Gå til innhold

barnetrygden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her dere fått den?

Har ikke kommet inn her enda, logget inn på nav, og der står det ingenting til utbetaling..

Anonymous poster hash: 8b85a...964
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom den 28. Lå inne på utbetaling lenge før.

Anonymous poster hash: 1b895...2b4

Skrevet

Fikk den igår.

Anonymous poster hash: ad2d3...fbb
Skrevet

Ja fikk den på fredag.

Har du fått barnetrygden før eller er det første gang?

Ring nav om du har fått den før da den jo skal være inne siste dag i mnd.

Anonymous poster hash: 41c33...684

Skrevet

Jeg har fått barnetrygden hver mnd, ringte nav nå, og det var skjedd en teknisk feil. Den skulle nå være på konto om en uke.

HI

Skrevet

Tragisk. Mine 3 barn har alle 200.00 på sparekonto, etter å ha spart pengene til dem som faktisk "eier" dem. Heldigvis ikke stilt meg slik at jeg må ha de skarve kronene.

Anonymous poster hash: 7c1c6...8c8

Skrevet

8c8 😂😂

Anonymous poster hash: 41c33...684

Skrevet

Tragisk. Mine 3 barn har alle 200.00 på sparekonto, etter å ha spart pengene til dem som faktisk "eier" dem. Heldigvis ikke stilt meg slik at jeg må ha de skarve kronene.

Ja, herregud. Enn å få barn når man er så dårlig stillt at nan må bruke pengene istede for å spare dem. Er jo rene barnemisshandligen å få barn når man er så økonomisk dårlig stillt altså. Blir helt sjokkert over hva enkelte får seg til å gjøre. Det burde virkelig være en menneskerett å ha 200 000kr på sparekontoen sin. Man bare må gå inn for å få en lov at alle med sååååå dårlig rå må tvinges til abort og ikke en gang tenke tanken på å stifte familie. Herrgud altså, tragiske greier.

PS: Dette er ironi, du er et brødhau som må hode ut av din rosa sky. Pengene får man for å bruke på barna. Fint om man kan spare dem slik at barna selv kan bruke dem, men det er faktisk veldig mange som må bruke dem på barna med en gang de kommer. For mange er det ikke noen skarve kroner, for mange betyr de 970kr per. barn veldig mye.

Skrevet

Vi også setter hele barnetrygden inn på konto til babyen vår, ikke det jeg lurte på, bare lurte på om andre hadde fått den, men fant jo ut at det var skjedd en teknisk feil, pga at vi flyttet i sommer da de..

(ellers var dette en usmakelig kommentar, mange som ikke er like godt stilt som deg anonym, drittkjerring)

HI

Skrevet

Tror du har misforstått litt.. barnetrygden er penger vi får for å bruke til nødvendige klær og utstyr til barna her og nå, ikke noe vi får for å sette de inn på konto. Men fint for deg at du får det til, det gjør jeg og, og det sier kanskje noe om at barnetrygden burde vært differensiert og kanskje avskaffet for slike som oss som ikke bruker den på riktig måte, men heller sparer den for å gi våre heldige barn enda et forsprang i forhold til barn som ikke er født med hendene fulle av penger. Det er tragisk det!

Anonymous poster hash: 8233e...9be

Skrevet

For et tragisk menneske du er som lar staten spare penger for ungene dine.

Du burde jo avstått fra hele barnetrygden, i det minste donert hele til veldedighet.

Anonymous poster hash: 5c006...c14

Skrevet

Tragisk. Mine 3 barn har alle 200.00 på sparekonto, etter å ha spart pengene til dem som faktisk "eier" dem. Heldigvis ikke stilt meg slik at jeg må ha de skarve kronene. Anonymous poster hash: 7c1c6...8c8

Barnetrygden burde virkelig være behovsprøvd.. Ikke rart mange av dagens unge er takknemlige og storforlangende, når de "får" 200 000 fra "ingensteds"!

Anonymous poster hash: fc2aa...705

Skrevet

Fascinerende at du har barn som er 200 år gamle :-)
Skrevet

Synes ikke 200 kr er så mye. Heldigvis ikke stilt meg sånn at jeg ikke klarer å holde styr på skarve fem nuller.

Anonymous poster hash: 61902...048

Skrevet

Du bommer totalt. Barnetrygden er egentlig en skattelette for folk som har barn. At den blir utbetalt til mor har historiske årsaker. Det skyldtes at mor skulle få noen kroner hun kunne bruke til barnas nødvendige behov dersom far skulle velge å sløse bort hele lønna på andre ting. Fra den gang far tjente pengene og mor var hjemmeværende. Barnetrygden er ment for å brukes til å dekke (noen av) barnas grunnleggende behov. Det har aldri vært ment som en sparegave fra staten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...