Gå til innhold

Dere med ett barn på ca 3 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer dere å ha huset helt i orden hele tiden? System i skap og skuffer, ryddig og rent? Mannen mener det er lett med bare ett barn og mener jeg ikke klarer dette. Jeg føler jeg ikke har energi til å ha det ryddig overalt.. Er jeg sløv?

Anonymous poster hash: bac05...b67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på huset og mulighetene for å holde orden.

Er det lite oppbevaringsplass er det aldri lett.

Og si meg, må du rydde etter mannen også eller? Hvis mannen mener det er lett kan vel han gjøre det selv?

Anonymous poster hash: 4b636...a7a

Skrevet

Hehe...Nei. Leker på gulvet, fingermerker på stuevinduet, perler under sofaen og rot i hyllene i stua.

Skrevet

Har mannen din virkelig peiling? Jeg har aldri klart å hatt det ryddig/ system i alt og jeg har kunn meg selv,mannen min å 3 dyr å rydde etter! Men nå er jeg ingen ordensmenneske, bruker tiden min på være ute osv istede for å pusse sølvet.

Anonymous poster hash: bc3a5...a0c

Skrevet

Jeg har tre. To av de små og ja jeg syns du er sløv. Har det alltid strøkent.

Skrevet

Å ha det strøkent og perfekt hele tiden er ikke en prioritet. Jeg kunne sikkert klart det, men det er jo helt unødvendig. Målet er å ha det ryddig nok til at det alltid er greit å få besøk uten å måtte stressrydde 😄

Barnet roter selvfølgelig også, men må rydde hver kveld før barne-TV.

Så svaret mitt er, ja det er mulig, men totalt unødvendig.

Skrevet

Jeg er alene med gutt på 3 år. Her er huset som regel strøkent. Ja, det er leker som mini leker med, men leker er ikke rot i mine øyner. Alle ting har sine faste plasser, så når jeg trenger noe, vet jeg alltid hvor det er. Det er jo ikke et mål i seg selv for alle at  huset skal være strøkent til enhver tid. Jeg skulle ønske at jeg tålte mer rot og "kaos" i heimen, slik flere av mine venninner gjør. Men jeg trives mye bedre med et ryddig hjem. Jeg legger alltid på plass ting jeg har brukt, og tar rot etterhvert, slik at det ikke samler seg opp. 

Anonymous poster hash: 3e470...4c9
Skrevet

Vi klarer det når vi prioriterer det ja, men det er ikke alltid vi synes det er det viktigste. Noen ganger kan vi gjerne la det flyte litt for å gjøre noe hyggelig sammen i stedet.

Anonymous poster hash: 4fb59...697
Skrevet

Jeg har 2 barn og det var like uryddig da jeg hadde 1. Altså,om du er i fulljobb,du har ett barn å ta seg av,og slik jeg ser det mannen også,så kan det ikke være alltid ryddig. I tillegg kommer turer,andre ting du gjør etter jobben. Jeg prioriterer ned litt strøkent til fordel av kvalitetstid med familien. Hva slags kommentar er det fra mannen? Om det er uryddig i felles hjem,da er det alles ansvar. Om han synes noe bør gjøres,da er det bare å løfte ræva fra sofa og gjøre akkurat det. Med eller uten barn egentlig. Jeg blir bare hissig mer og mer opp! Så han synea du bør ta seg av både barn og hus mens han gjør hva! For å si det klart,du kan klare det. Kvinner gjorde det med 5 barn gjennom århundrer men det er ikke poenget.

Anonymous poster hash: 647aa...eca

Skrevet

Ingen problem å ha det ryddig her.

Har en 3 åring

Og eldre søsken

Anonymous poster hash: fa702...578

Skrevet

Jeg har tre barn i Bhg alder og klarer det fint uten problemer, selv med svært liten hjelp fra samboer. At ting er ryddig og organisert er veldig viktig for meg, rett og slett. Viktigere enn å slappe av i sofaen. MEN det er konstant fingermerker på alle vinduer. Jeg hater å vaske vinduer! Og det hender det er litt støv i hyller og på listene, sengetøyet blir heller ikke skiftet hver 14. Dag som anbefalt, snarere hver 3. Uke, tenker jeg... Men ryddig og organisert, det er det her, og gulvene er alltid rene:)

Anonymous poster hash: 0d3e9...23c

Skrevet

Nei. Men jeg klarte det ikke da jeg ikke hadde barn heller. Hvis han syns det er så utrolig enkelt, hvorfor gjør han det ikke selv?

Skrevet

Jeg har en treåring (pluss en baby og to på 9 og 11). Jeg har det fulle ansvaret for husarbeid, og kan ikke si det er strøkent, men presentabelt det meste av tiden :) Rydder litt hver kveld når barna har lagt seg. Jeg synes det burde være mulig å ha det ganske ryddig med ett barn ;) Men å ha det strøkent til enhver tid ser jeg ikke helt poenget med ;)

Skrevet

Det er litt sårt. Vi jobber begge 100%. Jeg leverer og henter i bhagen. Vasker og skifter på henne når vi kommer hjem. Lager middag slik at den er klar til han kommer hjem. Etterpå er jeg ganske skutt og slapper av litt med barnet, lek El.l...så er det leggetid som jeg tar meg av.. Som regel! Så er jeg ledig, ca kl 19.30. Han mener også jeg ikke gjør en god nok jobb med barnet. Hun er 3 år og sta, en helt normal 3 åring i mine øyne. Når hun ikke sitter fint med bordet og taller er ufin i munnen osv mener han vi skal ta tak- type ta henne på rommet å bli der til hun lærer. Jeg ser mer lett på det og tenker det går over. Jeg føler jeg aldri strekker til. Vi tenker på barn nr 2 og er faktisk midt i en pp. Så det var ekstra vondt da han ikke ville ha sex i går fordi han sa alt rotet gjorde han i dårlig humør og at hans alarmklokker gikk når jeg ikke klarte ha det greit med ett barn en gang. Jeg føler det er HELT normalt og ok her. Vi hadde sex allikevel, men jeg er trist om barnet ble laget når vi gjorde det på den måten 😔 har vært så glad frem til nå pga vi har prøvd og hatt det bra sammen. Plutselig er jeg bare dritt 😔 hi

Skrevet

Klarer dere å ha huset helt i orden hele tiden? System i skap og skuffer, ryddig og rent? Mannen mener det er lett med bare ett barn og mener jeg ikke klarer dette. Jeg føler jeg ikke har energi til å ha det ryddig overalt.. Er jeg sløv?

Jeg har 3 barn og her er det full orden i skuffer og skap og vi rydder alltid opp hver kveld så det er strøkent. Barnerommene kan være rotete til tider

Anonymous poster hash: d800d...32c

Skrevet

Det er litt sårt. Vi jobber begge 100%. Jeg leverer og henter i bhagen. Vasker og skifter på henne når vi kommer hjem. Lager middag slik at den er klar til han kommer hjem. Etterpå er jeg ganske skutt og slapper av litt med barnet, lek El.l...så er det leggetid som jeg tar meg av.. Som regel! Så er jeg ledig, ca kl 19.30. Han mener også jeg ikke gjør en god nok jobb med barnet. Hun er 3 år og sta, en helt normal 3 åring i mine øyne. Når hun ikke sitter fint med bordet og taller er ufin i munnen osv mener han vi skal ta tak- type ta henne på rommet å bli der til hun lærer. Jeg ser mer lett på det og tenker det går over. Jeg føler jeg aldri strekker til. Vi tenker på barn nr 2 og er faktisk midt i en pp. Så det var ekstra vondt da han ikke ville ha sex i går fordi han sa alt rotet gjorde han i dårlig humør og at hans alarmklokker gikk når jeg ikke klarte ha det greit med ett barn en gang. Jeg føler det er HELT normalt og ok her. Vi hadde sex allikevel, men jeg er trist om barnet ble laget når vi gjorde det på den måten 😔 har vært så glad frem til nå pga vi har prøvd og hatt det bra sammen. Plutselig er jeg bare dritt 😔 hi

Dine alarmklokker burde gå og du bør tenke deg godt om før du får ett barn til med denne mannen.

Anonymous poster hash: eb14c...bf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...