Gå til innhold

Reise på ferie til Tyrkia neste år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du reist til Tyrkia på ferie neste år?

Hvorfor/ hvorfor ikke?

Vi har alltid trivdes godt der, men nå begynner familien å si at vi ikke bør reise dit......

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 98efc...974
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri verden, det føles ikke trygt i det hele tatt.

Anonymous poster hash: b6006...4bd

Skrevet

Nei! Ikke nå og ikke i nærmeste fremtid heller. Ser ikke akkurat ut som om det blir fredligere der på en stund.

Anonymous poster hash: 08f69...e8a

Skrevet

Aldri i livet!

Anonymous poster hash: 84849...833
Skrevet

Nei, absolutt ikke!

Anonymous poster hash: 5dc4d...eef

Skrevet

Nei, aldri sånn som det er nå.

Anonymous poster hash: 98d02...076

Skrevet

Nei. Vi var der i fjor og tenkte ikke noe over det. 

Reiste tilbake nå i høst. Vi valgte å reise ettersom UD ikke har kommet med noen advarsler. Likevel hadde jeg jo med meg barnet mitt og var faktisk litt redd for at noe skulle skje. 

Så nei, jeg ville ikke reist til Tyrkia til neste år. 

Anonymous poster hash: be577...250
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei. Vi var der i august og det var helt ok. To uker etter begynte uroen der vi var.

Skrevet

Nei. Har avbestilt Istanbul-tur til våren.

Skrevet

Ja jeg ville reist og skal reise også. Regner med at vi kommer til å være der i 1,5-2 mnd og nei jeg har ikke tyrkisk type, bare elsker landet, men vi reiser ikke til øst-Tyrkia

Uroen i Alanya/Side i høst: Dette er noe komplisert, skal prøve å dra de store linjene:
Det var generlet sett en dårlig sesong: økte utgifter og mindre inntekter.
Noen av de som er fra Alanya klandrer de som kommer fra øst for å jobbe for de er mer pågående og skremmer bort turister.

Så ble 2 politmenn fra Alanya drept av PKK i 2 ulike hendelser i øst-Tyrkia.

De ble hevdet at en bombe de nå mener IS står bak var i regi av PKK.

De rente over for en del når noen resturanter/butikker åpentlyst sto frem og sa de støttet PKK, dermed ble en del steder brent ned eller rasert men alle gjester og ansatte fikk komme ut først.

Det var en bombe i Ankara i oktober som IS sto bak. Men når det gjelder IS så sto de jo også bak terror i Paris. Jeg vet ikke helt hvor man kan reise for å være trygg fra IS. Tyrkia har nok mer erfaring med etteretning enn Norge har, det nektet t.o.m. Batti å reise inn i landet for de mente han var en fare for rikets sikkerhet.

Selv føler jeg meg veldig trygg i Tyrkia. Vi skal også ned dit i julen og feire den med gode venner der nede.

Anonymous poster hash: a1aca...6f7
Skrevet

Ja jeg ville reist og skal reise også. Regner med at vi kommer til å være der i 1,5-2 mnd og nei jeg har ikke tyrkisk type, bare elsker landet, men vi reiser ikke til øst-Tyrkia

Uroen i Alanya/Side i høst: Dette er noe komplisert, skal prøve å dra de store linjene:

Det var generlet sett en dårlig sesong: økte utgifter og mindre inntekter.

Noen av de som er fra Alanya klandrer de som kommer fra øst for å jobbe for de er mer pågående og skremmer bort turister.

Så ble 2 politmenn fra Alanya drept av PKK i 2 ulike hendelser i øst-Tyrkia.

De ble hevdet at en bombe de nå mener IS står bak var i regi av PKK.

De rente over for en del når noen resturanter/butikker åpentlyst sto frem og sa de støttet PKK, dermed ble en del steder brent ned eller rasert men alle gjester og ansatte fikk komme ut først.

Det var en bombe i Ankara i oktober som IS sto bak. Men når det gjelder IS så sto de jo også bak terror i Paris. Jeg vet ikke helt hvor man kan reise for å være trygg fra IS. Tyrkia har nok mer erfaring med etteretning enn Norge har, det nektet t.o.m. Batti å reise inn i landet for de mente han var en fare for rikets sikkerhet.

Selv føler jeg meg veldig trygg i Tyrkia. Vi skal også ned dit i julen og feire den med gode venner der nede.

Anonymous poster hash: a1aca...6f7

For min del er det hverken is eller opptøyene tidligere i høst som bekymrer meg mest, men Putin som nå bygger opp et enormt hat mot Tyrkia.

Anonymous poster hash: 08f69...e8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...