Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 Hvordan gjør dere det? Har en unge på snart 3 år som er veldig avhengig å bli lagt til fast klokkeslett. I fjor var hun så liten at vi tok med en seng og hun sov gjennom kvelden ( ikke fest med alkohol). I år skjønner hun mer og hadde kanskje hatt glede av å se litt raketter før sengetid, men vi vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det. Dere med småbarn, tar dere dem og reiseseng med til venner? Er dere med besteforeldre osv?Har dere et svært tidlig selskap for ungene men sitter alene etter klokken 19.00? Innser vi ikke akkurat er førstevalget på fest mer Anonymous poster hash: 09a82...0b5
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 Ta med vogn? Vi har brukt å være hos et vennepar og da legger vi de i vogn eller seng. Eller så er de oppe til vi drar hjem. Minste er 2.5 nå og regner med han sovner til normal tid. I fjor hadde vi med vogn på julaften. Sov der til vi skulle hjem.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 Hvordan gjør dere det? Har en unge på snart 3 år som er veldig avhengig å bli lagt til fast klokkeslett. I fjor var hun så liten at vi tok med en seng og hun sov gjennom kvelden ( ikke fest med alkohol). I år skjønner hun mer og hadde kanskje hatt glede av å se litt raketter før sengetid, men vi vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det. Dere med småbarn, tar dere dem og reiseseng med til venner? Er dere med besteforeldre osv?Har dere et svært tidlig selskap for ungene men sitter alene etter klokken 19.00? Innser vi ikke akkurat er førstevalget på fest mer Anonymous poster hash: 09a82...0b5 Har enten reist bort eller hatt fest hjemme. Alltid med en annen barnefamilie eller med besteforeldre, så det er ikke fest med mye alkohol (bare litt til maten og et glass kl12) De store barna, 4+ får være med til etter midnatt. Da legger de seg etter hvert. Mindre enn det får se noen raketter i 8-tida før de legger seg. Spiser middag før de minste legger seg. Er vi bortreist overnatter vi alltid. Bortsett fra da vi var hos naboen, da sovna minsten på sofaen og så bar vi ham hjem i senga. Anonymous poster hash: 52baf...22a
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #4 Skrevet 27. november 2015 Hvordan type " fest" er det dere har da? HI Anonymous poster hash: 09a82...0b5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #5 Skrevet 27. november 2015 Vi har stort sett feiret hjemme eller i nabolaget etter at vi fikk barn. Har flere år feiret sammen med søsteren min, hun har barn på samme alder som våre også har enden hele den familien overnattet hos oss eller omvendt. Barna har blitt lagt for natten ettersom de har trengt det. Har også feiret noen år med naboer, da har jeg gjerne gått hjem og lagt ungene i 21-22 tiden, såpass holder de ut den ene kvelden i året. Jeg har ikke noe stort behov for å være sammen med en haug mennesker på fest akkurat på slaget 12. At vi har hatt en hyggelig dag og kveld holder i massevis for meg, er en familiedag i juleferien hvor hygge og familiekos er det viktigste, ikke fest. Som regel består nyttårsaften av pølser til lunsj, vi tenner bål enten i bålpanna i hagen eller tar en tur i skogen (kommer an på vær og føre) også griller vi pølser på spyd, drikker kakao og koser oss. Middagen er gjerne i 18-tiden, barna er selvsagte rundt bordet. Til dessert har vi alltid gele i fine stetteglass, med drink-paraply i, det ser skikkelig kult ut og det er jo nyttårsfest. Vi har pleid å gå ut med noen raketter og stjerneskudd før ungene legger seg, det er stas. Anonymous poster hash: 47d70...efe
TPK Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 Vi skal overnatte på "festen", så ungene legger seg omtrent når de pleier. Vi tar stjerneskudd og et par raketter kl 18. Vurderer om vi skal vekke femåringen ved midnatt, jeg tenker det avhenger litt av hvor mye gutta drikker etter ungene er lagt (damene er gravide). De blir ikke fulle, men det er jo ikke så kjekt å se pappa brisen heller.
SerenaSparrow Skrevet 27. november 2015 #7 Skrevet 27. november 2015 Skyte opp noen raketter kl 18. For henne og så legg henne ned når hun pleier og sove
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #8 Skrevet 27. november 2015 Vi feirer sammen med mange andre barnefamilier. Alle er oppe litt lengre enn de pleier og så sender vi opp noen raketter rundt kl 20. Etter det er det noen som legger seg og andre er oppe til midnatt. Stort spenn i alder, men stort sett får barna bestemme selv når de skal legge seg. Anonymous poster hash: af449...55f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #9 Skrevet 27. november 2015 Vi er alltid hos besteforeldre å de har seng til han der. Han har fått vært oppe så lenge han klarer den dagen. Hadde aldri i verden vært aktuelt å dra hjem for at barnet skal sove akkurat på nyttårsaften! Hadde legget han enten i vognen eller tatt med reiseseng. Anonymous poster hash: 34a10...b2f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #10 Skrevet 27. november 2015 Jenta min er 4.5 år da. Men hun må legge seg i noenlunde samme tid om det er hverdag eller fest. Hvis ikke blir både hennes natt og dagen derpå ødelagt. Anonymous poster hash: 44a80...fe1
Serepta Skrevet 27. november 2015 #11 Skrevet 27. november 2015 Om vi ikke er hjemme eller på hytta, har vi bare lånt en seng og lagt barna der. Da sover de til vi skal hjem, pakker de inn i et teppe og putter de i bilen, for så å legge dem når vi er vel hjemme. Har gått helt fint.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #12 Skrevet 27. november 2015 Vi har spist middag med besteforeldre og dratt hjem til vanlig leggetid. Noen ganger drar mannen til en kompis hvor det er fest. Da er jeg alene. Hvis ikke er vi begge hjemme resten av kvelden. Mange synes dette høres trist ut. Jeg synes det er helt perfekt! Anonymous poster hash: 89db2...bce
gaardsfrua Skrevet 27. november 2015 #13 Skrevet 27. november 2015 Middag . 17 . Etter kaffe og kaker, stjerneskudd og noen små knallerter. 2 , 5 og 7 åring isen kl 1900 De vokser 12 av fyrverkeri, får se litt i vinduet også legger de seg igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå