Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #1 Skrevet 1. desember 2015 ..leverer barna kl 13.30 i bhg, og henter kl 16.00. Ikke hver dag, men flere dager i mnd. Barna er 2 og 4 år Jobber skift.. Anonymous poster hash: 031a7...499
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. desember 2015 #2 Skrevet 1. desember 2015 Tenker at tanken er god, men at det kan være vanskelig å komme inn i gruppa så sent.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #3 Skrevet 1. desember 2015 Jeg tenker at foreldrene har lyst å tilbringe mest mulig tid sammen med barna, men at det likevel ikke er noen god løsning. Anonymous poster hash: d15e0...2d7
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #4 Skrevet 1. desember 2015 At foreldrene tenker mer på seg selv enn ungene. Sier ikke bhg noe til det? Anonymous poster hash: d7d9e...99f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #5 Skrevet 1. desember 2015 At foreldrene tenker mer på seg selv enn ungene. Sier ikke bhg noe til det? Anonymous poster hash: d7d9e...99f På hvilken måte tenker de mer på seg selv? Bedre at barna er i bhg fra morgenen av, enn med sine egne foreldre? Anonymous poster hash: 031a7...499
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #6 Skrevet 1. desember 2015 At foreldrene tenker mer på seg selv enn ungene. Sier ikke bhg noe til det? Anonymous poster hash: d7d9e...99f På hvilken måte tenker de mer på seg selv? Bedre at barna er i bhg fra morgenen av, enn med sine egne foreldre? Anonymous poster hash: 031a7...499 Om de først skal i bhg den dagen, ja. Anonymous poster hash: 46cb3...f88
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #7 Skrevet 1. desember 2015 Jeg tenker det må være vanskelig for barna å komme inn i lek, rutine og gått glipp av alt som skjer tidligere på dagen i barnehagen. Tenk om alle på jobb begynte kl 9 og du kom 13.30. De andre har plutselig gjort uvanlige ting, prater om hvor gøy det var, har hatt et møte der du har gått glipp av endel viktige ting som ble sagt. Det er dannet grupper som skal samarbeide for dagen osv. Når du kommer blir du hilset på, men du merker du ikke skjønner helt hva de snakker om. Du lurer på hvilke detaljer som ble sagt på møtet og du lurer på hva de egentlig ler av fordi du ikke har fått med en intern spøk tidligere på dagen. Det er en grunn for kjernetid i barnehagen. Det er ikke kun for å plage foreldre. Barna trenger rytme og forutsigbarhet i hverdagen. De trenger å få et samhold og felles opplevelser for å kunne leke videre sammen. Nå i advent gjør barnehagen mye gøy. Koselig samlingsstund, kalender, julemagi, laging av julegaver, ut på tur osv. Barna dine går glipp av mye ved å komme 13.30, rett før endel andre barn begynner å bli slitne og skal hjem. Anonymous poster hash: 8818b...374
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #8 Skrevet 1. desember 2015 Jeg tenker at dette er den type foreldre som forventer at verden innretter seg etter dem uten å ofre en tanke på konsekvensene for andre, inklusivt sine egne barn. Hva får barna ut av 3t i barnehagen, hvorfor ikke la de få hele dagen slik at de er med og blir inkludert både i aktivitetene og i leken. Rutiner og trygge rammer er ikke det viktig for dere som foreldre? Anonymous poster hash: 09786...bbd
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #9 Skrevet 1. desember 2015 Jeg tenker dere vil være mest mulig sammen med barna deres, så tanken et nok god. Dessverre tror jeg mange av det de andre skriver er sant, men om det bare er av og til kan dere jo følge med på hvordan det er for barna. Barnehagen merker nok om de ikke trives med det. Da hsdde jeg levert til kjernetid og hentet 16 (rekner med dere har mulighet til å hente da siden du skriver det). Anonymous poster hash: bb734...cdb
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #10 Skrevet 1. desember 2015 Jeg gjorde det en stund.. I begynnelsen. Leverte og hadde barnet der noen få timer. Jeg trengte ikke mer pass. Leste om dette på nettet (ja, faktisk) og begynte å levere og hente til faste tider. 09-15. Barnet kommer seg mye bedre inn i leken og får veldig mye mer ut av barnehagen. Barnehagen er ikke et sted hvor man bare oppbevarer ungene, det er et sted for lek, læring og sosialisering. Det er faktisk bedre å ha barnet der lengre slik at det får være med i samholdet. Anonymous poster hash: 831fa...9db
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #11 Skrevet 1. desember 2015 Tenker det må bli helt feil for barnet. Da hadde jeg heller leita etter barnevakt den dagen. Eller levert i 10 tiden? Anonymous poster hash: 34d50...bd1
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #12 Skrevet 1. desember 2015 3,5 åringen min begynte i august etter å ha vært hjemme til over 3år. I starten tok vi det rolig med få timer. Ser nå at han har det bedre når han kommer før 9 som de andre skri er Anonymous poster hash: a361e...a95
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #13 Skrevet 1. desember 2015 Jeg tenker at det er OK innimellom og at personalet i barnehagen må hjelpe de barna som kommer sent inn i leken. 😊 Anonymous poster hash: a011e...6c0
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #14 Skrevet 1. desember 2015 Tenker at det er en dårlig løsning! Barnet har allerede gått glipp av mye hygge når det leveres 13:30 (seriøst, noen barn begynner å gå hjem der!) Hvis du vil kun ha noen få timer, la barnet være der fra 9 til 1 for eks. Mer hygge, mer rutine, mer lek og mer inkludert i leken. Anonymous poster hash: 82554...ddb
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #15 Skrevet 1. desember 2015 Tenker at det er en dårlig løsning! Barnet har allerede gått glipp av mye hygge når det leveres 13:30 (seriøst, noen barn begynner å gå hjem der!) Hvis du vil kun ha noen få timer, la barnet være der fra 9 til 1 for eks. Mer hygge, mer rutine, mer lek og mer inkludert i leken. Anonymous poster hash: 82554...ddb Foreldrene er ikke hjemme mellom 14.00-16.00 pga jobb Anonymous poster hash: 031a7...499
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #16 Skrevet 1. desember 2015 Jeg leverer alltid sent. Men 13.30 er altfor sent. 10.00 burde være det seneste, hvis ikke får man heller skaffe en barnevakt de få timene det gjelder. Hva sier barnehagen til dette? Anonymous poster hash: 9f293...197
Gjest Darwinia:-) Skrevet 1. desember 2015 #17 Skrevet 1. desember 2015 Må bare si meg enig med de andre. Høres ut som en meget dårlig løsning for barnet. Er vel ikke akkurat barnets behov som er førsteprioritet med en slik løsning.
sug lut Skrevet 1. desember 2015 #18 Skrevet 1. desember 2015 Helt fint, jo mindre barnehage jo bedre, så lenge foreldrene er oppegående har barn det bedre hjemme enn i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #19 Skrevet 1. desember 2015 Tror at om det ikke fungerer for barna vil de velge å gjøre det annerledes...? Anonymous poster hash: 99c09...b02
Katta82 Skrevet 1. desember 2015 #20 Skrevet 1. desember 2015 Tenke som sekretøsa. Men når eg lese kommentarane her inne om ko dårlige foreldre som sende ungane i barnehagen når di likavel e heima heile formiddagen e, så kan eg forstå da litt og. Uansett e detta nåke som e mellom barnehagen og familien. Passe da for barnehagen og dei som arbeider der ser at ungane ikkje lir noko av det, så ser eg ikkje noko problem med det
☆☆☆ Skrevet 1. desember 2015 #21 Skrevet 1. desember 2015 Tenker det sikkert går heilt fint, så sant det ikkje er noko særskilt på gang i bhg.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #22 Skrevet 1. desember 2015 Det er en ordning som kan fungere supert - også for barna. Det viktigste er å ha en god kommunikasjon med barnehagen slik at barna får med seg de viktigste dagene og hendelsene. Så lenge barna har oppegående foreldre så synes jeg det er litt skremmende at det skal poengteres at det ikke er bra for barna å tilbringe mer tid med foreldrene. Men det vil jo være store forskjeller fra foreldre til foreldre hvor mye de gjør med barna, hvor mye barna får gjøre/være med på. Livet er jo ikke alltid slik at man alltid er med på noe fra starten, eller kan være med til slutten, så det kan også ligge mye god læring i det å komme/gå på ulike tider også. Stikkord er vel kommunikasjon og vurdere hvert barn individuelt. Anonymous poster hash: cbee9...2a8
februarprins2013 Skrevet 1. desember 2015 #23 Skrevet 1. desember 2015 hadde nok prøvd og unngått det,pga det er vanskelig for barna og komme inn i leken
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #24 Skrevet 1. desember 2015 ..leverer barna kl 13.30 i bhg, og henter kl 16.00. Ikke hver dag, men flere dager i mnd. Barna er 2 og 4 år Jobber skift.. Anonymous poster hash: 031a7...499 Tenker at folk må få styre livet sitt selv Ungen er jo heldig som får mer tid hjemme, det er jo mangelvare hos flere unger. Anonymous poster hash: 184ae...17c
Gjest Antarctica Skrevet 1. desember 2015 #25 Skrevet 1. desember 2015 Barnehagen er ikke et sted man har plikt til å sende barna, så jeg tenker kun at de har en veldig fleksibel barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå