Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 Jeg har fått ny jobb, kjempe glad. Hatt min første uke nå. 80% fagarbeider på en barneskole med 180 elever, usikker på antall ansatte. Relativ liten skole og oversiktlig. Reagerer på at det er flere ansatte som ikke hilser, går rett forbi meg i gangen på denne lille skolen. Jeg prøver å imøtekomme med et smil, møte blikket...men totalt steinansikt på noen. Alle har fått beskjed om meg. Jeg er ansatt for å være mer en elev med store utfordringer. På forrige skole jeg jobbet tok vi alltid godt av nyansatte. Hadde jeg ikke tid til å stoppe å prate hadde jeg alltid tid til "hei...jeg er...velkommen til oss". Nå har jeg jobbet 4 fulle dager og hvertfall 3-4 ansatte som er fullstendig uinteressert...trenger ikke stoppe opp, men hva med å presentere seg selv, si hei osv?? Anonymous poster hash: 73497...25f
TinaK 1990 Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 Oj oj. ..veldig spesielt. På vår skole, riktignok en større skole har får 1-2 ansatte ansvar for den nyansatte, vise rundt, alle er da høflige og håndhilser og sier velkommen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 Samme hvor man jobber og hva man jobber med vil man til tider møte på mennesker som ikke gidder å hilse og være hyggelig. Noen er bare lite sosiale, noen ser ned på deg fordi de har høyere utdannelse og mener du er mindre viktig, noen kan hende føler seg underlegen om de har lavere utdannelse og derfor ikke hilser og er hyggelig mot de som har høyere utdannelse. Noen steder er det bare rett og slett dårlig arbeidsmiljø. Der jeg jobber er vi flinke med å ta imot nye ansatte, jeg er skoleassistent også. Men jeg har i årene jeg har vært der vært borti de som ikke setter like mye vekt på oss som ikke er lærere. Inkludert en tidligere sjef. Siden vi ikke har samme utdannelse har det til tider vært slik at vi har vært utestengt fra sosiale aktiviteter, våre meninger teller ikke for disse personene, selv om andre til og med kan finne på å spørre om råd. Nå har jeg heldigvis en sjef som ser at vi alle har erfaringer og kunnskap om forskjellige ting og som ikke ønsker at det skal være grupper i forhold til hva man er ansatt som på skolen men alle skal være like stor del av gruppen med ansatte. Anonymous poster hash: 9c507...ea3
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #4 Skrevet 27. november 2015 Ikke bra. Utrivelig. Anonymous poster hash: 82ef7...9d5
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #5 Skrevet 27. november 2015 Antakelig tror de at du er enda en vikar og dermed ikke klarer å engasjere seg så mye. Anonymous poster hash: 612f1...731
Mamma_til_2 Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 Antakelig tror de at du er enda en vikar og dermed ikke klarer å engasjere seg så mye. Anonymous poster hash: 612f1...731 Selv vikarer fortjener ett "hei" "god morgen" osv.
sug lut Skrevet 27. november 2015 #7 Skrevet 27. november 2015 Det sier antakelig noe om det generelle arbeidsmiljøet. Vi har mange på korttidskontrakter og utstrakt vikarbruk, men alle tas imot og inkluderes, man hilser og presenterer seg, man oppsøker den nyansatte på kontoret sitt og spør om hun vil være med til lunsj, etc.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #8 Skrevet 27. november 2015 Er det en liten skole og alle vet om deg så syns jeg det er veldig rart. På vår skole er det over 100 ansatte og vanskelig å vite om den vi ser i gangen er en foreldre, en fra PPT som bare skal på et møte eller vikar eller nyansatt. Smiler alltid når jeg går forbi nye i gangen men ofte går det ikke opp for meg at det er en ny kollega før jeg har sett personen over flere dager/uker. Da kan det være flaut p plutselig hilse siden vi allerede har sett hverandre så mange ganger.. Hehe.. Men om jeg ser en ny person på peesobalrommet eller noe så er jeg alltid flink til å inkludere og snakke med, bli kjent med den nye personen. Har vi fått inn en ny vikar er det ofte jeg som viser personen rundt og sier til de andre "hei, du må hilse på.... Hun skal være hos oss noen uker fremover.." Anonymous poster hash: ca6a4...f97
Gjest Sommerfuggel Skrevet 27. november 2015 #9 Skrevet 27. november 2015 Jeg må innrømme at jeg nok er i heeelt andre enden av skalaen Jeg er nesten litt oversosial, elsker å møte mye mennesker og kan nok lett skravle hull i hodet ditt Kan fort bli litt mye den andre veien også Man opplever dessverre innimellom å møte folk som mer eller mindre ignorerer deg, og det er jo litt kjipt. Men jeg håper du klarer å få kontakt med noen hyggelige kollegaer som kan ta deg litt under vingene. Det er så utrolig viktig med et godt arbeidsmiljø, det utgjør en enorm forskjell på hvorvidt man trives på jobb eller ikke. Bare så synd ikke alle tar ansvar for å inkludere både nye og gamle kollegaer Lykke til i ny jobb, hi! Håper det bedrer seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå