Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #1 Skrevet 27. november 2015 På skolen der min elleveåring går er det mye mobbing via telefon. Datteren vår har ikke smarttelefon, men en gammel telefon som fungerer helt fint til å ringe med og sende sms. Det gjør at hun til nå har vært helt forskånet for problemene smarttelefonene fører med seg, men det er jo igså mye hun ikke kan bruke telefonen til. Bør hunsnart skifte til smarttelefon. Jeg tror hun er den eneste i klassen som ikke har. Anonymous poster hash: 70d5f...46f
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #2 Skrevet 27. november 2015 Telefonene er jo mer og mer en sosial arena for barna. Det er ille at de bruker det til å mobbe med, men vanligvis brukes de jo til veldig mye annet også, og de barna som ikke har det, kan kanskje føle seg litt utenfor dette. 11 år er jo fortsatt tidlig, men i de neste årene blir det veldog mye at barnas kommunikasjon som foregår i og rundt de sosiale mediene man kan bruke på mobilen, Jeg har en 11-åring og ser at allerede nå foregår mye omkring mobilen. Anonymous poster hash: c391c...c81
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #3 Skrevet 27. november 2015 Telefonene er jo mer og mer en sosial arena for barna. Det er ille at de bruker det til å mobbe med, men vanligvis brukes de jo til veldig mye annet også, og de barna som ikke har det, kan kanskje føle seg litt utenfor dette. 11 år er jo fortsatt tidlig, men i de neste årene blir det veldog mye at barnas kommunikasjon som foregår i og rundt de sosiale mediene man kan bruke på mobilen, Jeg har en 11-åring og ser at allerede nå foregår mye omkring mobilen. Anonymous poster hash: c391c...c81 Foreløpig vil ikke datteren min ha noen annen telefon. Hun vil rett og slett ikke utsette seg selv for det hun ser en del av de andre opplever, men jeg tenker også på den sossiale biten. Hvor viktig er egentlig telefonen der? Anonymous poster hash: 70d5f...46f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå