Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #1 Skrevet 1. desember 2015 Vi har 3 barn, alder 9, 11 og 17. Jeg har ikke brukt å lage pakkekalender til de, da jeg synes det blir nok gaver til jul og i tillegg ønsker ikke å kjøpe mye tøys som bare blir kastet etter jul. I år har jeg altså gitt etter for ungenes ønske og laget pakkekalender. De åpner ikke hver dag, men de får hver tredje dag altså en kalender. De minste har sjokoladekalender og eldste flaxkalender i tillegg. Er det litt kjipt? Hva gjør dere andre med flere barn? Anonymous poster hash: 1474d...887
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. desember 2015 #2 Skrevet 1. desember 2015 Mine er 11, 8 og 2.5. De to eldste valgte hhv glitter og minion-kalender, og minste får sjokoladekalender. Så kreativ er jeg!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #3 Skrevet 1. desember 2015 Her er det bare to barn, men pakkekalender er årets høydepunkt for dem. De har en hver så kommer alltid onkel med sjokoladekalender til dem. Anonymous poster hash: bf507...88e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #4 Skrevet 1. desember 2015 Mine tre har hver sin pakkekalender som besteforeldre ordner til dem Anonymous poster hash: a54a1...726
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #5 Skrevet 1. desember 2015 Nei det er ikke kjipt, jeg hadde glatt gjort det sånn om jeg hadde flere barn. Har bare ett, og jeg har droppet pakkekalender helt fordi jeg ser for meg at det blir vanskelig etter hvert som han blir større å finne på 24 småting til ett og samme barn, som ikke koster skjorta og ikke bare er søppel. Han ville helst ha sjokoladekalender selv også da. Anonymous poster hash: 7967b...b91
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #6 Skrevet 1. desember 2015 Mine har pakkekalender med ting som sokker, truser, tannbørste, skolesaker og andre ting de trenger uansett. Litt nop i tillegg. Anonymous poster hash: 561c4...c46
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #7 Skrevet 1. desember 2015 Her får de annenhver dag. Har kjøpt kalender med skuffer, mindre enn en liten fyrstikkeske. Det er plass til en fox, en tyggikule, en bitteliten sjokoladenisse eller sjokoladekule. Noen få dager ligger en lapp oppi: baking av pepperkake, teater, kino, på tur i byen osv. De er 10 og 12 år. Vi har hatt pakkekalender tidligere, men vi er lei av å ha for mange ting. Advent skal ikke være 24 gaver FØR jul, hos oss skal det være en nedtelling. Ungene sa selv at pakkekalender er vanskelig, de ønsker seg ikke småting, det blir bare liggende å flyte. Anonymous poster hash: ca2ab...a67
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #8 Skrevet 1. desember 2015 Jeg har ikke flere barn, men jeg og min søster hadde hver vår sjokoladekalender også hadde vi en pakkekalender. Vi åpnet pakke annenhver dag og på julaften var det to pakker så begge fikk den dagen. Trakk stråd om hvem som skulle begynne på kalenderen 01.12 Anonymous poster hash: 616da...2b2
Elsker livet Skrevet 1. desember 2015 #9 Skrevet 1. desember 2015 De har har hver sin pakkekalender, sjokoladekalender og to av barna kjøpte seg legokalender på salg. Prøver så godt jeg kan å blande i fornuftige ting uten at det skal bli kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #10 Skrevet 1. desember 2015 Jeg har tre barn, fra fire til ni år, som alltid får pakkekalender. Det er kun 24 pakker, men innholdet er til alle tre. Jeg brukte ca 700-800 på innholdet i år. Synes ikke det er så galt delt på tre. En del dager får de aktiviteter (vi skal lage pepperkaker, bowle, kino, lage julelykter osv) i helgene får de godteri. I ukedagene får de spill, tannbørster, malesaker, modellkitt, sokker, buffer... Noe nyttig de ville fått uansett, noe hyggelig. Prøver å unngå "søppel", men litt tull og tøys blir det! Anonymous poster hash: 54c8a...13f
❤lille stjerne❤ Skrevet 1. desember 2015 #11 Skrevet 1. desember 2015 To barn her og de får pakkekalender. Jeg liker veldig godt å lage det, og jeg samler gaver fra etter sommerferien cirka. De får ikke ting som bare kastes etter jul, heller litt ordentlige ting som kan brukes. Det fine med dette er at det meste er ting de gjerne hadde fått uansett, men på denne måten blir det veldig koselig og de setter stor pris på det. Eksempler på hva de får: Termos, fint Sitteunderlag, nye lue, kule reflekser, badekuler, litt ny hårpynt, klipp-og-lim saker til å lage julepynt, nye fargeblyanter, blinketannbørste, tøfler, sjokoladenisse på lørdagene.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #12 Skrevet 1. desember 2015 4 barn og de har hver sin pakkekalender. Men de er ikke vanskelig å tilfredstille disse barna mine, så kalenderen er ikke veldig dyr, og den inneholder heller ikke masse ræl. Jeg kjøper noen ting de trenger uansett, var f.eks på Big Smile day på Cubus (30% på alle varer) og kjøpte strømpebukser og underbukser. En pakke med 3 truser koster 79 kr, minus 30%, og det blir 3 gaver. Kjøper et sånt nett på Europris med mange små sjokoladenisser i også får de da en truse og en sjokoladenisse en dag i kalenderen, og er superfornøyd med det. Har også bestilt noen reflekser o.l. på Ebay, koster jo bare noen kroner pr stk De to eldste får noen grise-flax til 10 kr stk, og noen av dagene en 20-kroning så de kan kjøpe seg en sjokolademelk i kantina på skolen. Gavekalenderen er en av julens høydepunkt og jeg har den i tankene hele året, så kommer jeg over en kurv med hårspenner til 70% e.l. kjøper jeg selvfølgelig det selv om det er mai måned, for jeg legger det i et skap og sparer til jul. Kjøper gjerne flere slike ting på salg om våren, pannebånd, vanter o.l. og putter i kalenderen når desember kommer. Både jeg og ungene synes det er stas Noen av dagene får de bare en tyggis eller en sjokoladebit og det er helt greit det også, gjennomsnittsprisen pr dag er ikke særlig høyere enn 10 kr så kalenderen koster ikke mer enn f.eks en legokalender gjør. Det er bare mer jobb for meg, men det er helt greit. Anonymous poster hash: 2ee08...a7e
TPK Skrevet 1. desember 2015 #13 Skrevet 1. desember 2015 Mine er tette, så de får ofte noe på deling, eller det samme. De får pakke hver dag enda siden de er så små. Tenker å ta annenhver dag når de blir kanskje 7-8 og det ikke blir superdrama hver dag fordi den ene ikke får pakke. Men de får ikke mye "ræl", det er mest fornuftige ting som sokker, tannbørste, refleks, eller ting som brukes (tyggis, rosiner, snop).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå