Gå til innhold

Baby på 9/10/11 mnd i barnehage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sluttet de å gråte ved levering (Altså, hvor mange dager/uker)? Trivdes de? Noen som kan fortelle litt?Snuppa mi blir 10 mnd ved oppstart, gruer meg veldig. 

Anonymous poster hash: fb8aa...ddd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min yngste var ni måneder. Hun gråt aldri ved levering. Hun har hatt det helt utmerket. De eldste begynte da de var 15 og 17 mnd. De har for øvrig heller aldri grått ved levering.

Anonymous poster hash: ee5be...3c4

Skrevet

Hun var 9 måneder da hun begynte i barnehagen i september. Gikk veldig veldig fint. Null gråt.

Ble litt gråt rett etter juleferien, men såpass kortvarig at lyden stoppa i samme øyeblikk som jeg var ute av syne.

Er nå 4 og stortrives fremdeles i barnehagen.

Det er verst for foreldrene det med barnehage. (Hvis det er en god barnehage selvfølgelig).

Når de er så små, så sover de også mye på dagen, så dagene blir ikke så lange for dem.

Anonymous poster hash: b42b4...18a

Skrevet

Eldste min var 12 mnd når han begynte. Gikk stort sett veldig bra, lite gråting.

Jobber selv med småbarn i bhg og det er veldig individuelt om barna gråter eller ei. Noen ganger er foreldrene faktisk med på å gjøre ting værre da de bruker veldig lang tid på å gå. Hvis man har et barn som gråter og synes det er vanskelig med bhg start kan det også være lurt med faste rutiner hver morgen. Altså at man feks leverer til noenlunde samme tidspunkt slik at barnet opplever det samme trygge ved levering.

Anonymous poster hash: 68a31...8a1

Skrevet

Sønnen min var 11 mnd ved oppstart, han har nesten aldri grått ved levering. Unntaket var da faren hans flytta fra oss, da var det en uke med hylgråt, hjalp da han forsto at jeg ikke skulle stikke av også! Tenker det blir litt samme greia, kanskje? At de slutter med gråt når de forstår at man alltid kommer tilbake? Nei, jeg aner ikke! Har sikkert mye med personlighet hos barna å gjøre også :)

Anonymous poster hash: 9f8aa...820

Skrevet

Jeg har en som er 11 mnd. Skulle egentlig starte i bhg ca nå, men sa fra oss plassen og jobber turnus om hverandre slik at han kan være hjemme. Supertravelt! Men jeg fikk gå ned til 60% stilling. Det hjelper litt. Grunnen er at han gråter lenge bare vi er hos besteforeldrene hvis han ikke har sett de på noen dager. Vil ikke være med fremmede overhodet. Vrengte seg i magen min mtp bhgstart. Nå var vel ikke dette svaret du ønsket, men hvis du gruer deg; kan det være fordi du vet det kommer til å bli vanskelig for barnet?

Anonymous poster hash: a09b7...fa7

Skrevet

Jeg har en som er 11 mnd. Skulle egentlig starte i bhg ca nå, men sa fra oss plassen og jobber turnus om hverandre slik at han kan være hjemme. Supertravelt! Men jeg fikk gå ned til 60% stilling. Det hjelper litt. Grunnen er at han gråter lenge bare vi er hos besteforeldrene hvis han ikke har sett de på noen dager. Vil ikke være med fremmede overhodet. Vrengte seg i magen min mtp bhgstart. Nå var vel ikke dette svaret du ønsket, men hvis du gruer deg; kan det være fordi du vet det kommer til å bli vanskelig for barnet?

Anonymous poster hash: a09b7...fa7

Jeg aner rett og slett ikke. Har ikke hatt så veldig mye barnevakt til henne, så vet ikke hvordan hun vil reagere på å være så lenge vekk fra meg. Men jeg har heldigvis mulighet for ganske korte dager i begynnelsen, så det skal nok gå greit. Blir nok verre for meg enn for henne, håper jeg! :)

Hvis flere har erfaringer må dere gjerne dele, er litt interessant å høre hvordan det gikk med dere, veldig spent på bhg-start her!

HI

Anonymous poster hash: fb8aa...ddd

Skrevet

Begge mine begynte ved 11 mnder. Eldste på 3 gråter i grunn enda (både ved levering og henting), mens minste på 18 mnder gråter borti og aldri. Han har så vidt tid til p ta av skoa før han spurter inn. Og slik har han alltid vært :)

Skrevet

http://barnehage.no/pedagogikk/2015/08/-tre-dager-med-tilvenning-er-ikke-tilstrekkelig/

Jeg syntes også det var supervanskelig å sende mine barn i barnehagen til å begynne med, så vanskelig at mannen min måtte ta tilvenningen med eldstemann ;) Men det har gått helt fint. Både eldstemann og minstemann ble tatt godt imot av voksne som var flinke til å lese barn, og gode til å vise omsorg og de stortrives i barnehagen!

Jeg er førskolelærer selv, så jeg er veldig opptatt av at barn skal ha det bra i barnehagen. Tilvenningen der jeg jobber foregår slik at foreldrene setter av en hel uke. De første dagene er foreldrene der hele tiden, da får både barn og foreldre et eierforhold til barnehagen og barnet får møte alt det nye med noen de er trygg på. Etterhvert får barnet prøve seg alene. Selv om det skulle være "den gamle måten" med tre tilvenningsdager som gjelder der ditt barn skal begynne kan du jo styre det litt selv ved at du har korte dager og er mye tilstede i starten. Ellers er jeg enig i det hun andre som jobber i barnehage sier, du må få til gode rutiner slik at det er trygt for barnet feks komme for eksempel til frokost kl åtte hver morgen. Og det er lurt å ikke bruke for lang tid om morgenen, lange avskjeder gjør det ofte verre...

Lykke til!

Anonymous poster hash: b2b16...363
Skrevet

Kjekt tråd.. jeg står mellom valget mellom å sende en 9-10 mnd gammel baby i barnehagen eller være hjemme og risikere å få veldig dårlig råd. Barnehagen her er ikke velvillige, ikke snakk om å få plass og betale for den uten å bruke den på et par mnd nei. Men føler 9 mnd er alt for tidlig.

Anonymous poster hash: a13e2...7bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...