Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #1 Skrevet 26. november 2015 Hva er det viktigste her? Er sykepleierstudent. Vitale målinger, smertelindring og være til stede? Anonymous poster hash: 5c38b...84c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #2 Skrevet 26. november 2015 Avhenger av hvem pasienten er. Personen som ligger der er viktigst, samtidig som du ivaretar pårørende. Anonymous poster hash: 956ac...c8f
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #3 Skrevet 26. november 2015 jeg tenker lindring og omsorg. Vitale parametre kan gi deg tegn om pasienten har det så godt som han kan, dog vil man stille seg spørrende til hvorvidt det er nødvendig å foreta målinger på pasienter som ikke skal ha noen behandling. Anonymous poster hash: 1f927...d56
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #4 Skrevet 26. november 2015 Hvorfor spør på et forum om dette? Skal du skrive en oppgave eller noe? Anonymous poster hash: bebc3...af4
Rosepus™ Skrevet 26. november 2015 #5 Skrevet 26. november 2015 Lindrende! Samt gi trygghet i form av tilstedeværelse. Smertelindring, å lindre uro, fjerne ubehag som munntørrhet og tørste. Observere virkning og endringer. God info til pårørende. Som fx at iv.beh gir mer ubehag enn hva det gjør godt etc.. Hvorfor spør du hi?
SuperFries Skrevet 26. november 2015 #6 Skrevet 26. november 2015 Lindrende behandling er et enormt felt, bestående av mange elementer. Det som ikke inkluderes i lindrende behandling, er vitale mål. Man tar ikke prøver eller undersøkelser som ikke har noen hensikt.
nasse nøffen Skrevet 26. november 2015 #7 Skrevet 26. november 2015 Smertelindring, og den bør være god....og tilstedeværelse... trygg dialog med pårørende. Kun foreta målinger som har betydning. Unødig å måle blodsukker feks.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #8 Skrevet 26. november 2015 Munnhygiene er også veldig viktig i den terminale fasen! Og forebygging av liggesår. Generelt forbygging av lidelse Anonymous poster hash: a9c14...8e6
Hjertefru Skrevet 26. november 2015 #9 Skrevet 26. november 2015 Lindre smerter og ubehag. God grunnleggende pleie, fukte munn og leieendring fex. Være tilgjengelig for pasient og pårørende, info til disse ... Vitale tegn er vel ikke så viktige i det hele tatt når en pas er definert som terminal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå