Gå til innhold

Lurer på om jenta mi har urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bør jeg kontakte lege i såfall?

Hun våknet nettopp og hadde vondt når hun tisset. Sier det stikker og svir. Har tydeligvis skjedd ganske brått etter at vi har vært ute i timesvis..

Hvor mye haster slike ting?

Anonymous poster hash: 23e66...48f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne paracet nå i kveld. I morgen tidlig tar dere urinprøve, og går på legevakten (for urinveisinfeksjon er en ting som faktisk kvalifiserer for legevakten).

Anonymous poster hash: 9c5ab...592

Skrevet

Jeg ville passet på at hun fikk i seg mye å drikke og sett det an over helgen. Får hun feber eller vondt i ryggen/flankene ville jeg dratt til legevakten ellers ville jeg ventet til fastlegen på mandag. En ukomplisert UVI trenger vanligvis ikke antibiotika. Hvor gammel er hun?

Anonymous poster hash: 1bec7...65b

Skrevet

Jeg ville passet på at hun fikk i seg mye å drikke og sett det an over helgen. Får hun feber eller vondt i ryggen/flankene ville jeg dratt til legevakten ellers ville jeg ventet til fastlegen på mandag. En ukomplisert UVI trenger vanligvis ikke antibiotika. Hvor gammel er hun?

Aner du egentlig hva du snakker om? Jeg har to barn som begge har hatt nyrebekkenbetennelse. Begge gangene begynte det med det som tilsynelatende var en ukomplisert urinveisinfeksjon. Plutselig var det ikke så ukomplisert lenger, feber, oppkast og sterke smerter kom som kastet på de.

HI, gå til legen i morgen (med mindre symptomene er borte).

Anonymous poster hash: 9c5ab...592

Skrevet

Jeg ville passet på at hun fikk i seg mye å drikke og sett det an over helgen. Får hun feber eller vondt i ryggen/flankene ville jeg dratt til legevakten ellers ville jeg ventet til fastlegen på mandag. En ukomplisert UVI trenger vanligvis ikke antibiotika. Hvor gammel er hun?Anonymous poster hash: 1bec7...65b

Aner du egentlig hva du snakker om? Jeg har to barn som begge har hatt nyrebekkenbetennelse. Begge gangene begynte det med det som tilsynelatende var en ukomplisert urinveisinfeksjon. Plutselig var det ikke så ukomplisert lenger, feber, oppkast og sterke smerter kom som kastet på de.

HI, gå til legen i morgen (med mindre symptomene er borte).Anonymous poster hash: 9c5ab...592

Ja, det gjør jeg.

Skrevet

Hun er 8 år.

Jeg har aldri hatt UVI så aner ikke hvordan dette forløper, men min mor vet jeg har vært en del plaget med dette.

Har fått henne til å drikke et glass med utvannet ferskpresset sitronsaft og gitt henne paracet. I tillegg skal jeg ta henne med til legevakta i morgen med en urinprøve dersom ikke symptomene er borte til da.

Selv om allmenntilstanden hennes er fin virker det som hun har ganske vondt.

Takk for fine tips her inne😊

Skrevet

Jenta mi var bedre i dag etter flere glass vann m sitron. Hun sa i morrest at hun følte seg helt fin igjen.

Men nå i kveld sier hun at hun har hatt vondt hver gang hun har tørka seg, men hun har ikke vondt når hun tisser.

Dro ikke på legevakta i dag da hun sa hun følte seg bra, men nå lurer jeg på om jeg burde dra i morgen om dette forsetter? Eller er dette et tegn på UVI ?

Skrevet

Dra på legevakt. Har ei datter som har hatt utallige uvi og nyrebekkenbetennelse pga reflux. Et par ganger har hun fått betennelse i urinrøret pga hyppig tissing,og det gjør VONDT.Sist lå hun i krampegråt på badegulvet og fikk paralgin forte med en gang på legevakt. Så ikke se an mer.

Anonymous poster hash: 29581...019

Skrevet

Hadde uansett ringt legevakta og levert urinprøve, kan fort bli alvorlig uvi.

Anonymous poster hash: 01133...b80

Skrevet

Da får jeg gjøre det siden hun har litt plager...

Skrevet

Skader ikke å få testet urin i morgen.

Jeg var et UVI barn og plagene kom og gikk litt slik din datter beskriver de. Var ofte litt vondere på kvelden, særlig når det var vinter og kaldt.

Anonymous poster hash: efe6e...71f

Skrevet

Hvis det gjør vondt når hun tørker seg og ikke når hun tisser kan det være et lite sår eller en rift nedentil. Det svir jo når man får urin på såret og tørker. Sjekk om du kan se noe, og vask henne før du smører godt.

Anonymous poster hash: 94842...1db

Skrevet

Ja, jeg får sjekke henne.. Takk for svar!😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...