Gå til innhold

Baby og hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg er gravid i første trimester og har allerede fått en haug med meninger om hva jeg "må" gjøre med hunden når babyen kommer. Jeg har aldri virkelig irritert meg over hundepelsen før, men nå mener foreldrene mine at jeg må "forvise" hunden til gangen. De mener at jeg skal nekte hunden å gå inn på stuen, kjøkkenet forstår jeg, soverommet forstår jeg, men hvorfor stuen? Jo, fordi det kan komme hundehår på gulvet, det vil da medføre at barnet kan puste det inn og få astma og allergier og pustevansker... Mener de.

Jeg er av den oppfatning at hunden som da vil vere seks år gammel og har ett livsspann på 9-10år skal få lov til å leve de siste fire årene av livet sitt som en del av familien og ikke forvises som om den er blitt en uting.

Jeg vil selvfølgelig gi babyen en egen lekegrind med bunn som er oppe fra gulvet, og når den blir større er den jo ikke med nesen i gulvet hele tiden...

Hva mener dere?

(Og nei, jeg vil aldri la hunden vere alene med babyen :) )

Mvh

Fortvilet blivende mor

Anonymous poster hash: a3562...c0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ofte sånn at det er de som er skjermet fra alt som utvikler allergier?? Feks er det sjelden barn oppvokst på gård får allergi.. Har jeg hørt da.. Lykke til, kan sikkert bli utfordrende med baby og hund, men så koselig de kan få det sammen etter hvert!

Skrevet

Vi har hund og baby, hunden får hilse og lukte, men respekterer at han ikke får gå oppi babyen . Han holder avstand ,men er såklart nysgjerrig på bylten,som lager eare lyder og lukter himmelsk.

Ikke lurt å skape for stor avstand, da tror hunden det er noe"farlig".

Hunden er selvgølgelig en del av familien og bør ikke forvises til gangen.

Som du selv skriver, skal ikke baby være alene med hunden.

Skrevet

Her sover hunden vedsiden av baby på dag tid, aldri alene selvsagt ;) men de ligger tett i tett å sover søtt. Holder det rent i hjemmet ellers men kommer ikke til å nekte hunde å være en del av familien så lenge han oppfører seg sån vi ønsker. DVs ikke sliker, hopper på,biter, ligger på baby. Heldigvis liker han babyen å ligger ofte sammen med han å koser eller sover mens jeg er i samme rom.

Anonymous poster hash: 38ad4...eae

Skrevet

Tips fra en som har hatt hund i mange år: IKKE steng hunden ute fra familien! Det er å gjøre dere alle en stor bjørnetjeneste.

En hundefører i militæret fortalte meg feiøen folk flest gjør når det kommer baby etter hund er å nekte hunden dens vante tilgang og nekte hunden å være nær baby. Går bra til å begynne med, hunden vil forstå at baby er nei. Men så blir babyen større og mer mobil der den krabber rundt og plutselig får øye på hunden. Og vil selvsagt bort til hunden. Men hunden trekker seg vekk fordi baby er nei. Og til slutt er hunden stengt inne i et hjørne med null utvei og kan da i verstefall bite babyen fordi babyen nå vekk siden babyen er nei.

Da vi fikk baby lot vi hunden styre dette selv ved å ikke prakke på hunden babyen da hunden viste null interesse og vi jaget ikke hunden vekk da hunden var interessert ved å snuse eller gi et sleik på foten eller legge seg ved siden av. Det gikk fantastisk bra, null sjalusi fra hunden vår.

Anonymous poster hash: 5b98e...e5d

Skrevet

Ungene våre har rullet i hundehår fra de var babyer, og vi har nesten aldri syke barn. Ingen astma og ingen allergi. Eldste er snart 9.

Dessuten har de hatt mye glede av å være sammen med hunden på gulvet. Hunden vår virker også til å hatt stor glede av å være sammen med barna.

Bare pluss i mine øyne!

Anonymous poster hash: 08c39...18f

Skrevet

Har hund som røyter veldig mye, begge barna ruller rundt på gulvet, det er hundehår der, hunden har gått med labbene sine der og det har aldri vært noe problem. Minsta er nå snart 6 mnd og har nå begynt å krype bortover på gulvet.

Er selv vokst opp med hund, aldri hatt noe problemer med noe i forbindelse med det. Ser bare positive ting med å la barn vokser opp med hund :)

Anonymous poster hash: b83bf...2d0

Skrevet

Utdatert kunnskap. La hunden leve livet som før. Ha normal hygiene og ikke la de være alene så gjør du det som er best for alle parter. Ta enten en skikkelig diskusjon med foreldrene dine, der du viser til nyere forskning. Eller la det være, jatt med og gjør det du mener er riktig når alt kommer til alt.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for sakelig tilbakemelding :)

Det er astma i familien, men det er helt tilbake til bestemor, den ene sønnen hennes(min onkel) og hans sønn(min fetter) kan ikke gå nær pels fra hund/katt pga allergi, jeg tror dette er årsaken til hyper nervøsiteten hos foreldrene mine, men selv har jeg aldri hatt problemer og ikke far til barnet heller.

Ironisk nok så hadde foreldrene mine schæfer selv når min søster var fødd, men denne fikk ikke lenger inn enn yttergangen. Den ble avlivet fordi den ble aggressiv etter å ha fått en kraftig ørebetennelse, så jeg møtte den aldri, men vi fikk gordon setter når jeg selv var bare fem, og denne delte jeg gjerne gulvteppet med det meste av oppveksten, og den var en ypperlig hodepute, så jeg forstår ikke hva som gjør at foreldrene mine nå har så mye i mot min alaska husky :( jeg elsker denne hunden og før jeg fikk bekkenløsning var vi på fjellet sammen minst fem ganger i uken, så ett liv der den ikke er med meg er ganske utenkelig. Hun har sove på ett teppe på soverommet våres frem til nå, men på grunn av at vi skal få baby har jeg tatt vekk teppet og satt korgen hennes nermere soverommet våres, slik at hun skal velge å sove utenfor selv, og det har hun :)

Skrevet

Tusen hjertelig takk for sakelig tilbakemelding :)

Det er astma i familien, men det er helt tilbake til bestemor, den ene sønnen hennes(min onkel) og hans sønn(min fetter) kan ikke gå nær pels fra hund/katt pga allergi, jeg tror dette er årsaken til hyper nervøsiteten hos foreldrene mine, men selv har jeg aldri hatt problemer og ikke far til barnet heller.

Ironisk nok så hadde foreldrene mine schæfer selv når min søster var fødd, men denne fikk ikke lenger inn enn yttergangen. Den ble avlivet fordi den ble aggressiv etter å ha fått en kraftig ørebetennelse, så jeg møtte den aldri, men vi fikk gordon setter når jeg selv var bare fem, og denne delte jeg gjerne gulvteppet med det meste av oppveksten, og den var en ypperlig hodepute, så jeg forstår ikke hva som gjør at foreldrene mine nå har så mye i mot min alaska husky :( jeg elsker denne hunden og før jeg fikk bekkenløsning var vi på fjellet sammen minst fem ganger i uken, så ett liv der den ikke er med meg er ganske utenkelig. Hun har sove på ett teppe på soverommet våres frem til nå, men på grunn av at vi skal få baby har jeg tatt vekk teppet og satt korgen hennes nermere soverommet våres, slik at hun skal velge å sove utenfor selv, og det har hun :)

Vår hund fikk fortsatt ha soveplassen sin på gulvet inne på soverommet vårt selv om sprinkelsenga kom inn. Et lurt tips: få mannen din til å ta med et lite teppe som har liggi i kurven til babyen første døgnet på barsel hjem til hunden. La hunden ha det i senga si. Da blir hunden introdusert for denne nye fremmende lukta. Og la hunden være hjemme når dere kommer hjem med babyen. Er noen som tar baby i hus først og så kommer hunden hjem og er grisefornærma over at hjemmet har blitt invandert av en fremmed.

Anonymous poster hash: 5b98e...e5d

Skrevet

Jeg mener foreldrene dine tar feil. Det er bevist gjennom forskning at dyrehold forebygger allergier og astma. Får ikke linket fra mobil, men enkelt å finne mye om tema ved å Google. Vi har hund og baby, det går helt fint. Litt styr å komme seg på tur, men ellers har de stor glede av hverandre. Dere gjør som dere ønsker. Vi opplevde også at familien mente vi måtte omplassere hunden.

Skrevet

Vi har både hunder og katt, mye pelsdotter ute å går her men ser ikke ut som barnet har tatt noe skade av den grunn! Hundene er en del av familien vår og vi elsker dem!! De har godtatt det nye familiemedlemet og passer godt på vogna når hun sover ute😊

Skrevet

Studier har vist at barn som bor sammen med hund har mindre sjanse for å utvikle astma og allergier. Så det er vel bare bra hvis babyen puster inn hundehår.

Jeg har to hunder, og aldri i livet om de skal forvises når jeg får baby. De er en del av familien.

Skrevet

Vi har per nå (8 mnder) måtte la hunden vår få litt fred og sover på gangen på dagen. Det er en grind i mellom, så hunden får med seg det meste som skjer. Har fortsatt sin faste plass på natta. Frem til sønnen vår ble mobil fikk hunden holde på som han ville, men nå har vi en som lugger og jager hunden rundt. Den lille har ikke helt forstått nei enda. Når han gjør det skal hunden inn i stua igjen :) Tenker at det er best å se ann situasjonen og gjøre det beste ut ifra det.

Anonymous poster hash: 970b2...b17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...