Gå til innhold

Tørr ikke å ringe føden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent usedvanlig lite liv i dag og igår! :/ er det OK å ringe fødeavdelingen? Er så redd for å bli oppfattet som hysterisk :(

Anonymous poster hash: 1aafb...e56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid lov å ringe føden! Er du bekymret hjelper det å snakke med noen, og lite liv er grunn til bekymring. Ring med det samme! (Du har prøvd å drikke juice etc for å stimulere til bevegelse?)

Skrevet

Drikk saft, cola el. noe med mye sukker. Dette sa legevakten til meg da jeg var gravid første gang, og etter et par glass veldig sterk saft ble det futt og fart inni der :)

Ring føden eller legevakten om du er bekymret! De er der for å hjelpe deg. Helt greit å være litt hysterisk :)

Anonymous poster hash: ed10a...a5b

Skrevet

Ja, jeg har drukket to store glass med saft. Kjente noen svake bevegelser. Men bevegelsene er ikke slm før. Mye mindre og svakere nå.

Er foresten i uke 34.

Gjest Antarctica
Skrevet

Dra dit. De kan måle deg. Gjør det, om ikke annet, så for å la deg berolige!

Skrevet

Enn om babyen plutselig blir i full aktivitet npr jeg kommer dit da? Uff så ekkelt :( Jeg sliter med angst fra før av, så det gjør ikke situasjonen bedre. Hi

Skrevet

Enn om babyen plutselig blir i full aktivitet npr jeg kommer dit da? Uff så ekkelt :( Jeg sliter med angst fra før av, så det gjør ikke situasjonen bedre. Hi

Da ler dere godt og sier "for en liten luring inni magen" og så er alle glade for at det ikke er noe galt med barnet.

Vær så snill dra, jeg vet om ei som ikke dro da det ble lite liv, og der gikk det ikke bra. Så ta dette på alvor!!

Dra dit nå, ikke vent til i morgen!

Anonymous poster hash: 33030...a72

Gjest Antarctica
Skrevet

Spiller ingen rolle, da sier du takk for hjelpen og drar hjem! Man SKAL følge med, og det er riktig av deg å reagere! Gjorde det samme selv, falsk alarm, men Gud så godt det var å høre hjertelyd...

Gjest Antarctica
Skrevet

(Og ingen ble sure eller noe. Alle forsto min bekymring!)

Skrevet

Bare ring de å hør! De får hundrevis av "rare" spørsmål og henvendelser hver dag. At du er bekymret og tar ansvar viser at du kommer til å bli en god mamma :)

Jeg LOVER deg de ikke kommer til å synes dette er rart eller teit!

Du kjenner kroppen din best, og nå er det ikke som det bruker å være, så jeg synes det er viktig at du tar kontakt :)

Anonymous poster hash: ed10a...a5b

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra Jordmor at det var en av jobbene mine som gravid å ringe føden om det er noe. De og du skal ta slikt på alvor, og om babyen plutselig kvikner til er det jo ikke noe som er bedre enn det!

Skrevet

Eg har hatt ein tur til kontroll i begge svangerskapa. Var litt flau, slik som du, då det livna til der inne, men fekk berre beskjed om at det var fint at eg kom. Kjenner og til eit tilfelle der mor ville vente litt, og det enda med fødselskade.

Skrevet

Ingenting vil jo være bedre enn det! :)

Anonymous poster hash: 75622...a06

Skrevet

Det skjedde meg. Jeg ble flau og beklaget at jeg var hysterisk. De var veldig forståelsesfulle og sa jeg ikke måtte tenke slik.

Anonymous poster hash: aa52f...1b9

Skrevet

Dra inn! Jeg reddet mitt barn ved å dra inn da jeg kjente lite liv. Bedre med 10 ganger for mye enn én for lite. Ingen blir sure (blir de det er de uprofesjonelle og kjipe og det er flaut for dem IKKE deg).

Anonymous poster hash: cc9ad...149

Skrevet

Jeg var der 2 ganger med min nr2.

Ved minste tvil skal du ringe!

De var glad for at jeg kom og de våknet henne med en skikkelig dyp vibrering.

Skrevet

Heller en gang for mye en en gang for lite ...

Skrevet

Det beste er jo å sjekke med føden om du føler mindre liv og er nervøs 😊

Jeg måtte inn på føden og sjekke pga lite liv rund uke 34 og da hadde babyen snudd seg sånn at jeg ikke kjente noe særlig. Han spente innover og var ganske rolig, men ingen fare heldigvis😊 Jordmor var da bare glad for at alt var Ok.

Anonymous poster hash: 16ed2...9b9

Skrevet

Jeg jobbet litt på føden når jeg var student. Det skjedde omtrent hver dag at noen kom for lite liv, de har rutiner på det, og alle er fornøyde og lettet hvis de finner en frisk og rask baby. Det settes selvsagt i gang tiltak hvis babyen er mer slapp enn vanlig. Jeg hørte aldri noen av jordmødrene klage over hysteriske mødre som kom pga lite liv, heller tvert imot at de roset disse mødrene som fulgte godt med på babyen. Ring inn du, så får du nok beskjed om hva du bør gjøre. Lykke til!

Anonymous poster hash: dacf4...903

Skrevet

Alle må ringe hvis de kjenner mindre liv!!!

Det er ikke hysterisk. Det verste som kan skje er at barnet dør... Jeg har en venninne som reddet livet til sin baby i uke 36.

Skrevet

Har du ringt nå?

Anonymous poster hash: 66d6a...e50

Skrevet

ALDRI la Vær å ta kontakt med jordmor om du er usikker på om alt er ok... Men, det går helt fint å drikke litt brus med isbiter, slå med skje på et glass høyt foran magen samt "riste" litt på magen. Som regel våkner den lille mer til. Virker ikke det, så kontakt jordmoren!Du vil ikke bli oppfattet som hysterisk. Du vil bli oppfattet som en ansvarsfull mor! Hilsen jordmor i permisjon

Anonymous poster hash: 1bfe3...968

Skrevet

hadde ringt, gjorde det selv når jeg var i uke 32, da hadde han vert stille i et døgn og var ellers svært aktiv, viktig og ringe en gang for mye enn for lite, min hadde snudd seg så derfor var han rolig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...