Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #1 Skrevet 29. november 2015 Oppdaget dette i dag når jeg trakk fram kommoden på soverommet. Kan det være sopp? Kjøpte huset like etter jul, la ikke merke til om det var slik da eller ikke. Noen som har hatt sopp og kan fortelle om prosessen med å bli kvitt det? Anonymous poster hash: 5b8bd...83c Anonymous poster hash: 5b8bd...83c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #2 Skrevet 29. november 2015 Anonymous poster hash: 5b8bd...83c
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #3 Skrevet 29. november 2015 ja, jeg synes det likner muggsopp. https://www.if.no/web/no/privat/radogtips/muggsopp/pages/fjerning.aspx Anonymous poster hash: 83167...ec9
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #4 Skrevet 29. november 2015 Takk for link. Har forsøkt å vaske med salmiakk og vann, men kom ikke en flekk på kluten engang. Skal bestille et prøvesett fra Mycoteam eller Iktas. Er spent på hva vi må gjøre dersom det faktisk er sopp. Siden jeg ikke fikk vasket bort noe med salmiakk er jeg redd det er inne i veggen :-/ Anonymous poster hash: 5b8bd...83c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #5 Skrevet 30. november 2015 Noen flere som har hatt sopp og kan si noe om hva de gjorde etter det ble oppdaget? Fikk dere proffe på befaring hjemme, holdt det med såpevask eller måtte dere rive noe? Anonymous poster hash: 5b8bd...83c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #6 Skrevet 30. november 2015 Vi fant det på veggen og gulvet, og skrapte vekk maling. Oppdaget da at det kom inn fukt gjennom veggen. Måtte drenere. Om det er mot en yttervegg og dere har det kaldt på soverommet kan det oppstår. Derfor bør man ikke ha møbler mot en yttervegg på soverommet. Såpevask hjelper ikke til annet enn å ta det bort der og da, dere må finne årsaken og utbedre den. Anonymous poster hash: 456d2...293
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #7 Skrevet 30. november 2015 Takk for svar! Ja, det er en yttervegg og vi har vinduet oppe året rundt. Æsj, får vel bare ventå se hva prøvene viser. Håper virkelig vi slipper å rive og drenere :-/ Anonymous poster hash: 5b8bd...83c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå