16 jenter i bursdagen. De har åpnet gavene i selskapet. Har hatt en seanse der en og en gjest gir sine gaver, og bursdagsbarna har åpnet disse samtidig. De fleste kjøper det samme til begge jentene.

Har forresten selv 9-åring. Bursdagen bør vare 2 eller 2,5 timer. Hvilket tidspunkt som er best i desember er ikke godt å si. Er helt sikkert noen som skal på juleteater, julekonsert, familiejulebord, juleavslutning e.l uansett når dere har det. Ville nok kanskje valgt søndag ettermiddag, kl 17-1930 f.ex.

Skrevet

1.5 time er for lite. Jeg synes det lyser; ja ja må ha den bursdagen, men tar det kortest mulig bare for å få det gjort.

Dobbeltbursdag bør være minst 2.5 time.

Gaver åpnes i selskapet, det er da bare normal høflighet.

Tiden går fort uansett og det er mer slitsomt å ha kort selskap hvor en må stresse framfor å legge på en time og ta seg litt bedre tid.

Skrevet

Vi skal feire klassebursdag i helgen. Blir ca 30 barn. Pakker ikke opp gavene på festen,det tar for lang tid.

Vi skal ha juleverksted i tillegg til disco så blir det litt for enhver smak.

2 timer er passe

Anonymous poster hash: b3bd9...f57

Skrevet

Må bare spørre.....  Hva er greia med å lage seanse ut av pakkene? Hatt mange bursdager i min tid, og har aldri vært borti noe slikt. Ungene har bare pakket opp i det gjestene kommer og alle gavene settes på et gavebord.

Skrevet

Må bare spørre.....  Hva er greia med å lage seanse ut av pakkene? Hatt mange bursdager i min tid, og har aldri vært borti noe slikt. Ungene har bare pakket opp i det gjestene kommer og alle gavene settes på et gavebord.

Hos oss er det vanlig at det er en "seanse" når gavene deles ut. Jeg har tre barn og det har vært vanlig i alle bursdager de har gått i. Veldig ofte flasketuten peker på, det gir orden og struktur. Etter som barna har blitt større og flere har hatt store selskaper, har det skjedd at noen ikke har åpnet gavene i selskapet.

Skrevet

Flasketuten er det visst ofte i bursdagene barna mine går i. Men når det er 16-17 barn tilstede, kan det bli en langdryg affære med mye venting for alle - både de som blir trukket ut sist og først.

Men det er da vanlig å åpne gaver så alle ser det.

Skrevet

Det er tiden som er greia med pakkeåpningen.....det blir jo å ta uendelig lang tid. Og de fleste guttene gir vel blanke i hva de jentene gir hverandre....de vil leke/ herje.....flasketuten osv tar lang lang tid....

Skrevet

Jeg har lurt på det samme. Og hvordan i all verden organiserer man flasketuten peker på slik at alle ungene holder ut? Den ene gangen jeg prøvde, var slett ikke flaska lydig nok til å bare peke på unger som ikke alt hadde gitt fra seg sin gave. Så jo lenger vi kom, jo lenger tid tok det mellom hver gang noen fikk gitt bursdagsbarnet en gave. Og ungene ble drittleie. (Og dette er slett ikke ment som noen kritikk, jeg lurer oppriktig: Hvordan i all verden skal dette løses uten at gjestene blir leie?)

Her i huset tar bursdagsbarnet imot gave med en gang gjesten kommer, og åpner den og plasserer den på gavebord.

Skrevet

Ta det så tidlig som mulig slik at det ikke kommer rett oppunder jul. Jeg tror også en fredag kunne vært bedr iforhold til at mange har planer lørdager i desember. 9åringer må ikke legge seg så tidlig alltid trnker jeg og greit å ikke ødlegge en lørdag for mange. Ikke alltid like lett for ungene å velge når det er flere ting de ønsker å være med på.

Minimun to timer, hadde nok vurdert tre timer. Gaveåpning, spising, dans og litt morro så føyr tiden. Kjedelig å måtte avslutte når ting har kommet skikkelig igang. Kan være lurt å ta med en kortstokk, ludo som du har på lur om det er noen som ikke liker å være på dansegulvet.

Godteposer hadde jeg ikke hatt, men satt potetgull og noen godteboller på bordene istede. Tror det slår bedre ann enn en godtepose.

Anonymous poster hash: bad9f...987

Skrevet

Jeg har lurt på det samme. Og hvordan i all verden organiserer man flasketuten peker på slik at alle ungene holder ut? Den ene gangen jeg prøvde, var slett ikke flaska lydig nok til å bare peke på unger som ikke alt hadde gitt fra seg sin gave. Så jo lenger vi kom, jo lenger tid tok det mellom hver gang noen fikk gitt bursdagsbarnet en gave. Og ungene ble drittleie. (Og dette er slett ikke ment som noen kritikk, jeg lurer oppriktig: Hvordan i all verden skal dette løses uten at gjestene blir leie?)

Her i huset tar bursdagsbarnet imot gave med en gang gjesten kommer, og åpner den og plasserer den på gavebord.

jeg tror også de blr lei. De fleste av barna er ikke så intrisert i hva de to får. Jeg gjør som deg, tar imot og åpner når gjesten kommer, og setter pp gavebordet......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...