Gå til innhold

Omgangssyke og fløteis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vet at melkeprodukter kan fremme kvalme ved omgangssyke ? Nå har gutten min 7 år spydd i hele natt, og nå, 11 timer etter siste oppkast har han lyst på fløteis. Han har ikke spist noe i dag, er ikke helt pigg, men ok form. Noen som har erfaring ?

Anonymous poster hash: 7d014...44d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lurt, gi saftis evt

Anonymous poster hash: 86226...56c

Skrevet

Ikke. Om han kaster opp igjen lukter det forjævlig. 

Skrevet

Saftis eller soyais.

Anonymous poster hash: c987f...c39

Skrevet

Gi ham det han vil ha!

Vår hadde kraftig omgangssyke i sommer, og det eneste han ville ha var melk. Mye bedre å ha noe å kaste opp...

Anonymous poster hash: 2c300...3fb

Skrevet

Risikerer at han blir verre av melkeproduktene og sukkeret...

Anonymous poster hash: 8bc3a...863
Skrevet

Han har fått en saftis og saltstenger, og nå leker han Taurus og Daidalos med søstra så det syng etter her. Det gjorde vist susen haha :)

Anonymous poster hash: 7d014...44d

Skrevet

Gi ham det han vil ha!

Vår hadde kraftig omgangssyke i sommer, og det eneste han ville ha var melk. Mye bedre å ha noe å kaste opp...

De fleste vil nok unne barna sine å ikke laste opp i det hele tatt, men det får du jo velge selv.

Skrevet

Gi ham det han vil ha!

De fleste vil nok unne barna sine å ikke laste opp i det hele tatt, men det får du jo velge selv.

Øh... Tenker hun mener det er bedre å kaste opp noe man har inntatt, enn å kaste opp ren magesyre...

Anonymous poster hash: 5df9e...93e

Skrevet

Hmm tilby saftis og salte kjeks evt salt potetgull i stedet :) ga min melk når vi trodde han var ferdig med omgangssyken, men han startet på igjen og da var det ikke kjekt å tørke spymelk :/

Skrevet

Dere har jo ikke peiling. Melk er mye bedre enn saft ved diare og omgangssyke. Det er en gammel myte at det ikke er bra. Saft kan derimot føre til ytterligere dehydrering pga. fruktsukkeret.

Anonymous poster hash: 272bd...93d

Skrevet

Jeg sliter med kronisk kvalme og en av de tingene som bedrer det for en liten stund for meg er faktisk fløteis... Jeg hadde gitt barnet mitt det hvis det fristet.

Anonymous poster hash: a87da...f41

Skrevet

Dere har jo ikke peiling. Melk er mye bedre enn saft ved diare og omgangssyke. Det er en gammel myte at det ikke er bra. Saft kan derimot føre til ytterligere dehydrering pga. fruktsukkeret.

Anonymous poster hash: 272bd...93d

Det samme fikk jeg beskjed om av min lege.

Anonymous poster hash: 76518...84d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...