Gå til innhold

Barna mine somler sånn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Særlig største som straks er 8 år. Gjelder mest på og av kledning. Må mases på hver morgen for å nå bussen.. Nå I kveld skulle største og 5 åringen gå på badet og bytte på seg nattklær. Dem bare må herje...tulle og le og styre opp hverandre. Jeg legger klart klær til I morgen imens men må si fra flere ganger og sikkelig strengt til slutt. Hører fortsatt ikke, har klart å få av en sokk hver... Hva synes dere er passende konsekvens? Å legge seg tidligere neste kveld er prøvd..

Anonymous poster hash: 0cd4f...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la da være sammen om morgenstellet.

En kan kle på seg på soverommet, andre kan kle på seg på badet.

Anonymous poster hash: 6e960...287

Skrevet

Kunne skrevet dette innlegget selv.. Har også barn på 5 og 8. Åtte- åringen er virkelig håpløs😁

Anonymous poster hash: 2d133...bef

Skrevet

Samme greia her, 6 og 8 år. Begge styrer og somler, men 8åringen er faktisk verst. Fordi det er stille og jeg tror hun gjør det hun skal. Går inn å ser, og på et kvarter har hun ikke gjort noen ting!

Anonymous poster hash: 32854...1e1

Skrevet

Ikke la da være sammen om morgenstellet.

En kan kle på seg på soverommet, andre kan kle på seg på badet.

Anonymous poster hash: 6e960...287

Har prøvd, det er såå kaldt på soverommet må vite. Det er det egentlig ikke da..

Skrevet

Samme greia her, 6 og 8 år. Begge styrer og somler, men 8åringen er faktisk verst. Fordi det er stille og jeg tror hun gjør det hun skal. Går inn å ser, og på et kvarter har hun ikke gjort noen ting!

Anonymous poster hash: 32854...1e1

Greit å høre at det ikke er bare hos oss:) Problemet er at jeg blir så gretten av det, så lei av å mase på noen som bare vet hva lavgir er.. Hun tror seriøst innimellom at bussen tilpasser seg henne. Han på 5 er flink som bare det om han er alene;)

Skrevet

La åtteringen miste bussen

Anonymous poster hash: 0fc9f...e63

Skrevet

La åtteringen miste bussen

Anonymous poster hash: 0fc9f...e63

Å ikke komme seg på skolen..? Går ikke å gå nemlig og jeg begynner ikke å kjøre for da blir hun for sein hver gang..med vilje.

Skrevet

Hjernen til barn er ikke ferdig utviklet. De har ikke samme mulighet til å være raske og effektive som oss voksne. Det må vi bare godta. Derfor må vi sørge for at barna har tid nok når de skal rekke noe. Det betyr ofte å stå opp en halvtime tidligere om morgenen enn det vi voksne synes bør være nødvendig.

Anonymous poster hash: 02d09...f0d

Skrevet

De må skilles i situasjoner der de skal gjøre ting. Det er vanskelig å konsentrere seg og ta imot beskjeder når de er sammen.

Hvordan gir du beskjed? Nå skal du gå på badet og gjøre deg klar, nå skal du kle på deg?

Barn må ofte ha klare beskjeder. Nå skal du ta av alle klærne bortsett fra trusa. Noen barn trenger beskjedene delt opp.

Ta av deg alle klær bortsett fra trusa.

Ta på deg pysj.

Puss tenner.

Hvis barnet er midt i leken når beskjeder gis så trenger de ofte litt tid på at leken blir ferdig i hodet før de klarer å motta beskjeder.

Somler de om morgenen så la de miste bussen. Er det mulig så la de ta neste buss og komme for sent. Går det ikke flere busser så vent med å kjøre til du vet de kommer for sent slik at de må forklarer læreren hvorfor. Erfaringsbasert læring er den beste måten å lære på.

Og å forklare de at du trenger hjelp av de til å bli raskt ferdig fordi du skal på jobb kan også fungere.

Jeg har ikke så stor tro på konsekvenser som at de må legge seg tidligere.

Anonymous poster hash: 6de82...e77

Skrevet

De må skilles i situasjoner der de skal gjøre ting. Det er vanskelig å konsentrere seg og ta imot beskjeder når de er sammen.

Hvordan gir du beskjed? Nå skal du gå på badet og gjøre deg klar, nå skal du kle på deg?

Barn må ofte ha klare beskjeder. Nå skal du ta av alle klærne bortsett fra trusa. Noen barn trenger beskjedene delt opp.

Ta av deg alle klær bortsett fra trusa.

Ta på deg pysj.

Puss tenner.

Hvis barnet er midt i leken når beskjeder gis så trenger de ofte litt tid på at leken blir ferdig i hodet før de klarer å motta beskjeder.

Somler de om morgenen så la de miste bussen. Er det mulig så la de ta neste buss og komme for sent. Går det ikke flere busser så vent med å kjøre til du vet de kommer for sent slik at de må forklarer læreren hvorfor. Erfaringsbasert læring er den beste måten å lære på.

Og å forklare de at du trenger hjelp av de til å bli raskt ferdig fordi du skal på jobb kan også fungere.

Jeg har ikke så stor tro på konsekvenser som at de må legge seg tidligere.

Anonymous poster hash: 6de82...e77

Tenker forslaget ditt om å kjøre henne om hun ikke rekker bussen kan fungere. Hun synes det er sikkelig pinlig å bli for sein til timen nemlig.. Samboeren min dine barn I samme alder,trenger veldig sjelden mer enn en beskjed. Så ja, barn er forskjellige.

Skrevet

Vær tilstede når de skal kle på seg. Sett på tidsur, når det ringer skal de ha rukket å skifte. Les De utrolige årene. Der er det mange gode råd.

Anonymous poster hash: f5258...d10

Skrevet

Vær tilstede når de skal kle på seg. Sett på tidsur, når det ringer skal de ha rukket å skifte. Les De utrolige årene. Der er det mange gode råd.

Anonymous poster hash: f5258...d10

Og om de ikke rekker det?

Anonymous poster hash: 54210...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...