Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #1 Skrevet 26. november 2015 Baby har fått time på sykehuset. Men i mellomtiden så skal hun få mme uten kumelkprotein. Den er jo så dyr! Så i tiden før timen på sykehuset kommer vi nok til å bruke 3000 kr. på erstatninger. Dette er på ca. 1 mnd. Kan man kun søke om refusjon hvis babyen får en diagnose eller kan man få refundert det når legen og sykehuset har bedt om at det blir gjort? Det ble et kraftig innhogg i økonomien min nå rett før jul gitt! Anonymous poster hash: d4546...240
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #2 Skrevet 26. november 2015 Barnet ditt er vel litt viktigere enn jul? Anonymous poster hash: 489af...f49
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2015 #3 Skrevet 26. november 2015 Så lenge dere får diagnose så får du refundert alle utlegg. Uten diagnose får dere ikke det dekket... vi fikk time med en gang til det,så betalte bare for en boks. Har du prøvd fritt sykehusvalg?
Mamma_til_2 Skrevet 26. november 2015 #4 Skrevet 26. november 2015 Hør med legen om du kan få det på resept så betaler du kun egenandelen eller kanskje du får den gratis slik som man gjør med annen medisin til barn med kronisk sykdom. Vet ikke om det går men det er lov og spørre.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #5 Skrevet 26. november 2015 Du får det dekket. Godkjenning fra HELFO tar tid. Så du må nok betale selv de første ukene og få pengene refundert. Be om spesifisert kvittering på apoteket. De kjører ut spesielle kvitteringer for slike ting. Anonymous poster hash: 29480...a0d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #6 Skrevet 26. november 2015 Takk for svarene. Seriøst første anonym... Du bare måtte? 3000 kr. er ganske mye ekstra. Egentlig uansett hvilken mnd. Hvertfall for meg. Men selvfølgelig er babyen viktigere enn jul og alt annet så hun får akkurat den hun skal ha uansett. Skjønner ikke hvordan du kan dra den konklusjonen bare fordi jeg lurte på refusjon. Anonymous poster hash: d4546...240
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #7 Skrevet 26. november 2015 Du må ta vare på alle kvitteringene og få stempel av dem på apoteket. Du bør også få en vanlig resept på dem. Da betaler du men du kan få det refundert senere. Vi var nemlig gjennom akkurat det samme tidligere i år, med althera. Boksen kostet over 200 kr. Måtte legge ut flere tusen, fikk alt refundert fra HELFO og nå får vi alt på blå resept, henter bare gratis på apoteket. Det var veldig verdt det for vår del, men pass på at alt gjøres riktig så du får det refundert! Anonymous poster hash: ce1af...bbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå