Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 Jeg og mannen har ett firma sammen, men det står i mitt navn. Vi har nå kjøpt inn varer fra utlandet og betalt, men nå som pakken skal sendes spør leverandøren om vi ønsker å sette ett annet beløp på pakken så vi slipper å skatte så mye. Mannen synes jo det er tipp topp da vi vil spare tusenvis av kroner. Jeg nektet plent da vi allerede har registrert en faktura med fullt beløp og det vil være kjempelett å oppdage om vi skulle blitt sjekket. Jeg vet sannsynligheten for å bli sjekket er liten, men det er jeg som får trøbbel om vi blir tatt. Nå er mannen pottesur og irritert på meg som er så prippen og overdreven lovlydig, alle andte gjør det jo sier han. Hva mener du? Anonymous poster hash: dd8be...76c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 Jeg er enig med deg. Mannen min har også et firma, og han driver på på samme måten. Jeg har gitt klar beskjed om at hvis han blir sjekket, så vet jeg ingenting om det og har ingenting med det å gjøre. Han får sitte i fengsel alene. Anonymous poster hash: 475c5...b2c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 Tja, sjansen for å bli sjekket er kanskje minimal, men det kan jo være akkurat dere de sjekker... Mannen min driver også eget selskap, et AS med bare han ansatt. Mot slutten av 2014 fikk vi plutselig et brev hvor det sto at de hadde gått grundig gjennom 2013 og funnet at det var betalt inn 6000 kr for lite i skatt pga et eller annet. Så da fikk vi en betalingsblankett med straffeskatt. Her var det en forglemmelse da, noen penger var flyttet fra et sted til et annet, så de var trukket fra det ene stedet men glemt lagt til det andre stedet, ikke en bevisst handling. Man vet aldri hvem man sjekker, og plutselig er det dere, veldig greit å ha sitt på det rene da jeg. Jeg er enig med deg. Anonymous poster hash: 27590...650
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #4 Skrevet 27. november 2015 Når man har firma følger man loven. Får du bokettersyn vil de lett finne fakturaen. Mva er jo fradragsberettiget uansett da. Det er jo bare tollgebyret som kostnadsføres. Anonymous poster hash: 19876...66c
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #5 Skrevet 27. november 2015 Det der er faktisk ganske lett å avsløre, dersom dere får bokettersyn da (regner med dere ikke har revisor?). Ville aldri tatt sjansen. Anonymous poster hash: e88d6...ae3
Mammaentilknollogtott Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 Ja du er prippen og alt for lovlydig.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #7 Skrevet 27. november 2015 Du er et moralsk og ansvarlig menneske. Mannen din synes tydeligvis det er ok å snike seg unna fellesbyrder, og er villig til å gjøre seg til skurk for noen tusenlapper. Eller, gjøre deg til skurk, egentlig. Så han synes det ville vært ok å se deg måtte ta konsekvensene av slike handlinger? Anonymous poster hash: 4ee07...8b4
sug lut Skrevet 27. november 2015 #8 Skrevet 27. november 2015 Ja du er prippen og alt for lovlydig. Så å snyte fellesskapet er greit?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #9 Skrevet 27. november 2015 Er du redd for å bli tatt, eller mener du det er feil å ikke skatte det du skal? Anonymous poster hash: efa6d...960
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå