Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #1 Skrevet 30. november 2015 Vi mistet hunden vår for halvannen mnd siden og savner også det å ha hund. Til å begynne med følte jeg meg desperat mtp å skaffe ny hund, men bestemte oss for å avvente siden jeg var høygravid. Tanken har nå vært å få hund når babyen er rundt 1 år. Da er eldste 3,5 år. De er jo små, men det føles så lenge å vente til yngste er 6 år liksom. Selvom det sikkert "går fort". Går det å skaffe valp når minstemann bare er ett år? Er det kjempestore fordeler med å vente til minste er to år istedet? Da første ble født hadde vi hund fra før så kjenner til alt med å tilvenne og lære barna å være snille mot hunden etc. Anonymous poster hash: e6568...e7a
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #2 Skrevet 30. november 2015 Jeg ville skaffet meg hund nå. Du er hjemme hele dagen å kan lære den opp. Baby blir vant med at det er hund der så den er kanskje ikke så interessant hvis dere får hund når den er 1år. Vi fikk katt nå, babyen er 8 mnd å det har gått fint. Babyen vil ofte bort å te på den, men jeg er litt streng med baby å dyr, han får ikke være alene med den! Anonymous poster hash: 72646...acb
Gjest Kira Skrevet 30. november 2015 #3 Skrevet 30. november 2015 Jeg forstår godt at du ønsker ny hund i hus så raskt som mulig, men valp og 1-åring hørtes masete ut. Mye pga valpebiting de første ukene/månedene. Vi har valp i huset nå, og det er ikke så lett å unngå at den løper etter de små. En 1-åring som krabber eller kanskje går litt ustødig er ganske utsatt for en valp sin voldsomme lek.
❤lille stjerne❤ Skrevet 30. november 2015 #4 Skrevet 30. november 2015 Vi fikk valp i sommer da mini var 1 år og det har gått kjempefint. Vi valgt en rolig og lite krevende hund, det er nok mye av grunnen og i tillegg fikk vi den i sommerferien og det var gull da vi var mye ute og både barn og valp hadde mye plass rundt seg. Vi har vært kjempene på å skille barn og valp med en gang vi ikke følger 100% med på de. Vi laget en liten inngjerding i hagen rett ved siden av utemøblene som valpen kunne være i når den ikke var i løpe og leke modus. Da følte den seg trygg på at den kunne sove uten snublende barn og leker rundt seg. Inne har vi ordnet oss slik at hunden har gangen oppe som sitt fristed hvor den får sove og spise helt i fred. Begge barna er veldig flinke og snille mot hunden, lille 1 åringen har bare en håndfull ganger helt i starten dratt litt i pelsen, men lærte seg veldig fort hvordan hun skulle klappe fint. Det er mer hunden som maser på lille enn omvendt faktisk. I og med at hunden er en liten rase kan den springe løs sammen med barna uten at de blir dyttet overende, så de storkoser seg på tur sammen. De pleier å leke gjemsel med valpen og det er veldig morsomt for både barn og hund. Vi har hele veien vært veldig strenge på hva barna får lov til å gjøre med hunden og på å legge hunden et rolig sted når den skal sove og det tror jeg har hatt mye å si for at det har gått så fint. Siden dere har erfaring med hund fra før så tenker jeg at dette fikser dere!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #5 Skrevet 30. november 2015 Syntes virkelig du burde vente, både for valpen og babyens skyld! Alt til sin tid mener nå jeg.. Anonymous poster hash: 77c28...276
Violeta Skrevet 30. november 2015 #6 Skrevet 30. november 2015 Jeg hadde nok ventet til barnet blir to år. Hadde ikke orket å passe på en nysgjerrig ettåring som skal utforske alt samtidig som jeg skulle lært opp en valp som er like nysgjerrig, har kløende tenner og liten blære
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #7 Skrevet 30. november 2015 Vi fikk valp i sommer da mini var 1 år og det har gått kjempefint. Vi valgt en rolig og lite krevende hund, det er nok mye av grunnen og i tillegg fikk vi den i sommerferien og det var gull da vi var mye ute og både barn og valp hadde mye plass rundt seg. Vi har vært kjempene på å skille barn og valp med en gang vi ikke følger 100% med på de. Vi laget en liten inngjerding i hagen rett ved siden av utemøblene som valpen kunne være i når den ikke var i løpe og leke modus. Da følte den seg trygg på at den kunne sove uten snublende barn og leker rundt seg. Inne har vi ordnet oss slik at hunden har gangen oppe som sitt fristed hvor den får sove og spise helt i fred. Begge barna er veldig flinke og snille mot hunden, lille 1 åringen har bare en håndfull ganger helt i starten dratt litt i pelsen, men lærte seg veldig fort hvordan hun skulle klappe fint. Det er mer hunden som maser på lille enn omvendt faktisk. I og med at hunden er en liten rase kan den springe løs sammen med barna uten at de blir dyttet overende, så de storkoser seg på tur sammen. De pleier å leke gjemsel med valpen og det er veldig morsomt for både barn og hund. Vi har hele veien vært veldig strenge på hva barna får lov til å gjøre med hunden og på å legge hunden et rolig sted når den skal sove og det tror jeg har hatt mye å si for at det har gått så fint. Siden dere har erfaring med hund fra før så tenker jeg at dette fikser dere! Hva slags hund har dere? Anonymous poster hash: 604eb...4f8
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #9 Skrevet 30. november 2015 Jeg fikk valp da barna var 1 og 4 år, alenemor I tillegg.. Hatt hund hele livet nesten. Minsten startet da I bhg og jeg startet på masteroppgaven.. Hadde ikke gjort det om jeg måtte bort på jobb hver dag. Valpen fikk masse oppmerksomhet, turer og trening. I dag er den 5 år og barnas favoritt, veldig gode venner;) Anonymous poster hash: 10829...cf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå