MerraSomGår Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 Hvordan gjør dere det? Får alle barna kalendergaver hver dag selv om de bare er "besøksbarn" annenhver helg? Vi har ett barn hver og ett sammen. Hans barn er her ca annenhver helg og jeg syns det er så rart at hun skal ha gaver hver dag selv om hun ikke er her. Blir jo så mange å åpne når hun kommer til helgen... Hun har kalender hos sin mor også.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 Nå har ikke vi mine, dine og våre barn da. Men jeg ser jo på det som naturlig at barna får gaver kun de dagene de er hos dere. Anonymous poster hash: d95a1...8fd
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 Her har vi ingen julekalender til verken min, din eller våres. Så blir det ingen forskjellsbehandling. De får uansett mer enn nok av julegaver til jul. Anonymous poster hash: 34531...d09
skinnfilla Skrevet 27. november 2015 #4 Skrevet 27. november 2015 Da hun var yngre , lagde jeg gaver til de dagene hun var her, mor gjorde det samme. Altså annenhver uke.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #5 Skrevet 27. november 2015 De har kalender de åpner når de er hos mor så da lager du kun til de dagene de er hos dere. De trenger ikke komme helg og åpne opp til 14 gaver da er hele poenget med kalenderen borte uansett. Anonymous poster hash: 4eae8...012
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 Da min stesønn var liten fikk han når han kom, altså fredag, lørdag og søndag. Bodde såpass unna at det var kun helger han var hos oss men vi hadde han gjerne ekstra helger så noen år var det 6 kalendergaver og noen 9. Ville blitt merkelig å ha 14 stk liggende til han kom, nedtellingen er jo liksom vitsen, i tilleg hadde han jo alltid hjemme hos moren. Anonymous poster hash: 120ab...5a2
Mandala Skrevet 27. november 2015 #7 Skrevet 27. november 2015 Mine får fulle kalendere både her og hos pappaen, der de kun er noen helger i desember. Stebarna mine får fulle kalendere her, selv om de er her ca halve tiden.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #8 Skrevet 27. november 2015 Jeg fikk alltid full julekalender hos pappa og mamma og det var superstas å få åpne flere pakker på en gang når jeg ikke hadde sett pappa på en uke😃 Anonymous poster hash: f7f55...f96
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #9 Skrevet 27. november 2015 Her får alle barna gaver kun de dagene de er her. Det vil si at de faktisk får dobbelt opp med gaver noen dager fordi stebarna f.eks får pakke hos sin mor på torsdagsmorning og en her torsdagskveld. Tilsvarende får de her søndagsmorning og hos sin mor søndagskveld når de drar tilbake. Barna må vente til alle er samlet før de får åpne pakkekalenderen, Dvs at fastboende barn ikke får åpne pakkekalenderen torsdagsmorning når stesøsken kommer torsdagskveld. Vi har mine, dine og våre barn i tillegg til avlastningsbarn, så det er litt å holde styr på... Anonymous poster hash: 454de...fb4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #10 Skrevet 27. november 2015 Vi har riktig nok bare sjokoladekalender. Her er det mine og vårt. Her får de alle sammen. Tenker ikke stort over det. Anonymous poster hash: 92b8d...b62
sug lut Skrevet 27. november 2015 #11 Skrevet 27. november 2015 Jeg ville ikke likt å lage en halv julekalender, da heller masse oppsparte dager å åpne.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #12 Skrevet 27. november 2015 Her tar de med seg kalendrene fram og tilbake - det fungerer fint Ps- det er jeg som lager pakkekalender da- det gidder ikke far Anonymous poster hash: 11ad7...ed8
Iiiiik Skrevet 27. november 2015 #13 Skrevet 27. november 2015 Min eldste fikk ikke kalender hos faren sin den gangen hun var liten nok til å opprettholde regelmessig samvær. Et år sendte jeg pakkene med henne for de dagene hun skulle dit, men fikk da beskjed om at enten måtte jeg lage pakker til alle (hennes to særkullsbarn og husets fellesbarn), ellers måtte gavene bli liggende hjemme. De ble liggende hjemme kan du si... Hadde det vært gavekalender hos faren, hadde jeg droppet gaver hjemme for de dagene hun var der.
Appelsinpiken Skrevet 28. november 2015 #14 Skrevet 28. november 2015 Her har alle barna egne pakkekalendere. Bonusen får gaver de dagene hun våkner her, siden de åpner gavene om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #15 Skrevet 28. november 2015 Min eldste fikk ikke kalender hos faren sin den gangen hun var liten nok til å opprettholde regelmessig samvær. Et år sendte jeg pakkene med henne for de dagene hun skulle dit, men fikk da beskjed om at enten måtte jeg lage pakker til alle (hennes to særkullsbarn og husets fellesbarn), ellers måtte gavene bli liggende hjemme. De ble liggende hjemme kan du si... Hadde det vært gavekalender hos faren, hadde jeg droppet gaver hjemme for de dagene hun var der. Det var litt av et krav! Anonymous poster hash: 25f29...42b
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #16 Skrevet 28. november 2015 Vi har laget til kurver med gaver! Sjekker med far im han vil putte oppi noen og som regel har han 3-4! Kurvene tar de med på samvær, så de har hver sin kalender med 24 gaver hver! Anonymous poster hash: 2d1e9...1ef
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #17 Skrevet 28. november 2015 År år har mannen fått ut fingeren og laget til sine. Tidligere har jeg laget til de dagene de skal være her fast, annen hver uke. Men i år har mannen laget. Det ble fire litt større gaver også en smartiskalender han har hengt de på så da fant vi ut at det er adventpakker. Pakkene var litt dyrere enn normalt, men han syns det passet. Igrunn en grei løsning. Mine barn bor kun her nå så de får hver dag. Tidligere tok de med kalenderen når de var hos faren. Anonymous poster hash: bf5c6...e54
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #18 Skrevet 28. november 2015 Min mann har to barn som er hos oss annenhver uke. Vi gjør det slik at de kun får pakker de dagene de er hos oss og mor gjør det samme når de er hos henne. Slik får de totalt 24 gaver. Da er det snakk om små gaver som varierere i pris fra 2-20 kr. Anonymous poster hash: 174ac...1c2
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #19 Skrevet 28. november 2015 Her får min manns datter gaver de dagene hun er her og de dagene hun er hos mor får hun der. Meningen med kalender er at det er nedtelling til jul så kalender åpnes den dagen hun er her. Det aksepterer hun og har aldri spurt om å få for de andre dagene. Anonymous poster hash: 4f11e...925
nasse nøffen Skrevet 28. november 2015 #20 Skrevet 28. november 2015 ellers kan man lage en kalender fordelt på alle barna. Da kan stebarna åpne når de er der, og de andre annenhver dag. Synes det kalendergreine har tatt helt av. Her deler jentene en kalender. De har annenhver dag
mamma_bergen Skrevet 28. november 2015 #21 Skrevet 28. november 2015 Jeg lager til de dagene datteren er her, og far lager til de dagene hun er der Hun får dobbelt opp på "byttedagene"
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #22 Skrevet 28. november 2015 Det kommer an på. Dropper du gaver til barnet ditt de dagene hun/han er hos sin far? I så fall synes jeg det er greit måken gi til bonusbarnet de dagene hun/han er hos dere også. Anonymous poster hash: 6444e...8ee
Iiiiik Skrevet 28. november 2015 #23 Skrevet 28. november 2015 Min eldste fikk ikke kalender hos faren sin den gangen hun var liten nok til å opprettholde regelmessig samvær. Et år sendte jeg pakkene med henne for de dagene hun skulle dit, men fikk da beskjed om at enten måtte jeg lage pakker til alle (hennes to særkullsbarn og husets fellesbarn), ellers måtte gavene bli liggende hjemme. De ble liggende hjemme kan du si... Hadde det vært gavekalender hos faren, hadde jeg droppet gaver hjemme for de dagene hun var der. Det var litt av et krav!Anonymous poster hash: 25f29...42b Ganske illustrerende for forventningsnivået derfrfra dessverre.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #24 Skrevet 28. november 2015 Har alltid laget pakkekalender, men kravene har blitt så store at i år får de sjokoladekalender av en eller annen sort. Og når de bare er her annenhver helg blir hele poenget borte.. Tror de får pakkekalender hos mor. Anonymous poster hash: 93537...4ae
Anonym bruker Skrevet 28. november 2015 #25 Skrevet 28. november 2015 Vi har 50/50 jeg lager de dagene de er her, far lager de dagene de er der Kalenderen så litt "tom" ut, så jeg skal henge opp noen koselige kort og gamle bilder av de, å henge på til de dagene de ikke er her, koselig å se på når de kommer hit Anonymous poster hash: 3664a...6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå