Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 Ble sammen med en fyr for noen mnd siden, og han har nå blitt pappa. Han var sammen med eksen i begynnelsen når hun ble gravid, hun sa hun "kunne ikke bli gravid" og ble rett og slett gravid med en gang de ble sammen. Det funket ikke mellom dem og hun har vært veldig lite hyggelig mot ham mens hun var gravid. Hun nekter å sette hans navn på fødselsattesten nå, han var se sønnen svært sjeldent. Han betaler barne bidrag til henne og er veldig intressert i å se sønnen. Men problemet er at jeg sliter veldig med at hun er så utrolig frekk mot ham, og ikke minst meg. Hun sier mye stygge ting om meg til ham (jeg har lest meldingene siden han viste meg).. Kaller meg hore osv og vi er veldig forelsket i hverandre- forholdet for øyeblikket er helt perfekt og vi har det så fint sammen. Han aksepterer ikke at hun snakker stygt om meg og oss, men likevel kommer hun alltid til å være der. Hun har bl.a truet ham med å ikke få se sønnen om de ikke kan bli sammen igjen.. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette, jeg støtter ham 100% ifh til sønnen og har barn selv. Jeg stoler på ham, vi er ærlige mot hverandre og forteller hverandre alt. Vil helst ikke blande meg inn i saken og ta avstand men det plager meg at hun er så fæl og rett og slett skaper drama hele tiden. Hun kan ringe ham midt på natten om ting som ikke er sant, påsta at sønnen må på sykehuset og nestee morgen er alt OK. Han har ubesvart anrop på telefonen stadig vekk. Hun har bla sendt 200 meldinger iløpet av 4 dager og sagt masse stygt til ham. Han vurderer å få en advokat og sette opp samværsavtale. Men hun kommer alltid til å være der og føler hun kommer til å prøve å gjøre vårt liv til helvete. Kanskje jeg er litt bekymret... Hvordan hadde dere taklet situasjonen? Anonymous poster hash: f894d...6a3
TinaK 1990 Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 Jeg vet ikke om jeg hadde taklet den. Jeg ville hvertfall søkt om bistand. Setter hun han ikke opp som far kan hun eller ikke kreve bidrag.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 Nei men han vet det er hans sønn og velger å betale henne for sønnen.. Anonymous poster hash: f894d...6a3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #4 Skrevet 27. november 2015 Noe skurrer.... han betaler bidrag, men er ikke oppgitt som far? Jeg synes uansett at han bør skaffe seg advokat først som sist. Det at hun bl.a. sender 200 meldinger på fire dager kan tyde på at hun ikke er helt stabil? Han bør gjemme på alle mailer, alle sms osv. med tanke på å vurdere mors psyke. Når forholdet har eskalert så mye som nå så tenker jeg det er bedre å skaffe seg advokat. Blir hun for ille ellers med det som nærmest må kalles for trakassering så kan kjæresten din be om besøksforbud, da må avtaler om samvær skje gjennom tredjeperson. Anonymous poster hash: b97ea...a2d
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #5 Skrevet 27. november 2015 Han tar vare på alle meldingene og har faktisk snakket med politiet fordi det på et tidspunkt ble for mye for ham. Problemet er at hun alltid blir "hyggelig" igjen og ber om unnskyldning og han kanskje er litt naiv. Prøver ikke å blande meg inn, men har sagt han må beskytte seg selv for hun virker IKKE stabil. Jeg liker ikke dette.. i det hele tatt.. Anonymous poster hash: f894d...6a3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 Jeg ville kontaktet familievernkontoret for en samværsavtale, samt en advokat for å få tatt farskapstest. Også hadde jeg ikke gitt en krone i bidrag før dette var i orden. Anonymous poster hash: b33f5...aa7
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #7 Skrevet 27. november 2015 Sånn er det når man går inn i et forhold med en som ikke er helt ferdig med eksen. Og det er man aldri mens eksen er gravid. Kunne du ikke vente til etter at hun hadde født? Man trenger ikke å hoppe inn i et forhold med en gang altså, går an å ta hensyn. En annen ting, det er ikke sikkert det han forteller til deg om henne, stemmer. Ikke pent å kalle andre hore og annet stygt, men hva om det var hans skyld at det ble brudd? Om de var enige om graviditeten? Om han var utro mot henne mens hun var gravid og så bare dumpet henne og ikke gadd å hjelpe henne i graviditeten? Han var jo på jakt rett etterpå ser det ut som siden han fikk seg ny kjæreste. Neida, DU valgte å gå inn i et forhold med en som har dumpet sin gravide kjæreste og som kommer til å ha et slags forhold til henne ihvertfall i 18 år til. DU får ta konsekvenser. Anonymous poster hash: 71ff5...feb
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #8 Skrevet 27. november 2015 Ehh,. 17.53 Det ble slutt mellom dem tidlig i svangerskapet og han var da vel ikke UTRO? og hvor skrev jeg at han ikke valgte å hjelpe henne i graviditeten.. Han har gjort alt han kan for å hjelpe henne men hun VALGTE å ikke få hjelp av ham, samt har hun vært utrolig frekk mot ham. Det er ikke lett for ham å vitee hva han skal gjøre i en sånn situasjon. Men ja vi valgte å gå inn i et forhold fordi han vil aldri bli sammen med henne igjen. HI Anonymous poster hash: f894d...6a3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #10 Skrevet 27. november 2015 Enkel sak. Få ført far på fødselsattest,få skriftelig samværsavtale og bidrag der etter.Be henne slutte med å ta kontakt for tull og løgn,advar henne om at anmeldelse for trakassering blir neste steg. Far trenger ikke å forholde seg til henne utover samvær med barnet. Eksen til mannen holdt også på sånn,men vi tok saken til politiet og da ble det fort stille. Barnevernet koblet vi også inn da vi var oppriktig bekymret for barna da hun virket ustabil. Barna bor her 50/50 nå. Anonymous poster hash: a1f38...b44
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #11 Skrevet 27. november 2015 Ehh,. 17.53 Det ble slutt mellom dem tidlig i svangerskapet og han var da vel ikke UTRO? og hvor skrev jeg at han ikke valgte å hjelpe henne i graviditeten.. Han har gjort alt han kan for å hjelpe henne men hun VALGTE å ikke få hjelp av ham, samt har hun vært utrolig frekk mot ham. Det er ikke lett for ham å vitee hva han skal gjøre i en sånn situasjon. Men ja vi valgte å gå inn i et forhold fordi han vil aldri bli sammen med henne igjen. HI Anonymous poster hash: f894d...6a3 Selv om de aldri blir sammen igjen så trenger man ikke å hoppe inn i et nytt forhold rett etter man har slått opp med kjæresten, særlig når man venter barn. Det går faktisk an å være singel LITT. Å bli sammen med en ny partner nesten på dagen etter flyttingen er bare respektløst. Ikke gikk de i terapi for å redde et forhold der det kommer barn heller vil jeg tro... Anonymous poster hash: 71ff5...feb
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #12 Skrevet 27. november 2015 Var i ein lignande situasjon. Eg valde å trekke meg heilt vekk. Mannen visste eg fremdeles var glad i han, men udyret i denne dama fekk næring av at eg hadde kontakt med han. Han trudde ikkje han var faren, men ho påstod det. For at han skulle få lov til å ha kontakt med barnet trekte eg meg vekk. Anonymous poster hash: f047d...ad3
petitt Skrevet 27. november 2015 #13 Skrevet 27. november 2015 (endret) Ikke bland deg, dette er hans rot og hans ansvar å rydde opp i. At hun truer ham for å få ham tilbake kommer ikke til å funke, det skjønner vel alle. Og om han skulle gått tilbake ville du vel ikke hatt ham likevel? Så jeg ville latt de to ordne opp i det der, jeg ville sagt til begge at dette får dere fikse for barnets skyld, så får dere inkludere meg når dere har funnet ut av foreldrerollen deres. Enkelt og greit, på den måten hadde jeg og han ikke kranglet konstant om noe han likevel ikke kan endre. Jeg ville antakelig gått. Ingen skikkelig mann blir sammen med en ny dame mens hans forrige går gravid, fornuftige folk velger å fikse opp i det som foregår først, FØR de blander inn en tredjepart i det. Jeg ville ikke innledet et forhold med en mann som starter en av de første møtene med "Forresten, jeg skal bli pappa om et par mnd." No Sir!! Endret 27. november 2015 av petitt
urten Skrevet 27. november 2015 #14 Skrevet 27. november 2015 Ehh,. 17.53 Det ble slutt mellom dem tidlig i svangerskapet og han var da vel ikke UTRO? og hvor skrev jeg at han ikke valgte å hjelpe henne i graviditeten.. Han har gjort alt han kan for å hjelpe henne men hun VALGTE å ikke få hjelp av ham, samt har hun vært utrolig frekk mot ham. Det er ikke lett for ham å vitee hva han skal gjøre i en sånn situasjon. Men ja vi valgte å gå inn i et forhold fordi han vil aldri bli sammen med henne igjen. HI Anonymous poster hash: f894d...6a3 Selv om de aldri blir sammen igjen så trenger man ikke å hoppe inn i et nytt forhold rett etter man har slått opp med kjæresten, særlig når man venter barn. Det går faktisk an å være singel LITT. Å bli sammen med en ny partner nesten på dagen etter flyttingen er bare respektløst. Ikke gikk de i terapi for å redde et forhold der det kommer barn heller vil jeg tro... Anonymous poster hash: 71ff5...feb Hvorfor er du så sint og hard feb? Hi virker som en fantastisk person, og hun takler dette på en veldig fin måte. Følelser (for de fleste) er ikke en knapp man kan skru av. Og når disse to var ferdig med hverandre, baby eller ei, står man fritt til å møte hvem man vil. Livet er veldig kort, og skal man sette det på vent for at en gravid dame (kanskje pga hormoner) vil ha full kontroll og lager livet til barnefaren uutholdelig? Høres ut som han Pappan her er en veldig fin fyr og en alt for (i denne situasjonen) tolmodig fyr. Han burde kanskje sette hardt mot hardt snart, å få til en (juridisk) ordning som blir rettferdig for både mor, far og barn. Jeg håper barnemoren får det bedre snart, for egentlig høres det ut som hun har det fryktelig vondt
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #15 Skrevet 27. november 2015 Takk for svar. Jeg kommer ikke til å gå fra ham, for han er en fin fyr og har et godt hjerte. Vi har det utrolig fint sammen og jeg er selv i en barnefordeling sak med BF så jeg forstår det er vanskelig for ham, så på en måte støtter vi hverandre gjennom dette. Jeg synes synd på moren til barnet for ja hun har det sikkert vanskelig med seg selv og evt sliter med fødselsdepr. og hvis hun er forelsket i ham enda og ser at vi er veldig lykkelige sammen, det må gjøre vondt. Jeg håper hun får hjelp. Hun sliter også med fødselsdepresjon tror jeg... Har selv vært alenemor og vet det er ikke lett.. Men han har valgt å bidra, hjelpe til. Jeg trekker meg tilbake mellom de to og de får ordne opp i det, det er ikke lett når han kommer hjem og er knust fordi hun har sagt masse stygt til ham. Hun har bl.a sagt jeg er en hore osv. Og hun kjenner meg ikke en gang... På en måte glad hun bor en time unna oss.. HI Anonymous poster hash: f894d...6a3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #16 Skrevet 27. november 2015 Sånn er det når man går inn i et forhold med en som ikke er helt ferdig med eksen. Og det er man aldri mens eksen er gravid. Kunne du ikke vente til etter at hun hadde født? Man trenger ikke å hoppe inn i et forhold med en gang altså, går an å ta hensyn. En annen ting, det er ikke sikkert det han forteller til deg om henne, stemmer. Ikke pent å kalle andre hore og annet stygt, men hva om det var hans skyld at det ble brudd? Om de var enige om graviditeten? Om han var utro mot henne mens hun var gravid og så bare dumpet henne og ikke gadd å hjelpe henne i graviditeten? Han var jo på jakt rett etterpå ser det ut som siden han fikk seg ny kjæreste. Neida, DU valgte å gå inn i et forhold med en som har dumpet sin gravide kjæreste og som kommer til å ha et slags forhold til henne ihvertfall i 18 år til. DU får ta konsekvenser. Anonymous poster hash: 71ff5...feb Har du i det hele tatt lest innlegget til HI? Anonymous poster hash: 3998c...9d1
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #17 Skrevet 27. november 2015 Mannen din må ta kontakt med fvk, og få på plass en samværsavtale. Og han MÅ få navnet sitt på fødselsattesten!! Anonymous poster hash: 60a0a...a59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå