Gå til innhold

Dere som mottar eller har mottatt AAP..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir man "tvunget" ut i jobb?

Jeg sliter med kroniske smerter og har vært sykemeldt snart 1 år. Jeg er IKKE klar for å jobbe på en god stund, men det er det som er målet.

Så bare lurer på hvordan det fungerer :-)

Anonymous poster hash: aaa83...612

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hva legen skriver i sine erklæringer og hva saksbehandleren på nav og ev. trygdelegen mener om din funksjonsevne.

Jeg gikk neste to år før de en gang kom på at de skulle høre om ny legeerklæring (jeg spurte om de ikke ville ha ny dokumentasjon på helsetilstand). Legen har skrevet at jeg ikke kan prøves ut i jobb igjen på minst et halvt år til, kanskje lenger.

Hva nav gjør/krever kommer veldig an på hvilken diagnose det er snakk om, hvilke legeerklæringer man har, hva utsiktene er for diagnosen... og dessverre også hva den enkelte saksbehandler mener, noe som sjeldent er bygget på medisinske kunnskaper. Det er også opp til saksbehandler å få vurdert saken av trygdelegen, men da er det snakk om en lege som sjelden bruker mer enn et kvarter på å sette seg inn i hele saken og gi sin mening - uten å ha sett deg.

Det fungerer veldig ulikt rundt om i landet, ofte avhengig av hvilken saksbehandler man har.

Anonymous poster hash: cbb82...e6c
Skrevet

Man må ha en aktivitetsplan.

Hva som står i den planen er individuel. I min står det at jeg er under utredning og behandling, jeg er ikke i jobb.

Anonymous poster hash: a7344...f43

Skrevet

Har ikke vært i jobb på 4år. NAV ville på et tidspunkt at jeg skulle i arbeidsprøving/praksis. Prøvde i noen måneder, før legen da stopp. Nå er jeg bare hjemme igjen.. Står bare samtaleterapi i min aktivitetsplan.

NAV-kontoret her er veldig forståelsesfulle, men er du uheldig kan du få en saksbehandler som kun vil ha deg ut i arbeid, uansett hvordan tilstand du er i.

Anonymous poster hash: c08bb...194

Skrevet

Har ikke vært i jobb på 4år. NAV ville på et tidspunkt at jeg skulle i arbeidsprøving/praksis. Prøvde i noen måneder, før legen da stopp. Nå er jeg bare hjemme igjen.. Står bare samtaleterapi i min aktivitetsplan.

NAV-kontoret her er veldig forståelsesfulle, men er du uheldig kan du få en saksbehandler som kun vil ha deg ut i arbeid, uansett hvordan tilstand du er i.

Anonymous poster hash: c08bb...194

Ja det er nettopp det jeg er redd for, å bli tvunget i jobb. Det er jo ikke det at jeg ikke vil jobbe, det er mitt høyeste ønske å være frisk og kunne være i full jobb. Det går bare ikke her og nå.

Anonymous poster hash: aaa83...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...