Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #1 Skrevet 28. november 2015 Min far var en sær type. Han var alkoholiker, drakk seg full hver dag. Jeg husker alkoholen, ikke det andre vonde. Han var psykopat, min mor fikk ikke liv til å gå fra han, for da skulle han drepe oss. Jeg har forstått at det er mye annet også, som jeg ikke vet. Min far døde når jeg var 12 år gammel, det er nesten 15 år siden. Jeg savner han, vil vise han barna jeg har fått, jeg vil bli kjent med han, for jeg husker bare alkoholikeren. Min mor nekter å snakke om han, om tiden han levde. Også får jeg dårlig samvittighet fordi jeg har lyst til å treffe han igjen. Er det feil? Anonymous poster hash: 25a84...e0f
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #2 Skrevet 28. november 2015 Nei, det synes jeg ikke er feil. Han er DIN far, hennes ex.😊 jeg synes det er stort av deg å gi han en ny sjanse, om jeg kan kalle det det. Han trenger ikke være den han var før nå lengre😊 Anonymous poster hash: 38138...893
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #3 Skrevet 28. november 2015 Hva du ønsker og tenker inni deg er din sak, men du trenger ikke snakke om han til din mor når hun plages av det. For alt du vet ble hun banket og voldtatt jevnlig Anonymous poster hash: e5a7b...fec
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #4 Skrevet 28. november 2015 Nei, det er ikke egoistisk av deg å ønske at du kunne se han igjen, men du kan ikke forvente at moren din føler det samme som deg. Hun har helt andre minner om han enn du har, og det er tydelig at hennes minner er mest vonde siden hun ikke ønsker å snakke om han. Han var tross alt faren din, og du har ikke vonde minner om han, så det er ikke rart du ønsker han var her fortsatt. Snakker du om han til barna dine? Viser dem bilder? Det er kanskje ekstra vondt å tenke at du aldri kan få se han igjen, at han aldri får sett barnebarna sine, aldri får sett deg som voksen og selvstendig. Er det sånn at du får dårlig samvittighet fordi du har gode minner mens moren din ikke har det? Anonymous poster hash: f1161...23e
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #5 Skrevet 28. november 2015 Nei, det synes jeg ikke er feil. Han er DIN far, hennes ex.😊 jeg synes det er stort av deg å gi han en ny sjanse, om jeg kan kalle det det. Han trenger ikke være den han var før nå lengre😊 Anonymous poster hash: 38138...893 Han døde for 15 år siden, du så det? Hi, tankene dine er naturlig! Jeg hadde et svært dårlig forhold til min far (som heller ikke er i live lengre) jeg savner han (selv om det ikke er så mye å savne) jeg tenker mye på hvilken bestefar han hadde blitt, romantisere dette, og tenker han sikkert hadde blitt perfekt osv, han hadde ikke det, det er jeg nesten sikker på, men for meg er det viktig å lage et fint bilde av han, han var jo Pappan min. Men, jeg snakker aldri med moren min om ham, med mindre hun sier noe. Hun har hatt det alt for vondt, og jeg elsker og respekterer henne og vil ikke pirke på gamle sår. Hun fortjener å ha det godt nå, og jeg er voksen nok til å legge han bak meg Anonymous poster hash: cedee...734
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #6 Skrevet 28. november 2015 Det er flott at du ønsker å vite hvem han var som person!Min far døde av det samme for ti år siden, og det psykologen jeg gikk til fokuserte aller mest på i årene i etterkant var å få tankene vekk fra at han var en alkoholiker og alt det vonde det hadde bragt med seg, og mot den gode personen han egentlig var under. Jeg tror det er en fin måte å komme seg videre på. Anonymous poster hash: 6fbf6...9db
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #7 Skrevet 28. november 2015 Nei, det synes jeg ikke er feil. Han er DIN far, hennes ex.😊 jeg synes det er stort av deg å gi han en ny sjanse, om jeg kan kalle det det. Han trenger ikke være den han var før nå lengre😊 Anonymous poster hash: 38138...893 Han døde for 15 år siden, du så det?Hi, tankene dine er naturlig! Jeg hadde et svært dårlig forhold til min far (som heller ikke er i live lengre) jeg savner han (selv om det ikke er så mye å savne) jeg tenker mye på hvilken bestefar han hadde blitt, romantisere dette, og tenker han sikkert hadde blitt perfekt osv, han hadde ikke det, det er jeg nesten sikker på, men for meg er det viktig å lage et fint bilde av han, han var jo Pappan min. Men, jeg snakker aldri med moren min om ham, med mindre hun sier noe. Hun har hatt det alt for vondt, og jeg elsker og respekterer henne og vil ikke pirke på gamle sår. Hun fortjener å ha det godt nå, og jeg er voksen nok til å legge han bak meg Anonymous poster hash: cedee...734 Det er nok det. Jeg har så mange spørsmål og jeg får ikke svar. Jeg kjenner pappa, alkoholikeren. Pappa som person vet jeg lite om. Jeg har spurt, men får ikke svar. Jeg må nok la det ligge. Hi Anonymous poster hash: 25a84...e0f
soleia Skrevet 28. november 2015 #8 Skrevet 28. november 2015 Forstår at du har lyst å bli kjend med far din slik han var, men du kan nok ikkje forvente at mor di skal snakke om det. Kan du snakke med familien på farssida? evt nøste opp kameratar av han frå barndomen?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #9 Skrevet 28. november 2015 Forstår at du har lyst å bli kjend med far din slik han var, men du kan nok ikkje forvente at mor di skal snakke om det. Kan du snakke med familien på farssida? evt nøste opp kameratar av han frå barndomen?Nei, han hadde liten familie og de som han hadde lever ikke. Kameratene hans er død. Han har en venn i live, sist jeg snakket med han, snakket han bare i floke, er nok en bivirkning av alkohol og narkotikamisbruk. Anonymous poster hash: 25a84...e0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå