Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #1 Skrevet 28. november 2015 Hvis ei/en du kjente ikke ville ha gaver, men heller ba deg donere vekk samme beløp til en eller annen orginisasjon? Er så lei av dette evige jaget om "perfekte" gaver hvert år. Vi har hus, bil, klær og mat og alt vi trenger. Det jeg vil ha kjøper jeg selv når jeg vil ha det. Andre ute i verden trenger det mer enn vi nordmenn som mesker oss med feit mat og gaver.. Nå har de fleste jeg kjenner visstnok kjøpt meg gave da, men jeg har bursdag like etter jul og skal ønske meg det da. Og hva hadde du tenkt om noen ga en veldedig gave i DITT navn? Anonymous poster hash: 6fbd1...253
Lovemelikeyoudo Skrevet 28. november 2015 #2 Skrevet 28. november 2015 Jeg hadde synes det var litt kjipt.
sug lut Skrevet 28. november 2015 #3 Skrevet 28. november 2015 Gir du geit i mitt navn er vi ferdige.
beef sister Skrevet 28. november 2015 #4 Skrevet 28. november 2015 At pengene hadde gått til veldedighet fremfor til en gave til meg hadde vært helt ok, men jeg hadde ikke likt at andre ga til veldedige formål i mitt navn.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #5 Skrevet 28. november 2015 Jeg må innrømme at da hadde jeg blitt skuffet Anonymous poster hash: b1574...f85
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #6 Skrevet 28. november 2015 Jeg gir til dyrebeskyttelsen hvert år. Får kort tilbake fra de som jeg kan gi bort. Har jeg donert 500 kr kan jeg for eksempel be om to kort a 250 kr, der det ståt noe sånt som at "kr 250 har blitt donert til dyrene på dine vegne..." Kan godt hende folk blir skuffa, men jeg har gjort det i flere år og sier jeg ønsker meg det samme tilbake. Gir gjerne dette sammen med noe hjemmelaget godis eller en vinflaske. Gir til voksne folk som ikke trenger noe spes. Anonymous poster hash: 36115...a3c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #7 Skrevet 28. november 2015 Jeg gir til dyrebeskyttelsen hvert år. Får kort tilbake fra de som jeg kan gi bort. Har jeg donert 500 kr kan jeg for eksempel be om to kort a 250 kr, der det ståt noe sånt som at "kr 250 har blitt donert til dyrene på dine vegne..." Kan godt hende folk blir skuffa, men jeg har gjort det i flere år og sier jeg ønsker meg det samme tilbake. Gir gjerne dette sammen med noe hjemmelaget godis eller en vinflaske. Gir til voksne folk som ikke trenger noe spes. Anonymous poster hash: 36115...a3c En slik gave hadde jeg satt pris på iallefall, så lenge det var til dyrene Anonymous poster hash: 195ce...557
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #8 Skrevet 28. november 2015 At pengene hadde gått til veldedighet fremfor til en gave til meg hadde vært helt ok, men jeg hadde ikke likt at andre ga til veldedige formål i mitt navn. Enig i dette. Skal noen gi gave til meg så skal jo gaven faktisk være til meg. Velger du å heller gi til noen som trenger det mer så er det helt greit, men vær nå ærlig og si at det er det du gjør, ikke at du gir i gave "til meg" at du har gitt til andre i stedet. Blir bare teit. Anonymous poster hash: 9528a...ad2
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #9 Skrevet 28. november 2015 Min rasistiske far og hans familie får flyktningerjelp. Han tjener 2 millioner i året, er stinn av gryn og så kjip på pengene at han griner når han tørker seg i ræva. Har gitt veldedige gaver i mange år og bare fått positive tilbakemeldinger på det. Hadde vært lykkelig om jeg fikk det samme, istedenfor ræl jeg ikke trenger Anonymous poster hash: 8e5e5...9c0
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #10 Skrevet 28. november 2015 Det er greit at pengene går til noen som trenger dem mer, men det er ikke alle veldedige organisasjoner jeg ville likt å støtte. Jeg vil vite at pengene kommer frem der de trengs. Dyrebeskyttelsen er langt nede på listen over de som trenger penger etter min mening... Derfor vil jeg helst velge min egen veldedighet! Anonymous poster hash: 7b70d...7a6
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #11 Skrevet 28. november 2015 Det er greit at pengene går til noen som trenger dem mer, men det er ikke alle veldedige organisasjoner jeg ville likt å støtte. Jeg vil vite at pengene kommer frem der de trengs. Dyrebeskyttelsen er langt nede på listen over de som trenger penger etter min mening... Derfor vil jeg helst velge min egen veldedighet! Anonymous poster hash: 7b70d...7a6 Det skjønner jeg godt. Nå vet jeg heldigvis at de jeg gir disse kortene til setter pris på jobben dyrebeskyttelsen gjør. Er enig i at det bør være litt av poenget. Når det er sagt så er det vel ytterst få veldedige organisasjoner som IKKE gjør noe nyttig... uansett hvor de er på din og min prioriteringsliste.... Anonymous poster hash: 36115...a3c
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #12 Skrevet 28. november 2015 Ja greit hadde jeg svart og beholdt pengene selv. Støtte veldedighet kan gjøres ellers i året, og hvis det hadde vært på vegne av meg vil jeg helst velge selv hva jeg støtte Anonymous poster hash: ac72a...845
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #13 Skrevet 28. november 2015 Jeg hadde synes dette var flott. Og jeg har selv gjort dette ved flere anledninger tidligere. De fleste hos oss har det meste av alt, og trenger ikke fylle huset med flere duppeditter eller ting. Så gaver til et veldedig formål synes jeg er fint. Anonymous poster hash: 26b85...fba
soleia Skrevet 28. november 2015 #14 Skrevet 28. november 2015 Denne avtalen har vi hatt i fleire år med våre søsken. Vi støttar ein organisasjon som sender eit kort til den det er "gave til". Dei andre støttar andre gode formål. Vi kjøper berre presang til foreldra våre og kvarandre, og sjølvsagt barna i familien.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #15 Skrevet 28. november 2015 Ja greit hadde jeg svart og beholdt pengene selv. Støtte veldedighet kan gjøres ellers i året, og hvis det hadde vært på vegne av meg vil jeg helst velge selv hva jeg støtte Anonymous poster hash: ac72a...845 ...men er ikke litt av vitsen med jula at man skal gi litt ekstra til de som trenger det, da? Eller? Anonymous poster hash: 36115...a3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå