Gå til innhold

Ingen julepynt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvert år har jeg et stort ønske om å ha det ryddig og julepyntet til første advent. Hvert år står jeg på hele lørdags kvelden og langt ut på natt for å rydde slik at det skal bli plass til julepynt,for deretter å pynte hele huset... Nå har vi flyttet til et nytt hus for 7 (!!) mnd siden, og det står fortsatt 10 esker i stua og i tillegg masse rot på alle overflater... Jeg har hele uken mast på samboeren min om at han skal rydde bort eskene (det er mest hans ting i eskene, så jeg har ikke fått lov til å flytte de til lagerboden, for de MÅ sorteres først, og det får ikke jeg gjøre...) Jeg har fortalt han at jeg vil ha det fint til helgen siden det er første advent, men han har gjort veldig lite for å få det fint her... I år har jeg dermed ikke orket / giddet å rydde noe ekstra for å få det fint til første advent, jeg har ryddet bort det jeg kan av mine ting, men det hjelper lite når jeg ikke får lov til å røre resten. Så her er det null julepynt fremme... Nevnte for samboeren min (med sarkastisk tone) at vi jammen hadde fått det fint til første advent. Da ble han sur og lurte på hvorfor jeg ikke hadde sagt til han at det var i dag (?!!) for da hadde han gjort litt mer her hjemme... Føler jeg snakker til en vegg innimellom, og nå er det visst min skyld at det ikke er julepynt her hjemme. Jeg er ganske sliten av å være den som for det meste må ta tak i ting, så jeg sa at i år blir det minimalistisk pynting, kun de fine julegardinene opp og kanskje 3-4 andre pynteting. Og han som aldri har vært så interessert i julen før, ble skuffet! Jeg kommer ikke pynte mer enn jeg har planlagt, vil han ha mer, får han ordne det selv!

Anonymous poster hash: 378d8...e63
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke pynte til jul før det faktisk er jul. Ingen grunn til å stresse. Dere har over 20 dager på dere til å rydde og vaske før pynten skal opp.

Anonymous poster hash: b88c7...6df

Skrevet

Første advent?

Anonymous poster hash: f7378...486

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ingen hast. Det er ikke jul på lenge enda. Heng opp stjerna, så er det adventspyntet. Resten venter man med til jul.

Skrevet

Han driter i det som er viktig for deg, det er klassisk, og så får du skylda for å ikke ha fortalt ham tydelig nok at det er NÅ det er adventssøndag - du kan ikke vinne.

Anonymous poster hash: 5ab5c...3ce
Skrevet

Første advent?

Anonymous poster hash: f7378...486

Du skjønner hva hun mener eller??

Likevel om det er korrekt å si "første søndag i advent" vil de fleste med litt mellom ørene forstå hva som menes med første advent.

Anonymous poster hash: aa147...4cc

Skrevet

De eskene hadde jeg bært i boden selv og gjort akkurat slik jeg ville i stua :)

Skrevet

Da ville jeg plassert alle eskene på hans side av senga, eller på kontorpulten hans f eks. Det er det verste jeg veit å bli gjort til masekjærring

Skrevet

Selvfølgelig hadde jeg ryddet eskene selv hvis han er for evneveik til å klare det.. Vil han ha ting der han vil må han få fingen ut, ellers blir det puttet der du mener det kan være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...