Gå til innhold

Hva priorriterer du høyest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mor til to, har jobb og studier som blir 150% tilsammen. Her en dag fikk jeg kritikk for at vi har vaskehjelp. Det har vi fordi jeg vil kunne bruke tid med barna og lage så og si all mat selv. Mannen kan ikke lage mat og bake brød. Husarbeidet har han ellers tatt mest av, så det er ikke jeg alene som har vaskehjelp (men det er jeg som blir bebreidet for det). Jeg syns det er viktigere at barna spiser sunt og får tid med oss enn at vi vasker hus selv. Jeg må jo ofte studere i helgene for å få det til å gå opp.

Anonymous poster hash: 74908...ee4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ogs vaskehjelp, har ikke opplevd kritikk for det.

De er vel helst bare misunnelig tenker jeg.

Anonymous poster hash: acfdf...e11

Skrevet

Drit i det, det er kun sjalusi fordi dere tar dere råd til det. Dere bestemmer selv hvordan dere vil prioritere både tid og penger så ikke la sånne folk med tidvise sure oppstøt sende deg ut av sirkulasjon.

Skrevet

Selvfølgelig skal du ha vaskehjelp! Det mennesket som kritiskerte deg for det har for det første ikke noe med det, og er for det andre idiot. Å vaske er en ordentlig jobb, og å prioritere å betale noen for det, på samme måte som du betaler for å få en rørlegger eller en maler, er virkelig helt ok.

Kan jo forresten nevne at jeg har vaskehjelp selv, uten et snev av dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: 334a5...89a
Skrevet

Når du har vaskehjelp prioriter du jo både rent hus og å bruke tid med barna. Ser ikke hvorfor vaskehjelp skal vere no galt.

Anonymous poster hash: d6017...937

Skrevet

Jeg trodde det var blitt ganske vanlig å ha vaskehjelp i dag? Skulle gjerne hatt det selv. Hadde absolutt ikke reagert på om noen jeg kjenner hadde hatt det, hadde bare tenkt at de er heldige.

Jobber og studerer 120% pluss at jeg pendler. Studiet er ganske krevende. Så jeg prioriterer barna før husarbeid. I veldig hektiske perioder hoper det seg dessverre litt opp for meg, og da er det leit å begynne på et lass med klesvask osv.

Anonymous poster hash: 6127e...293

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

For en idiot! Personen som kritiserte det, altså, ikke deg. Jeg syns alle burde ha vaskehjelp, jeg :P Ut fra alle trådene som dukker opp her ang vasking og irritasjon over menn som ikke bidrar tror jeg det er mange som ville hatt godt av det ;)

Skrevet

Tror det nok heller er at de gjerne vil ha vaskehjelp selv. Har en venninne som skryter så fælt over at hun gjør husarbeid, vasker og baker en sjelden gang iblant. Men hun går hjemme 100%, og er ikke syk. Jeg er enslig mor til 2, 100%, studerer 100%, er kronisk syk, og gjør det samme som henne. For husarbeid må jeg gjøre, så baker jeg en god del, da det blir billigere. Men jeg skulle gjerne hatt vaskehjelp, men har ikke råd til det som student.

Anonymous poster hash: 9c68a...201
Skrevet

Jeg er mor til to, har jobb og studier som blir 150% tilsammen. Her en dag fikk jeg kritikk for at vi har vaskehjelp. Det har vi fordi jeg vil kunne bruke tid med barna og lage så og si all mat selv. Mannen kan ikke lage mat og bake brød. Husarbeidet har han ellers tatt mest av, så det er ikke jeg alene som har vaskehjelp (men det er jeg som blir bebreidet for det). Jeg syns det er viktigere at barna spiser sunt og får tid med oss enn at vi vasker hus selv. Jeg må jo ofte studere i helgene for å få det til å gå opp.

Anonymous poster hash: 74908...ee4

Jeg også har opplevd kritikk, eller i alle fall rynking på nesa. Jeg syns det er fælt, mest fordi jeg skammer meg litt over det selv. At jeg ikke greier vaske mitt eget hus liksom. Men strengt tatt har jo ikke folk noe med det. Jeg syns det er merkelig å plassere barna på minisats for å trene, men jeg har jo egentlig ikke noe med hva andre folk velger. Det er jo viktig for dem. Noe annet er viktig for meg. Jeg tror man bare må prøve å drite i hva andre syns og tenke at en gjør jo de valgene man syns er best for en selv.

Nå har vi måttet si opp vaskehjelpa pga økonomi og jeg savner det utrolig mye :(

Anonymous poster hash: 1ec75...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...