Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #1 Skrevet 28. november 2015 Var uheldig da jeg satt sammen pepperkakehuset i sted, og brant meg på tre fingre. Har fått vannblemmer nå. Mannen mener å ha hørt at en bør oppsøke lege ved andregradsfirbrenning i hånda. Er dette tilfelle?? Er ikke det litt drastisk? Har kjølt ned med vann og tatt på aloeveragel. Svir jo, men det regner jeg med at det kommer til å gjøre ei stund;)! Anonymous poster hash: 4e1e8...26d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #2 Skrevet 28. november 2015 Var uheldig da jeg satt sammen pepperkakehuset i sted, og brant meg på tre fingre. Har fått vannblemmer nå. Mannen mener å ha hørt at en bør oppsøke lege ved andregradsfirbrenning i hånda. Er dette tilfelle?? Er ikke det litt drastisk? Har kjølt ned med vann og tatt på aloeveragel. Svir jo, men det regner jeg med at det kommer til å gjøre ei stund;)! Anonymous poster hash: 4e1e8...26d Det samme skjedde meg 😂 Føler med deg. Er vondt. Sitter med fingeren i et glass med kaldt vann. Har ikke tenkt meg på legevakten med dette. Hvorfor skal man det? Har brent meg flere ganger slik pg aldri dratt til lege. Anonymous poster hash: fc196...c87
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #3 Skrevet 28. november 2015 Jeg har aldri dratt til legen ved forbrennelse på små områder. Har ligget med hånda i en bøtte med kaldt vann en natt (ikke å anbefale), smørt med brannsalve eller aloe vera og stukket hull på blemmene med en sterilisert nål. Vet ikke om det er riktig, men er det jeg har gjort... Anonymous poster hash: 0da01...a52
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #4 Skrevet 28. november 2015 Var uheldig da jeg satt sammen pepperkakehuset i sted, og brant meg på tre fingre. Har fått vannblemmer nå. Mannen mener å ha hørt at en bør oppsøke lege ved andregradsfirbrenning i hånda. Er dette tilfelle?? Er ikke det litt drastisk? Har kjølt ned med vann og tatt på aloeveragel. Svir jo, men det regner jeg med at det kommer til å gjøre ei stund;)!Anonymous poster hash: 4e1e8...26d Det samme skjedde meg Føler med deg. Er vondt. Sitter med fingeren i et glass med kaldt vann. Har ikke tenkt meg på legevakten med dette. Hvorfor skal man det? Har brent meg flere ganger slik pg aldri dratt til lege.Anonymous poster hash: fc196...c87 Huff, hehe. Er jo sånn at de fleste ulykker skjer i hjemmet;-)! Det hjalp faktisk å vite at jeg ikke er den eneste kløne her i kveld;-)! Han snakket om fare for infeksjon siden det er inni hånda. Har heller ingen planer om å dra på legevakta på en lørdagskveld. Satser på at det gror fint. God bedring til deg! Anonymous poster hash: 4e1e8...26d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #5 Skrevet 28. november 2015 Skal kjøle ned i 45 min ikke mindre enn 20 grader på vannet. Det ble jeg fortalt på legevakta da gutten min brant foten. Ikke for lenge i vann. Anonymous poster hash: 5a02b...180
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #6 Skrevet 29. november 2015 Nå ser det sånn ut i ene hånda. Stikke hull? Bør jeg gå med plaster, er helt vanlig plaster OK? Bør jeg smør med en salve? Smører jevnlig med aloeveragel. Hilsen kløna;-)! Anonymous poster hash: 4e1e8...26d
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #7 Skrevet 29. november 2015 Jeg vet at dette er utenfor spørsmålet, men mitt råd til alle er å sette sammen pepperkakehuset med royal icing - kald, tykk, kremaktig melisglasur. Ingen fare for skader, og det ser fint ut. Jeg vet at det tradisjonelle er å lime sammen med glodvarm karamell, men det kan da umulig være verdt det? God bedring, HI, det ser veldig vondt ut! Anonymous poster hash: 3b177...c06
Gjest Sommerfuggel Skrevet 29. november 2015 #8 Skrevet 29. november 2015 Aaaauuuu!! Det så skikkelig vondt ut!! 😱😳 Jeg vet ikke om det er så lurt å stikke hull på blemmene selv om jeg sikkert hadde gjort det selv For noen år siden fikk jeg 1., 2., og 3.gradsforbrenning oppå hånda. Jeg kjølte ned og smurte på aloe vera sikkert 10 ganger daglig. Det hjalp mot 1. og 2.graden, men 3.graden trengte en salve jeg fikk av legen. Jeg fikk infeksjon.. Jeg ville smurt på aloe vera en stund til og heller sett an til i morgen. Hvis det da ikke er bedring ville jeg ringt legen.. God bedring
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #9 Skrevet 29. november 2015 Jeg stakk hull på min i går kveld. Sved litt. Men har ikke hatt vondt etter jeg har stått opp. Så hadde helt glemt blemmen til jeg så dette innlegget 😊 Hadde prøvd å stikke hull på de. Anonymous poster hash: fc196...c87
MilleMarmelade Skrevet 29. november 2015 #10 Skrevet 29. november 2015 Ikke stikk hull! Er det hel hud, er det liten risiko for infeksjon. Går det hull, viser infeksjonstegn eller blir verre/unormalt smertefullt kan du oppsøke lege
Optatium Skrevet 29. november 2015 #11 Skrevet 29. november 2015 Ikke stikk hull!! Da øker infeksjonsfaren betraktelig, pluss at det er langt større risiko for å få arr. Jeg ville tatt på aloe Vera og en kompress, og byttet morgen og kveld.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2015 #12 Skrevet 29. november 2015 Ikke stikk hull!! Da øker infeksjonsfaren betraktelig, pluss at det er langt større risiko for å få arr. Jeg ville tatt på aloe Vera og en kompress, og byttet morgen og kveld. Altså, smør med aloeveragel og kompress rett på? Takker for svar og sympati! Det hjelper;-)! Ellers tør jeg ikke å stikke hull, med tanke på infeksjonsfaren... Innbiller meg at den er større inni hånda, enn på utsiden?! HI Anonymous poster hash: 4e1e8...26d
MilleMarmelade Skrevet 29. november 2015 #13 Skrevet 29. november 2015 (endret) Jeg fikk forresten hvit vaselin på brannsår på legevakta, og beskjed om å kjøpe mer selv og bruke når jeg byttet bandasjer. Jeg hadde noe åpne sår, men de smurte alle steder jeg sa det var vondt. Hvit vaselin er IKKE det samme som kløver vaselin. Bandasjen min skulle være på i to-tre dager før jeg byttet. Endret 29. november 2015 av mortilknerten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå