Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 Syns ofte engelskmenn har dårlige tenner. Ser på fødeavdelungen og hun ene er vel knapt myndig og har nesten ikke tenner i munnen. Går de ikke dekt tannlege som barn? Og hvorfor i alle dager gjør ikke foreldrene noe før barnas trenger blir sånn? ? Det må jo gjøre veldig vondt også! Anonymous poster hash: d7a6e...952
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 De har ingen statlig dekning av tannhelsetjenester gjennom livet, så de som er dårlig stilt har rett og slett ikke råd til å sende unga til tannlegen. Anonymous poster hash: 11cca...387
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 Jeg har akkurat brukt 8.000 kr på egne tenner og det rett før jul, det var hele bufferen min det... Om de ikke får dekket noe tannhelse skjønner jeg at det blir mye dårlige tenner. Anonymous poster hash: 98088...200
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #4 Skrevet 27. november 2015 De har ingen statlig dekning av tannhelsetjenester gjennom livet, så de som er dårlig stilt har rett og slett ikke råd til å sende unga til tannlegen. Anonymous poster hash: 11cca...387 Så fælt for barna. De burde i alle fall hatt mer opplæring i tannhygiene for både foreldre og barn, for med normal tannpuss og litt tanntråd, ville ikke tennene blitt sånn. Anonymous poster hash: d7a6e...952
klg,2 boys now:) Skrevet 27. november 2015 #5 Skrevet 27. november 2015 De får ikke dekt tannlege. Men må si at fordet om vi får deket tannlege så ser du flere og flere barn med samme tenner her...trist utvikling.for vi Jan ikke tvinge barna til og pusse tenner må vite det er ikke lov😤😤🙈🙈eller den besten av alle,ungen ville ikke.
Gemini77 Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 De får dekt tannlege frem til de er 18 år faktisk. Ganske likt som her, og man kan i tillegg ha forsikring slik at det man trenger å gjøre hos tannlegen blir dekket av forsikringen. Hvorfor de har dårlig tenner er kanskje dårlig informasjon?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #7 Skrevet 27. november 2015 Ca 13 % av unge briter mangler alle tennene ved 30 års alder, har jeg lest et sted... Anonymous poster hash: f063b...a49
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. november 2015 #8 Skrevet 27. november 2015 Det er riktig som Gemini sier, det er gratis til de er 18. Men det er ikke noen innkalling av barn som det er i Norge. Dessuten sier denne artikkelen at det er en myte. http://www.bbc.com/news/magazine-32883893
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. november 2015 #9 Skrevet 27. november 2015 (endret) Ca 13 % av unge briter mangler alle tennene ved 30 års alder, har jeg lest et sted... Anonymous poster hash: f063b...a49 Det var ved århundreskiftet tror jeg? Only 6% of UK adults have no natural teeth, the British Dental Association says. Så da har de fått dem tilbake etter de ble voksne? Endret 27. november 2015 av Lektor Doppler med tillegg
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #10 Skrevet 27. november 2015 Det er riktig som Gemini sier, det er gratis til de er 18. Men det er ikke noen innkalling av barn som det er i Norge. Dessuten sier denne artikkelen at det er en myte. http://www.bbc.com/news/magazine-32883893 Hun på fødeavdelingen var i alle fall ingen myte... Det kan jo hende både nordmenn og briter trenger bedre informasjon om tannhelse, hvis det stemmer at norske barns tenner også blir dårligere. Anonymous poster hash: d7a6e...952
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #11 Skrevet 27. november 2015 De har i svært mange år hatt en dårlig kultur for å ta seg av tannhelsa. Jeg var sammen med en brite i noen år. Det var stor kontrast til Norge. I tillegg spiser de jo mye usunn mat og blir ikke på samme måten lært opp til å ta vare på tennene som her. De har ikke Karius og Baktus der heller (Kan i tillegg si at rensligheten også er ganske dårlig. Mange har det ganske stygt hjemme, de vasker seg og klærne sjeldnere enn det vi er vant til. Men det blir kanskje litt som at amerikanere ser på oss nordmenn som grisete for de tar jo kaka når det gjelder både sykelig renslighet og veldig opptatt av hvite tenner, hårfjerning og alt sånt.) Anonymous poster hash: 7777f...57c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #12 Skrevet 27. november 2015 Det er jo gratis for barn her også, men likevel finnes det mange barn som har dårlige tenner. Jeg syns generelt man har god opplysning her i landet angående tannhelse og tannpleie, man får innkalling hos tannlegen, god opplæring (hvertfall om man spør!), osv. Så det er rett og slett foreldres uvitenhet(?) og latskap som fører til elendig tannhelse hos barn. Anonymous poster hash: 7e895...6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå