Gå til innhold

Erfaring med Steinerskolen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen som har gått eller har barn som går på Steinerskolen?

Hvordan er det å komme fra Steinerskolen og begynne på Videregående og eventuelt universitet? Klarer man det så godt som barn fra offentlige skoler?

 

Takk.

 

Anonymous poster hash: 7c667...10d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følte jeg var mer forberedt på studielivet enn mange av mine medstudenter etter å ha gått videregående på steiner. Jeg hadde blant annet god trening på ta notater, lese selvstendig, skrive store oppgaver... Siden steiner ikke bruket lærebøker blir du god på å finne fram i litteraturen selv. Jeg var ikke så drillet i skoleeksamen som vurderingsform. Steinerskolen er jo som kjent eksamensfri, men som sagt, tok det igjen på at jeg var dyktigere til å ta selvstendige notater og skrive oppgave.

Skrevet

Kjempe, tusen takk 😊.

 

Anonymous poster hash: 7c667...10d

Skrevet

Opp

 

Anonymous poster hash: 7c667...10d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...