Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #1 Skrevet 30. november 2015 Da hadde det kanskje blitt mindre surmuling og mer forståelse for at når barna er syke så har man ikke annet valg enn å faktisk hente de i barnehagen. Og at man faktisk ikke alltid kan få besteforeldre e.l. til å hente når barna er syke Anonymous poster hash: 3dd00...62c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #2 Skrevet 30. november 2015 En sjef må antagelig ha to tanker i hodet på en gang. Bedriften er nødt til å levere uansett om noen har syke barn. Hvordan skulle det gått om hele verden stoppet opp fordi ditt barn er litt hanglete? Anonymous poster hash: 32d11...239
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #3 Skrevet 30. november 2015 En sjef må antagelig ha to tanker i hodet på en gang. Bedriften er nødt til å levere uansett om noen har syke barn. Hvordan skulle det gått om hele verden stoppet opp fordi ditt barn er litt hanglete? Anonymous poster hash: 32d11...239 Men surmuling fra sjefen hører jo ikke hjemme noe sted likevel. Alle forstår jo at arbeidsplassen ikke ønsker at arbeidstakerne er borte. Men hvis barnehagen ringer mø man jo hente da. Jeg liker det ikke selv heller, og ønsker i alle fall ikke surmuling fra sjefen på toppen av det helg. Anonymous poster hash: a44a4...8f8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #4 Skrevet 30. november 2015 Jeg er sjef med tre små barn. Har ikke hatt en sykedag for meg selv eller barna på de 3 årene. Det går an å løse det på andre måter Men surmuler selvsagt aldri i påsyn av de som tar ut slike dager. Ønsker de god bedring. Anonymous poster hash: c9c0a...748
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #5 Skrevet 30. november 2015 Jeg er sjef med tre små barn. Har ikke hatt en sykedag for meg selv eller barna på de 3 årene. Det går an å løse det på andre måter Men surmuler selvsagt aldri i påsyn av de som tar ut slike dager. Ønsker de god bedring. Anonymous poster hash: c9c0a...748 Hvordan løse det på andre måter? Besteforeldre? Vi har ingen som kan steppe inn og ta sykt barn dager. Så ender vi opp med de selv. Er heldigvis ikke så ofte (bank i bordet!) Anonymous poster hash: a44a4...8f8
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. november 2015 #6 Skrevet 30. november 2015 Jeg har heldigvis en sjef som har (ifølge henne selv ) små barn. Yngste er 9. Så hun er stadig hjemme eller må følge hit og dit. Ingen problem med å være hjemme og hun sender bare ønske om god bedring. Er jeg i dårlig form får jeg beskjed om å gå hjem. Sånn har vi det alle sammen på jobb. Sender hverandre hjem om man er dårlig.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #7 Skrevet 30. november 2015 Jeg er sjef med tre små barn. Har ikke hatt en sykedag for meg selv eller barna på de 3 årene. Det går an å løse det på andre måter Men surmuler selvsagt aldri i påsyn av de som tar ut slike dager. Ønsker de god bedring. Anonymous poster hash: c9c0a...748 Hvordan løser man det på andre måter? Bortsett fra at mannen selvfølgelig tar halvparten.. Lurer fælt nå, for hadde det vært andre utveier skulle jeg gjerne vist om det 😉 Anonymous poster hash: 2be12...294
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #8 Skrevet 30. november 2015 Jeg er sjef med tre små barn. Har ikke hatt en sykedag for meg selv eller barna på de 3 årene. Det går an å løse det på andre måter Men surmuler selvsagt aldri i påsyn av de som tar ut slike dager. Ønsker de god bedring. Anonymous poster hash: c9c0a...748 Hvordan løser man det på andre måter? Bortsett fra at mannen selvfølgelig tar halvparten.. Lurer fælt nå, for hadde det vært andre utveier skulle jeg gjerne vist om det Anonymous poster hash: 2be12...294 Mannen jobber turnus, jeg kan jobbe senvakter. Så vi bytter på vakter og møtes i døra når barna er syke. Har også besteforelder vi kan ty til om det er nød. Er jeg syk selv tar jeg avspasering isteden for sykedag. Skjønner selvsagt at det ikke fungerer for alle. Å jeg hadde nok ikke strekt meg så langt som jeg gjør enkelte ganger, om jeg ikke var sjef. Anonymous poster hash: c9c0a...748
Surogvanskelig Skrevet 30. november 2015 #9 Skrevet 30. november 2015 Jeg er sjef med tre små barn. Har ikke hatt en sykedag for meg selv eller barna på de 3 årene. Det går an å løse det på andre måter Men surmuler selvsagt aldri i påsyn av de som tar ut slike dager. Ønsker de god bedring. Anonymous poster hash: c9c0a...748 Hvordan løser man det på andre måter? Bortsett fra at mannen selvfølgelig tar halvparten.. Lurer fælt nå, for hadde det vært andre utveier skulle jeg gjerne vist om det Anonymous poster hash: 2be12...294 Mannen jobber turnus, jeg kan jobbe senvakter. Så vi bytter på vakter og møtes i døra når barna er syke.Har også besteforelder vi kan ty til om det er nød. Er jeg syk selv tar jeg avspasering isteden for sykedag. Skjønner selvsagt at det ikke fungerer for alle. Å jeg hadde nok ikke strekt meg så langt som jeg gjør enkelte ganger, om jeg ikke var sjef. Anonymous poster hash: c9c0a...748 Veldig enig i at det med syke barn kan løses på andre måter, men avspasering istedenfor sykedag? Den tok jeg ikke. Du blir jo borte uansett
*Miss Marple* Skrevet 30. november 2015 #10 Skrevet 30. november 2015 Jeg er sjef med tre små barn. Har ikke hatt en sykedag for meg selv eller barna på de 3 årene. Det går an å løse det på andre måter Men surmuler selvsagt aldri i påsyn av de som tar ut slike dager. Ønsker de god bedring. Anonymous poster hash: c9c0a...748 Ikke alle kan ordne det på andre måter. Når det er sagt syns jeg faktisk ikke det er greit å alltid levere syke barn til andre, noen ganger er mamma og pappa best.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #11 Skrevet 30. november 2015 Da hadde det kanskje blitt mindre surmuling og mer forståelse for at når barna er syke så har man ikke annet valg enn å faktisk hente de i barnehagen. Og at man faktisk ikke alltid kan få besteforeldre e.l. til å hente når barna er syke Anonymous poster hash: 3dd00...62c Det er ingen garanti for mindre surmuling og mer forståelse bare fordi de har barn selv.... Anonymous poster hash: 3d6d6...6be
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #12 Skrevet 30. november 2015 Jeg skulle ønske ingen sjefer hadde små barn. Sjef som er borte er plagsomt og bremser alle prosesser. Anonymous poster hash: 7a26c...ca0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #13 Skrevet 30. november 2015 Jeg skulle ønske ingen sjefer hadde små barn. Sjef som er borte er plagsomt og bremser alle prosesser. Anonymous poster hash: 7a26c...ca0 Helt enig. Vi har en forholdsvis ny sjef som er alenemor til en 4-åring. Det er jammen ikke mange dagene i løpet av en måned hun får jobbet, og har vel til dags dato ikke jobbet en full dag. Noen ganger ble man faktisk være så realistisk/ansvarlig at man selv kan vurdere at man pr dd ikke er i en livssituasjon h or man ble være sjef. I stedet mener hun at alt skal legges til rette slik at hun kan ha fri en dag i uka for å levere til samvær, komme sent så ungen slipper å stå opp så tidlig og gå tidlig så ungen ikke får så lang dag i bhg... Mens vi andre dødelige må avspasere eller redusere stillingen vår for å kunne gjøre noe lignende (noe som faktisk er helt riktig). Anonymous poster hash: a6356...9d2
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #14 Skrevet 30. november 2015 Avspasering istedenfor sykedag? Avspasering må avtales på forhånd. Våkner jeg kl 5 om morgenen og er sånn syk at jeg ikke kan på jobb,kan jeg ikke ringe å si at jeg avspaserer. Og hva er greia? Borte blir man uansett,og sykedagee har vi rett på. Jeg jobber selv som leder i helsevesenet,og har aldri sagt noe på når barn av ansatte er/blir syke. En verden uten sykdom er ikke en realitet. Anonymous poster hash: 9c039...54f
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #15 Skrevet 30. november 2015 Alle har en unik familiesituasjon. Andre har bedre måter å løse slike situasjoner. Når det gjelder meg så var mannen mer stabil med jobben og kunne ta syk barn dager. Jeg jobbet nattvakt og var hjemme dagen etter så kunne ta barna den dagen. Nå er jeg mer stabil med jobben vi tar sykt barn dager annenhver gang så det blir ikke så mye på den ene. Heldigvis er ikke barna så mye syke. Anonymous poster hash: a98e2...c21
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #16 Skrevet 30. november 2015 Sjefen gir faen egentlig i barna mine...eller andres barn. Og hunbhar 2 barn så ingen garanti der... Anonymous poster hash: a98e2...c21
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #17 Skrevet 30. november 2015 Jeg er sjef med tre små barn. Har ikke hatt en sykedag for meg selv eller barna på de 3 årene. Det går an å løse det på andre måter Men surmuler selvsagt aldri i påsyn av de som tar ut slike dager. Ønsker de god bedring.Anonymous poster hash: c9c0a...748 Hvordan løser man det på andre måter? Bortsett fra at mannen selvfølgelig tar halvparten.. Lurer fælt nå, for hadde det vært andre utveier skulle jeg gjerne vist om det Anonymous poster hash: 2be12...294 Mannen jobber turnus, jeg kan jobbe senvakter. Så vi bytter på vakter og møtes i døra når barna er syke.Har også besteforelder vi kan ty til om det er nød. Er jeg syk selv tar jeg avspasering isteden for sykedag. Skjønner selvsagt at det ikke fungerer for alle. Å jeg hadde nok ikke strekt meg så langt som jeg gjør enkelte ganger, om jeg ikke var sjef. Anonymous poster hash: c9c0a...748 Veldig enig i at det med syke barn kan løses på andre måter, men avspasering istedenfor sykedag? Den tok jeg ikke. Du blir jo borte uansett Ja det blir jeg da. Hent to ganger pga omgangssyke. Anonymous poster hash: c9c0a...748
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #18 Skrevet 30. november 2015 Jeg skulle ønske ingen sjefer hadde små barn. Sjef som er borte er plagsomt og bremser alle prosesser. Anonymous poster hash: 7a26c...ca0 Helt enig. Vi har en forholdsvis ny sjef som er alenemor til en 4-åring. Det er jammen ikke mange dagene i løpet av en måned hun får jobbet, og har vel til dags dato ikke jobbet en full dag. Noen ganger ble man faktisk være så realistisk/ansvarlig at man selv kan vurdere at man pr dd ikke er i en livssituasjon h or man ble være sjef. I stedet mener hun at alt skal legges til rette slik at hun kan ha fri en dag i uka for å levere til samvær, komme sent så ungen slipper å stå opp så tidlig og gå tidlig så ungen ikke får så lang dag i bhg... Mens vi andre dødelige må avspasere eller redusere stillingen vår for å kunne gjøre noe lignende (noe som faktisk er helt riktig). Anonymous poster hash: a6356...9d2 Jepp, småbarn og sjefsjobb går ikke sammen om man har tenkt å ta seg av barnet og skjøtte jobben. Anonymous poster hash: 7a26c...ca0
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #19 Skrevet 30. november 2015 Vel, jeg har vært 100 % alene med 2 barn uten nettverk, venner eller familie. Den ene gangen jentungen hadde spysyka måtte hun faktisk bli med på jobben (og de to "karantenedagene" etterpå) fordi jeg ikke hadde opparbeidet meg rett til sykepenger enda, og hadde heller ingen å passe henne, mens vi hadde viktige forhandlinger. Hun sov på kontoret mitt og jeg gikk inn hver 15. minutt for å sjekke. Ikke alle har flust med velvillige besteforeldre, masse venner og nær familie i nærheten, en far som bryr seg osv. Enkelte er faktisk helt alene her i verden. Anonymous poster hash: 5f4e6...f3d
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #20 Skrevet 30. november 2015 Sjefen min sutret som en liten unge da jeg ble ringt fra barnehagen med beskjed om at sønnen min ble kjørt til sykehuset med brudd i ribben etter et fall. Spurte om ikke noen andre kunne dra i stedet, for de trengte meg. Jeg sa at jeg forstod det, men når sønnen min ligger i ambulanse og er på vei til sykehuset... Da vil jeg være der selv. Samme skjedde da han brakk foten. Da kunne jeg like godt bare bli litt til, for det var bare en time igjen av arbeidsdagen. Denne sjefen hadde selv to barn, så det hjelper ikke alltid at de har barn heller... Han bare lot besteforeldre ta seg av sykdom. At mine foreldre ikke er pensjonister kunne han ikke forstå Anonymous poster hash: bb575...d6a
Luksusdyret Skrevet 30. november 2015 #21 Skrevet 30. november 2015 Sjefen min sutret som en liten unge da jeg ble ringt fra barnehagen med beskjed om at sønnen min ble kjørt til sykehuset med brudd i ribben etter et fall. Spurte om ikke noen andre kunne dra i stedet, for de trengte meg. Jeg sa at jeg forstod det, men når sønnen min ligger i ambulanse og er på vei til sykehuset... Da vil jeg være der selv. Samme skjedde da han brakk foten. Da kunne jeg like godt bare bli litt til, for det var bare en time igjen av arbeidsdagen. Denne sjefen hadde selv to barn, så det hjelper ikke alltid at de har barn heller... Han bare lot besteforeldre ta seg av sykdom. At mine foreldre ikke er pensjonister kunne han ikke forstå Anonymous poster hash: bb575...d6a Han er jo en MANN, og kjerringa tok sikkert alle syke barn-dager. Tror det hjelper hvis sjefen er kvinne med barn. Eller kanskje ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #22 Skrevet 30. november 2015 Tenker det er bedre med sjefer uten barn enn sjefer med barn, nettverk til å ta seg av disse og fleksibel jobb/mann, som mener man bør "ordne seg på andre måter". De uten barn kan man unnskylde med at de ikke vet bedre, den andre gruppen er empatiløs (ekstremt dårlig egenskap hos en sjef) og virkelighetsfjern. Hilsen en som aldri har hatt en sykedag selv, men som selvfølgelig deler på omsorgen for våre syke barn med min mann. Anonymous poster hash: 96d0d...1c6
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #23 Skrevet 30. november 2015 Sjefen min sutret som en liten unge da jeg ble ringt fra barnehagen med beskjed om at sønnen min ble kjørt til sykehuset med brudd i ribben etter et fall. Spurte om ikke noen andre kunne dra i stedet, for de trengte meg. Jeg sa at jeg forstod det, men når sønnen min ligger i ambulanse og er på vei til sykehuset... Da vil jeg være der selv. Samme skjedde da han brakk foten. Da kunne jeg like godt bare bli litt til, for det var bare en time igjen av arbeidsdagen. Denne sjefen hadde selv to barn, så det hjelper ikke alltid at de har barn heller... Han bare lot besteforeldre ta seg av sykdom. At mine foreldre ikke er pensjonister kunne han ikke forstå Anonymous poster hash: bb575...d6a Han er jo en MANN, og kjerringa tok sikkert alle syke barn-dager. Tror det hjelper hvis sjefen er kvinne med barn. Eller kanskje ikke. De hadde pensjonerte foreldre begge to Anonymous poster hash: bb575...d6a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #24 Skrevet 30. november 2015 Jeg er sjef med tre små barn. Har ikke hatt en sykedag for meg selv eller barna på de 3 årene. Det går an å løse det på andre måter Men surmuler selvsagt aldri i påsyn av de som tar ut slike dager. Ønsker de god bedring. Anonymous poster hash: c9c0a...748 Hvordan løse det på andre måter? Besteforeldre? Vi har ingen som kan steppe inn og ta sykt barn dager. Så ender vi opp med de selv. Er heldigvis ikke så ofte (bank i bordet!) Anonymous poster hash: a44a4...8f8 Jeg lurer og på hvilke andre måter du synes er greit? Som andre påpeker, alle har ikke familie som kan steppe inn. Og helt ærlig synes jeg synd på barna dine om du lar andre ta vare på dem når de er syke. Tenk på hvilke minner du skaper for barna! Anonymous poster hash: f4263...b53
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #25 Skrevet 30. november 2015 Jeg har to sjefer, begge menn. De har voksne barn, og har vel sannsynligvis aldri vært hjemme med de når de har vært syke. Likevel har de full forståelse for at jeg iblant må være hjemme med syke barn. Jeg har to barn med kroniske sykdommer (men har lite plager av dette). Med jevne mellomrom spør de hvordan det går, fordi de bryr seg. Jeg har verdens beste sjefer. ❤️ Anonymous poster hash: 71d2c...b8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå