Merian Skrevet 30. november 2015 #1 Skrevet 30. november 2015 Passer den virkelig for alle aldersgrupper? Jeg har ikke sett den selv, men har hørt litt ymse. Er det koseligere med blåfjell eller jul i svingen for 2 og 4 åring? Noen som kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #2 Skrevet 30. november 2015 Jeg har ikke sett "Julekongen", men guttungen min har likt "Jul i svingen" i mange år fra ca 2 - 3 års alderen. Jul i blåfjell har han ikke sett så mye på, men han har sittet klistret når det har gått også - når han var noen år eldre vel å merke. Anonymous poster hash: eb36a...d26
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #3 Skrevet 30. november 2015 Julekongen passer ikke for 2 og 4 åring. Anonymous poster hash: 3c722...a3a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #4 Skrevet 30. november 2015 Julekongen passer ikke for så små barn tenker jeg. Min femåring vil syns den er for skummel.. Vil si den passer fra skolestartere og oppover, men det kommer an på barnet. Jul i svingen derimot er kjempekoselig og passer godt til små barn! Anonymous poster hash: 272c8...edd
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #5 Skrevet 30. november 2015 Forøvrig passer Jul i blåfjell også. Min gutt skal se Theodors julekalender i år, han har sniktittet litt og gleder seg til resten:) Anonymous poster hash: 272c8...edd
aanonym Skrevet 30. november 2015 #6 Skrevet 30. november 2015 Åtteåringen elsket den da den gikk sist, da var han fem. Mulig 2 og 4 blir for små.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #7 Skrevet 30. november 2015 Hvor får man sett Jul i svingen og Theodor? Anonymous poster hash: 2a1ce...a3f
liniss - mamma til tre små Skrevet 30. november 2015 #8 Skrevet 30. november 2015 Jeg har ei på 4 som aldri har sett julekongen kalenderen, men vi var på kino å så filmen å hun satt som et tent lys, overbegeistret! :-) Så hun gleder seg veldig til i morra til det begynner :-) :-)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #9 Skrevet 30. november 2015 Så kjipt at nrk sender den i år 😝 Anonymous poster hash: 666fc...5f4
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #10 Skrevet 30. november 2015 5 åringen har sett filmen og gleder seg veldig til julekongen begynner på tv Anonymous poster hash: d4ed8...d37
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #11 Skrevet 30. november 2015 Passer fra 3 år og opp. Anonymous poster hash: 246c3...54d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #12 Skrevet 30. november 2015 Datteren min var 2,5 sist den gikk og hun lovte den da.mye hun ikke forstod selvfølgelig, men det er mye humor der. nå er hun 5 år og jeg tror hun komer til å elske den. kanskje litt skummelt, men vi voksne ser sammen med henne. filmen er mye skumlere har jeg hørt. Anonymous poster hash: 96f3c...a86
Plutselig_gravid Skrevet 30. november 2015 #13 Skrevet 30. november 2015 Den passer helt sikkert ikke for alle fireåringer, men det passer for min Du kan jo evt. forsøke med et par episoder, fenger det ikke, eller det blir for skummelt, så kan dere jo se noe annet. De fleste kalenderne ligger gratis på nrk. super og youtube
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #15 Skrevet 30. november 2015 Jeg digger Julekongen! Sist var sønnen min 2 år, og så på sammen med eldre søsken. Han ble ikke redd. Anonymous poster hash: ed8f0...271
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #16 Skrevet 1. desember 2015 Jeg digga julekongen og satte det faktisk på opptak de dagene jeg haddd senvakt så jeg fikk sett det etter jobb 🙊🙈 MEN jeg ble så skuffa over slutten at det nesten ødela julaften for meg 😂 Så for meg one big happy family med eventyr-jul ut av en annen verden men ble snytt for den 😜 Anonymous poster hash: 57307...a94
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #17 Skrevet 1. desember 2015 Jeg digga julekongen og satte det faktisk på opptak de dagene jeg haddd senvakt så jeg fikk sett det etter jobb MEN jeg ble så skuffa over slutten at det nesten ødela julaften for meg Så for meg one big happy family med eventyr-jul ut av en annen verden men ble snytt for den Anonymous poster hash: 57307...a94 Hvordan slutter den da? Anonymous poster hash: 2a1ce...a3f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #18 Skrevet 1. desember 2015 Kan ikke røpe det hvis du ikke har sett den 😉 Men anbefaler virkelig å se den for den er faktisk skikkelig spennende for både store og små(skolealder ihvertfall)... Anonymous poster hash: 57307...a94
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #19 Skrevet 1. desember 2015 Hvis det stemmer at det er tre år siden sist den bel sendt, så var gutten min 4 sist de sendte julekongen. Han så på det den gangen og syntes det var veldig spennende! Men det er jo forskjell på barn. Anonymous poster hash: 5ac03...b1c
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #20 Skrevet 1. desember 2015 Kan ikke røpe det hvis du ikke har sett den Men anbefaler virkelig å se den for den er faktisk skikkelig spennende for både store og små(skolealder ihvertfall)... Anonymous poster hash: 57307...a94 Har tenkt å se den ja, hvis 4-åringen liker den. (Hvis ikke venter vi til neste gang den sendes og tar Theodor på nett i år.) Men hvis slutten er skuffende så er det jo greit å være forberedt så ikke julaften blir ødelagt. Jeg får søke det opp da. Anonymous poster hash: 2a1ce...a3f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #21 Skrevet 1. desember 2015 Gutten min var 2,5 år sist Julekongen ble sendt. Han syntes ikke det var så gøy da... Men nå som han er 5,5 år regner jeg med den faller i smak. Vi gleder oss:) Anonymous poster hash: fb76e...6c1
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #22 Skrevet 1. desember 2015 Mine gutter så den sist den gikk, da var de 3 og 6 - og han på 3 likte den kjempegodt!! Veldig gøy at den går i år, vi gleder oss! Anonymous poster hash: 3154d...0a8
jentemamma Skrevet 1. desember 2015 #23 Skrevet 1. desember 2015 En ting jeg savner fra egen barndom er tiden med et par kanaler, og fast barne-tv. Og årlig julekalender som "alle" så og snakket om. Et konsept som er samlende og inkluderende. Når det ikke er ørten ting å velge mellom ser du på det som er tilgjengelig, og som regel er det bra nok. Kanskje har du ikke din største julekalenderopplevelse som 2- åring, men kanskje som 5 - åring. Og sannsynligvis er det noen år der julekalender er "kjipt" og kanskje barnslig, før det igjen blir nostalgi noen år senere. Jeg hadde satt meg ned med 2- åringen og 4- åringen og sett Julekongen sammen med dem (noe jeg mener man bør gjøre med alt på tv). Oppleve det sammen, le, være spent, forklare, sensurere, trøste etc ved behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå