Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #1 Skrevet 26. november 2015 Hei Jeg er mamma til en herlig liten gutt som blir 2,5 år lille julaften. Blid og fornøyd, aktiv i barnehagen og er som barn flest. "Problemet" er at han ikke sover over natta. Han har ikke sovet over natta siden han ble født. Første tiden fikk han mat og stell selvfølgelig, men det ga vi oss med naturlig, og dette gikk veldig bra. Likevel våkner han hver eneste natt. Enten kommer han inn til meg( ikke ofte) eller så har han mistet smokken (de nettene han vil ha den) eller så gråter han litt, tilsynelatende uten grunn. Han kan holde på alt fra 2 minutter til over en time. Dette sliter veldig på meg, og jeg kjenner veldig på at det aldri blir nok eller sammenhengende søvn. ( Jeg er alene) Flere som har barn som ikke sover over natta som er i denne alderen og som har noen gode råd? Jeg er forhåpentligvis ikke alene om dette Anonymous poster hash: 48f4b...de0
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #2 Skrevet 26. november 2015 Min sov ikke gjennom natt før hun var 6 år.. Prøvde alt. Så dessverre ingen råd:-) Anonymous poster hash: d4c5f...988
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #3 Skrevet 26. november 2015 kutt ut smokk du kan ikke ligge sånn at du ikke våkner så lett? Anonymous poster hash: be063...bd3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #4 Skrevet 26. november 2015 Hei! Vi hadde det sånn med våres gutt før. Han sov greit som baby, men fikk mat og stell på natta. Men han begynte aldri å sove natta i gjennom. Fra han var ca 1,5 år begynte han å være våken lange perioder på natta, ofte flere timer. Dette gikk selvfølgelig ut over søvn og humør. Vi hadde bestemt oss for at barna ikke skal sove i vår seng, derfor prøvde vi lenge, frem til rundt tiden han fyllte to år å roe han inne i sin seng. Dette fungerte ikke, og han var ofte våken fra 2 til 5 osv. Til slutt bestemte vi oss for å la han ligge i senga vår. Dette fungerte og fungerer veldig bra. Når han våkner på natta nå går en av oss inn og henter han og bærer han inn i senga vår. Sover da videre i løpet av 30 sek. I førsten syns jeg det var trangt og jeg slet med å få sove selv, men i løpet av noen nettet gikk det over. Nå er det nesten rart hvis han ikke ligger der :-) Så jeg anbefaler samsoving hvis det er mulig, det redda oss :-) Anonymous poster hash: 62da7...512
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #5 Skrevet 26. november 2015 Alene med ei jeg også.. Nå er hun 6 år. Hun var som din frem til nesten 3 år. Samsoving reddet oss.. Slapp å stå opp hver gang. Det blir bedre❤️ Anonymous poster hash: 3ae0d...cb8
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #6 Skrevet 27. november 2015 Å legge meg lenger unna soverommet hans, er ikke noe poeng, for det å la han ligge å klage/gråte litt, er ikke noe alternativ. Jeg har prøvd dette flere ganger, og det eskalerer på kort tid, og da kan jeg glemme å sove på flere timer. Bruker lang tid på å roe han igjen. Samsoving er jo et alternativ, og han er stort sett rolig ved siden av meg. Problemet er at jeg er så vanvittig var på lyder, og han snorker Men jeg kan prøve med sov i ro i ørene. Det funker sikkert, og nå er jeg villig til å prøve absolutt alt for å få litt sammenhengende søvn Tusen takk for svar jenter Anonymous poster hash: 48f4b...de0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå