Gå til innhold

Vondt i brystet/under armen? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg får litt lett panikk her nå... Har angst for å få kreft, og tanker om dette kommer jo selvfølgelig ummidelbart.

Har aldri hatt det slik før, men plutselig nå har jeg fått så vondt under armen ( mer mot puppen der bh`n går) som har vart i 2-3 dager. Det stikker litt, er ømt å bruke bh og av og til stråler det opp i brystvorta mi. Er enda 6 dager til jeg skal ha mensen, men kan det ha noe med dette å gjøre, altså at det er hormonelt betinget? Er lett øm i den andre puppen også...

Tror ikke jeg kjenner noen klumper. Evt kanskje en litt hoven kjertel, men er ikke sikker... Jeg er ikke forkjølet. Annet enn litt tett i det ene nesenboret når jeg sover, men jeg synes jeg er det hele tiden nå med småbarn ;) .

Hvis det ikke går over når bør jeg kontakte lege?

Æsj, liker ikke dette...

Har også ligget fantastisk forkjær med mann og to barn i senga slik at jeg har vært totalt skvisa.

Noen som har noen erfaring?

Anonymous poster hash: 429c7...f76
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært en del plaget med smerter i brystet og under armen. For min del er det muskulært. Fikk betennelsesdempende hos legen, som jeg hadde grei effekt av.

Brystkreft er sjelden vondt.

Anonymous poster hash: 637f0...48a

Skrevet

Høres muskulært ut + pms-ømme bryst.

Jeg kan av og til få ømme pupper opp til en uke før mens, normalt ingen eller maks to dager. To siste gangene har jeg plutselig fått slike pupper en uke før mens.

Ikke kjenn for mye på puppene dine nå før mensen, da vil du kjenne kjertlene mye bedre, og da er det fort gjort å bli redd. Skal du undersøke brystene dine så skal du gjøre det umiddelbart etter du er ferdig med mensen! En uke etter første mensdag er som regel et ypperlig tidspunkt. Da er brystene glattest og man kan kjenne forskjell på kjertler og ev. andre kuler som kjennes helt anderledes ut i de fleste tilfeller. Synd ikke legene blir lært godt nok opp i å lære opp sine kvinnelige pasienter til å undersøke brystene riktig selv.

Er det muskulært så er det tøyninger og trening som må til. Og er det betennelse så unngå raske karbohydrater og alt av raffinert sukker. Få i deg nok omega3.

Som nr. to skrev - brystkreft gir sjelden smerter.

Anonymous poster hash: 0f371...c81
Skrevet

Sånn er jeg i ca 14 dagen før mens... Stikker ved puppen, armhulen og faktisk nedover overarmen... Blitt sånn de siste par årene. Regner med at det er ømme kjertler i forbindelse med mens.

Anonymous poster hash: 858bf...97e

Skrevet

Kjenn godt etter klumper rett etter mens. Er det noen, eller der fortsatt gjør vondt, går du til legen.

Anonymous poster hash: 1c919...02b

Skrevet

Høres i utgangspunktet som at det kan være en syklisk tilstand, men skal følge med og sjekke etter mens. Er litt mindre ømt i dag enn i går. Så håper jeg det blir borte til i morgen😊

Har bare hatt ømme pupper en gang, og det var rundt første mens. Fikk mensen som 11 åring og er nå 32.

Anonymous poster hash: 429c7...f76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...