Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #1 Skrevet 28. november 2015 Han er tynn, men frisk og rask. Grunn til bekymring da? Har tidligere blitt fulgt opp av helsesøster oga lav vekt, men han spiser jo variert og godt. Er Nylig blitt 8 år. Anonymous poster hash: 3ca41...aa9
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #3 Skrevet 28. november 2015 Eh...nei. han spiser jo variert og godt. Mange barn er tynne og spiser lite. Din spiser. Skjønte ikke greia. Hvis folk svarer ja. Hva har du tenkt å gjøre? Tvinge i en gutt mer mat, en som allerede spiser variert og godt? Slapp av...han er helt normal. Anonymous poster hash: 55e39...300
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #4 Skrevet 28. november 2015 La målene hans inn i et slikt Iso-BMI skjema for barn, og han kom opp som alvorlig undervektig. Var derfor jeg begynte å lure litt. HI Anonymous poster hash: 3ca41...aa9
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #5 Skrevet 28. november 2015 Skjønner spørsmålet, men så lenge han er frisk og rask er det sikkert bra. Hvis du er bekymret kan du lufte bekymringene for helsesøster. Gutten min på ni år er 130 cm og 19 kg. Tynn er han absolutt, men han er full av energi, gjør det veldig bra på skolen og har ingen problemer med å konsentrere seg. Han er veldig aktiv. Spiser ikke mye, men veldig sunt og variert. Anonymous poster hash: 291cc...af4
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #6 Skrevet 28. november 2015 Samme alder,høyde og vekt på min stesønn.Svigermor begynte å mase i høst om at han var altfor tynn og spiser dårlig. Hos oss spiser han variert og godt. Jeg tok likevel og sjekket kcal iløpet av en uke siden svigers maste sånn,og han ligger på ca 1800 kcal pr dag,og det er bra. Unger er forskjellige,min eldste var også slik. Anonymous poster hash: 800e0...e59
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 28. november 2015 #7 Skrevet 28. november 2015 La målene hans inn i et slikt Iso-BMI skjema for barn, og han kom opp som alvorlig undervektig. Var derfor jeg begynte å lure litt. HI Anonymous poster hash: 3ca41...aa9 Det er andre indekser på barn enn på voksne.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #8 Skrevet 28. november 2015 La målene hans inn i et slikt Iso-BMI skjema for barn, og han kom opp som alvorlig undervektig. Var derfor jeg begynte å lure litt. HI Anonymous poster hash: 3ca41...aa9 Det er andre indekser på barn enn på voksne. Ja, men denne var for barn. Puttet inn alder også, og teksten kom opp med alvorlig undervekt. Hi Anonymous poster hash: 3ca41...aa9
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #9 Skrevet 28. november 2015 Jeg har ei jente på 7 år som visstnok er alvorlig undervektig I følge målinger. Men hun er frisk og I form og vokser bra I høyden. Hadde hun stått I ro vekstmesdig er det grunn til bekymring sa legen vår som også er barnelege. Anonymous poster hash: a42d8...73d
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #10 Skrevet 28. november 2015 Ring 113. Han må tvangsfores. .. ..eller. ..du sa han spiste godt og variert etc? Du må være slitsomt å ha i hus. Du kan bekymret re deg den dagen han er slapp og blek, vekten raser fordi han ikke tar til seg hverken vått eller tørt.. Anonymous poster hash: 55e39...300
❤lille stjerne❤ Skrevet 28. november 2015 #11 Skrevet 28. november 2015 Er det så lite egentlig? Min er 130 og 26 kg og det er en stor og sterk jente med mye muskler.
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. november 2015 #12 Skrevet 28. november 2015 Min 8 åring er 135 høy og veier 24 kilo. Når han ble lagt inn på sykehus pga sykdom var de bekymret for vekt og kjørte på med én liter glukose intravenøst. De sa vi måtte gi han feit mat og kaloririk drikke. Mannen min og svigerfar er helt like, og var sånn når de var små, så dette er genetisk. Jeg er nemlig feit, så det er ikke meg han slekter på!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #13 Skrevet 28. november 2015 Min datter er 129 cm og veier 23 kg. Hun er overhode ikke undervektig. Anonymous poster hash: 9c3c9...977
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #14 Skrevet 28. november 2015 Gutten min som akkurat ble 7 år, er 128 cm og 20 kg. Og ifølge KMI som du har regnet på også "sv'ært undervektig". Men han er muskuløs(sixpack f.eks), aktiv og spiser godt. Aldri blitt nevnt på kontroller selv om ryggrad og hoftekam står ut.....Han er flink på skolen osv. Så lenge barnet ikke er slapt, blekt, bli raskt sliten osv, så er det ingen grunn til bekymring. Anonymous poster hash: fe652...ee1
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #15 Skrevet 28. november 2015 Gutten min som akkurat ble 7 år, er 128 cm og 20 kg. Og ifølge KMI som du har regnet på også "sv'ært undervektig". Men han er muskuløs(sixpack f.eks), aktiv og spiser godt. Aldri blitt nevnt på kontroller selv om ryggrad og hoftekam står ut.....Han er flink på skolen osv. Så lenge barnet ikke er slapt, blekt, bli raskt sliten osv, så er det ingen grunn til bekymring. Er det så lite egentlig? Min er 130 og 26 kg og det er en stor og sterk jente med mye muskler. 4 kg forskjell er svært mye på barn.... Anonymous poster hash: fe652...ee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå