Gå til innhold

Min beste venn er en mann, og det er plutselig blitt et problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom årene har gått har mange venninner falt av, de er alltid opptatt og når deg først skjer noe trekker de seg og skylder på unger, gubbe eller økonomi.

Er så lei av hele tiden å bli skuffa.

Men så begynte jeg å henge med en mann på jobben. Jeg hadde vikariat og vi jobber ikke sammen nå. Men jeg liker meg i hans selskap og vi snakker om alt. Han er alt jeg har savnet hos en venn / venninne.

Men så ble det plutselig sure miner fra mannen min som ikke vil jeg skal treffe vennen. De har møttes, og jeg inviterer ofte vennen hjem til meg. De to har ikke mye felles og snakker derfor lite med hverandre.

Kan han egentlig nekte meg å være venn med ham?

Anonymous poster hash: a725c...7c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom årene har gått har mange venninner falt av, de er alltid opptatt og når deg først skjer noe trekker de seg og skylder på unger, gubbe eller økonomi.

Er så lei av hele tiden å bli skuffa.

Men så begynte jeg å henge med en mann på jobben. Jeg hadde vikariat og vi jobber ikke sammen nå. Men jeg liker meg i hans selskap og vi snakker om alt. Han er alt jeg har savnet hos en venn / venninne.

Men så ble det plutselig sure miner fra mannen min som ikke vil jeg skal treffe vennen. De har møttes, og jeg inviterer ofte vennen hjem til meg. De to har ikke mye felles og snakker derfor lite med hverandre.

Kan han egentlig nekte meg å være venn med ham?

Anonymous poster hash: a725c...7c9

Det er klart han ikke kan! Men har du spurt hvorfor? Er han sjalu? Sånn plutselig?

Anonymous poster hash: 369e3...d4f

Skrevet

Mine bestevenner er menn og jeg hadde blitt mektig sur om mannen skulle ha nektet meg å ha de som venner. Jeg har igrunn alltid hatt flest gutter som venner, jeg trives best i selskap med gutter. Jenter har jeg ikke like mye tilfelles med. Jeg vil heller snakke om bil enn barn og sminke feks. Jeg ser og oppfører meg som en dame om du ser meg bare, men går du litt lenger under huden er jeg nok mer mann. Idag feks har jeg snekkret, saget og hamret sammen med ungene. Mannen har vårt på damebesøk, skravlet og drikki kaffe.

Om mannen din er sjalu er det noe dee må snakke om og komme til en enighet omkring. At mannen din må omgås han syns jeg kanskje ikke, men det burde ikke være unaturlig at han er innom for en kopp kaffe osv. Hos oss stikker mine kamerater innom for en kaffe om de er i nærheten, hvem som er hjemme er igrunn det samme. Er det bare mannen så drikker de kaffe, er vi begge her drikker kanskje alle eller bare meg og min kamerat. Mine kamerater bor litt unna, så kjører de forbi i forbindelse med jobb og har fem til overs svinger de bare innom uten å siifra. Bare koselig syns vi, slik gjør veninnene til mannen også.

Vi har snakket endel om våre venner sammen, for begge nekter å gi fra seg venner pga at den andre har noen innvendinger pga motsatt kjønn. Min ex syns det var veldig rart at jeg hadde venner av motsatt kjønn, så derfor jeg var veldig bevist på dette da jeg ble sammen med min mann. Heldigvis hadde min mann det på samme måten.

Anonymous poster hash: fb26e...443

Skrevet

Jeg hadde og en mannlig bestevenn, helt til han fikk seg dame, da fikk han ikke lov til å ha kontakt med meg noe mer.

Men jeg synes du burde få lov til å være venner med han. Med mindre han opptar all din tid da, så det går utover mannen din. Kjæresten min har en jente som bestevenninne, og har hatt sex med henne for noen år siden og. Og selv om jeg ikke liker det veldig godt, så må jeg bare akseptere det. Og han har vært åpen om alt fra dag en, og jeg får treffe henne og.

Anonymous poster hash: 441ea...3c6
Skrevet

Du sier du har mye kontakt med denne mannen. Hva med din egen mann? Vier du tid til ham? Snakker med ham? Tar ham med ut for å spise? Flørter med ham? Hvis du tilbringer mer av din ledige tid med din venn enn med mannen din, forstår jeg frustrasjonen. Jeg hadde blitt frustrert om min mann hang med venner (uansett kjønn) mer enn han tilbrakte tid med meg. Veldig mange prioriterer venner over familie.

Skrevet

Enkelt å ta en realitetssjekk på slikt:

Sett deg i mannen din sin situasjon og tenk deg at han har fått en venninne på jobben som han bruker tid på og behandler på samme måte som du gjør med din venn. Ville du mislikt det eller ville det vært helt greit. Husk også å ta med i vurderingen at du ikke ville hatt noen innsikt i hvorvidt de var romantisk tiltrukket av hverandre eller ikke.

Anonymous poster hash: cd030...82d

Skrevet

Det hadde ikke vært greit for meg om mannen min plutselig fikk en kvinnelig venninne og det syns jeg går begge veier.

Jeg syns du skal respektere mannen din.

Har du uansett så mye tid til venner om du har mann og barn + jobb?

Anonymous poster hash: 78dc0...077
Skrevet

Venner er like mye verd og stort sett varigere enn partnere, så om mannen din har så liten tiss at han ikke takler en mannlig venn er han ikke mye til mann å ha uansett.

Anonymous poster hash: 55e19...f98
Skrevet

Venner er like mye verd og stort sett varigere enn partnere, så om mannen din har så liten tiss at han ikke takler en mannlig venn er han ikke mye til mann å ha uansett.

Anonymous poster hash: 55e19...f98

Støtter denne!

Anonymous poster hash: 11be7...7d9

Skrevet

Jeg stoler 100% på mannen min, men hadde syntes det var veldig vanskelig dersom han hadde hatt en venninne. Tror faktisk kkke jeg hadde akseptert det. Og ja, jeg vet at jeg ikke har noen juridisk rett til å bestemme hvem han skal være venner med, men for meg hadde det vært veldig vanskelig.

Anonymous poster hash: 4b3d4...feb

Skrevet

Jeg får visst ikke ha mannlige venner. Ble kjent med en mann som jeg kunne dnakke med alt mulig om, feste med osv, men i følge samboeren min er alle mannfolk kun ute etter å "komme i buksene" mine. Så da syns jeg eg er rart med hans nye venninne fra jobben. Han sier det er latterlig å tro at de er mer enn venner, men han sa jo selv hva alle menn er ute etter da jeg hadde en mannlig venn. Har nå fått en ny mannlig venn, og mannen mkn rakker ned på ham ved hver eneste mulighet. Han ser homo ut, han ser teit ut, osv. Han har aldri møtt han, bare sett bilder.

Gir opp hele mannen snart.

Anonymous poster hash: 1d25c...bd2

Skrevet

Vi har venner av det motsatte kjønn begge to, dette er venner vi fikk før vi møttes. Det hadde ikke vært greit for noen av oss om den andre nektet oss å beholde vennskapet.

Men hadde jeg eller mannen plutselig møtt en person av motsatt kjønn som ble den nye bestevennen, da tror jeg vi begge hadde begynt å lure. Ikke i den forstand at vi hadde nektet den andre kontakt, men det hadde vært "rarere" for oss begge å forholde seg til..

Skrevet

Vi har venner av det motsatte kjønn begge to, dette er venner vi fikk før vi møttes. Det hadde ikke vært greit for noen av oss om den andre nektet oss å beholde vennskapet.

Men hadde jeg eller mannen plutselig møtt en person av motsatt kjønn som ble den nye bestevennen, da tror jeg vi begge hadde begynt å lure. Ikke i den forstand at vi hadde nektet den andre kontakt, men det hadde vært "rarere" for oss begge å forholde seg til..

Enig i denne. Mannen min har en venninne han har hatt fra han var liten, og det er heøt greit. Hilsen hun over

Anonymous poster hash: 4b3d4...feb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...