Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 Var det vanskelig? Det blir 5 fag jeg må ta på 1 år (norsk, engelsk, matte, naturfag og historie). Det koster endel penger (har ikke rett på å få det dekket) så jeg er sånn i tvil. Tenk om jeg ikke klarer det.. Jeg var aldri særlig skoleflink, var jo derfor jeg ikke fullførte i utgangspunktet. Anonymous poster hash: 01945...ef4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 Klart du klarer det! Jeg tok eksakt de samme fagene da jeg ble alenemor for to små. Oh, noen dager var harde, men glad jeg tok det. Norsk og historie er store fag, men ikke tenk at du ikke er så skoleflinke! Tenk at dette skal du klare Jeg har alltid vært ekstremt dårlig på skolen... kan ikke, vil ikke, orker ikke, er ikke smart nok... Men gikk ut av voksenopplæringen med 6 i matte (som alltid har vært vanskelig for meg) og 5 i de andre fagene. Stå på! Anonymous poster hash: c64eb...ae2
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 Jeg gikk ett år på skole(fulltid) får å ta opp alle allmenn fagene. Var mye lettere enn jeg hadde trodd! Må ikke glemme at det er videregående pensum Anonymous poster hash: f13c0...711
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #4 Skrevet 27. november 2015 Takk for fine svar :-) Men er man på lik linje med de med "normal" studiekompetanse om man bare tar de 5 fagene? Jeg vil jo gjøre dette for å komme meg inn på høyskole..😉 Anonymous poster hash: 01945...ef4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #5 Skrevet 27. november 2015 Jeg trenger Stuidekompetanse men tørr ikke, fordi jeg er så redd for å mislykkes.. I tillegg tenker jeg, hva om jeg ikke får tid til å lese å pugge når jeg har barn? Og det jeg mest frykter er matte... Kan bare rett og slett ikke matte! Bestå så vidt matte på ungdomsskolen :/ flaut å si det Anonymous poster hash: b3641...985
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 Jeg trenger Stuidekompetanse men tørr ikke, fordi jeg er så redd for å mislykkes.. I tillegg tenker jeg, hva om jeg ikke får tid til å lese å pugge når jeg har barn? Og det jeg mest frykter er matte... Kan bare rett og slett ikke matte! Bestå så vidt matte på ungdomsskolen :/ flaut å si det Anonymous poster hash: b3641...985 Jeg støk i matte (fikk 1) på videregående. Jeg tok det opp igjen da jeg var 21. Da gikk jeg ut med 5 i standpunkt. Anonymous poster hash: 702ab...591
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #7 Skrevet 27. november 2015 Jeg holder på nå. Mye lettere enn jeg hadde trodd. Tar det som anbefalt på 2 år. Alt er mye lettere som voksen, ikke minst er man mer interessert i det man lærer.. Norsk og engelsk er de største fagene. Matte er i grunn det enkleste, men da må man jobbe selvstendig hjemme, bruke internett som lærer osv. Anbefaler på det sterkeste Anonymous poster hash: e9e1b...8ea
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #8 Skrevet 27. november 2015 Jeg holder på nå. Mye lettere enn jeg hadde trodd. Tar det som anbefalt på 2 år. Alt er mye lettere som voksen, ikke minst er man mer interessert i det man lærer.. Norsk og engelsk er de største fagene. Matte er i grunn det enkleste, men da må man jobbe selvstendig hjemme, bruke internett som lærer osv. Anbefaler på det sterkeste Anonymous poster hash: e9e1b...8ea Så bra! Men hvorfor over 2 år? Jobber du fullt utenom? 😊 jeg vil gjerne bli ferdig med det i løpet av 1 år. Anonymous poster hash: 01945...ef4
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #9 Skrevet 27. november 2015 Jeg tok på et år, samtidig som jeg jobbet 50% Det gikk helt fint. Anonymous poster hash: 0542a...23e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #10 Skrevet 27. november 2015 Jeg holder på nå. Mye lettere enn jeg hadde trodd. Tar det som anbefalt på 2 år. Alt er mye lettere som voksen, ikke minst er man mer interessert i det man lærer.. Norsk og engelsk er de største fagene. Matte er i grunn det enkleste, men da må man jobbe selvstendig hjemme, bruke internett som lærer osv. Anbefaler på det sterkeste Anonymous poster hash: e9e1b...8ea Så bra! Men hvorfor over 2 år? Jobber du fullt utenom? jeg vil gjerne bli ferdig med det i løpet av 1 år. Anonymous poster hash: 01945...ef4 Jobber ikke, men er alene med barn. Hadde planer om å ta det på 1 år, men veilederen frarådet meg det. Av de 6-7 i klassen som valgte å ta det på 1 år, har vel 5 av dem hoppet av noen fag og valgt 2 år isteden. Det anbefales å ta norsk for seg selv eller sammen med et annet enkelt fag, siden norsk er et veldig stort fag. Anonymous poster hash: e9e1b...8ea
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #11 Skrevet 27. november 2015 Takk for fine svar :-) Men er man på lik linje med de med "normal" studiekompetanse om man bare tar de 5 fagene? Jeg vil jo gjøre dette for å komme meg inn på høyskole.. Anonymous poster hash: 01945...ef4 Det er 6 fag du trenger hvis du ikke har noen fra før. Du får i tillegg alderspoeng, og det er kjekt å ha Anonymous poster hash: e9e1b...8ea
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #12 Skrevet 27. november 2015 Jeg tok det ved siden av 100% jobb (men før jeg fikk barn). Samlingsbasert, tok 3 fag et år og 2 fag et år. Gikk helt fint. Anonymous poster hash: 7eb60...e8e
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #13 Skrevet 27. november 2015 Takk for fine svar :-) Men er man på lik linje med de med "normal" studiekompetanse om man bare tar de 5 fagene? Jeg vil jo gjøre dette for å komme meg inn på høyskole.. Anonymous poster hash: 01945...ef4 Det er 6 fag du trenger hvis du ikke har noen fra før. Du får i tillegg alderspoeng, og det er kjekt å ha Anonymous poster hash: e9e1b...8ea Jeg tar det via voksenopplæring på vanlig vgs, betaler ingenting Anonymous poster hash: e9e1b...8ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå