Gå til innhold

Abort/ikke abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har slitt en del det siste året. Jeg fant ut at han hadde vært utro to ganger, noe som førte til at jeg mistet en del følelser for han. Han angret skikkelig, fortalte alt og ville at vi skulle fortsette. Jeg føler selv at jeg har prøvd hardt i år å jobbe med forholdet, men jeg klarer bare ikke å få de samme følelsene for han igjen..

Nå for en uke siden fant jeg ut at jeg er gravid. Ultralyd konstanterte at jeg er litt over ti uker på vei. Alt dette er uplanlagt og jeg gikk på p-piller når jeg ble gravid, så ikke kom med noe om at jeg er uansvarlig..

Jeg vet selv at jeg ikke klarer å ta meg av et barn alene rent økonomisk. Jeg vet også at jeg kommer til å slite lenge i et forhold med han..

Burde jeg ta abort og slå opp? Eller burde jeg beholde og bite i det sure eplet?

Anonymous poster hash: c6bf7...4d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen..?

Skrevet

Jeg er i en lignende situasjon som deg, er også ti uker på vei nå.. Du må nesten høre på magefølelsen din. Du må bestemme deg for hva som er riktig for deg. Vet at det er vanskelig, er midt oppe i det selv. Du kan prøve å skrive en for abort og imot abort liste. Det kan kanskje hjelpe. Lykke til.

Anonymous poster hash: 1b5ee...1fd
Skrevet

Ønsker du å fortsette forholdet til han som er far, da? Har du tillit til ham?

Hvis du sier nei og du mener du ikke vil greie å være alenemor, da er vel abort beste løsning.

Men jeg tenker også at man greier det man vil. Ønsker du barnet så beholder du, ting ordner seg. Alle kan greie å være alene økonomisk. Det blir ikke fett, men det går. Og du kan jo selv jobbe mot bedre lønn osv.

Kanskje det riktige for deg er å ringe til Amathea og få snakke med noen der.

Selv ville jeg ikke greid å stole på en mann som allerede hadde vært utro to ganger. Men jeg hadde likevel trolig ikke tatt abort.

Ring Amathea og snakk med dem du, for den avgjørelsen du tar, den må være din og du må være sikker på den!

Lykke til!

Anonymous poster hash: 252e8...cba
Skrevet

Ingen andre kan ta dette valget for deg. Jeg personlig hadde aldri klart å gjennomføre en abort. Enig med de over. Du trenger å snakke med noen!

Anonymous poster hash: 7a15a...9a9

Skrevet

Ring Amathea, du trenger noen å snakke med.

Anonymous poster hash: c832c...393
Skrevet

Ikke abort. Du dreper vel ikke barnet ditt fordi du valgte å ha sex?

Anonymous poster hash: eb940...20e

Skrevet

Ikke abort. Du dreper vel ikke barnet ditt fordi du valgte å ha sex?

Anonymous poster hash: eb940...20e

For en stygg kommentar..jeg gikk som sagt på pillen når jeg ble gravid og det var absolutt ikke meningen.

Skrevet

Du klarer deg alltids økonomisk. Ingen sulter i hel i Norge. Ja, det blir sikkert tøft og trangt med penger, men jeg synes det blir feil å bruke som argument for abort i "verdens rikeste land".

Ellers er jeg enig med de over, ring Amathea! Snakk med en venninne, din mor, svigermor, hvem som helst. Har du et nettverk kan du alle fall klare deg med et barn.

Skrevet

Å beholde eller abort er et valg som ikke nødvendigvis er det samme som å bli eller gå bra mannen. Har dere barn sammen fra før? Du burde ta en prat med amathea.

Anonymous poster hash: 04fde...1bc

Skrevet

Ta abort og dump fyren. Du fortjener bedre og gresset er grønnere på andre siden😊 Hvorfor gidde å bruke livet ditt på en søplemann?

Skrevet

Du sier jo selv st du tok p-piller, og det tar man jo kun om man IKKE ønsker å bli gravid.

Så i denne situasjonen ville jeg faktisk tatt abort. Hele samlivssituasjonen høres jo håpløs ut, et barn passer absolutt ikke inn her og nå.

Jeg ville forøvrig ha dumpa denne fyren og funnet meg en annen..

Anonymous poster hash: 32e6e...fcd

Skrevet

Hvorfor ta abort bare fordi forholdet er dårlig? Du kan gjøre det slutt og finne deg en annen mann ja, men du trenger ikke å ta abort av den grunn.

Hvordan gikk det forresten?

Anonymous poster hash: 1b5ee...1fd
Skrevet

Jeg har to barn med feil mann, og nå er jeg alene. Skulle ønske jeg aldri hadde fått barn med ham, og unner ingen å starte på den måten. Økonomisk er det noe dritt, og det er FULLT MULIG å være lutfattig i Norge.

Vent til du er i et stabilt forhold med noen som behandler deg med respekt. Du trenger støtte og omsorg når babyen er liten, og gjensidig kjærlighet.

Anonymous poster hash: fe5b3...c58

Skrevet

Siden du spør et direkte. Abort og slå opp!

Anonymous poster hash: a2413...a93

Skrevet

Ta abort. Høres ut som det beste. Har selv vært i din situasjon, og tro meg. Du vil ikke ende opp på den stien jeg gikk. Mitt barn er 5 år nå, og det er først nå ting begynner å komme i orden.

Anonymous poster hash: dae23...413

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...