Gå til innhold

Tror dere forholdet vårt overlever??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gift i 11år og sammen i 19år. Vi har to barn på fem og åtte år. Han på fem år har ADHD og hun på åtte er lett psykisk utviklingshemmet. Vi får ingen avlastning til hun på åtte, hun sover ikke alene pga angst så hun får melatonin.

Dette har fått veldig innpå oss som par/foreldre. Vi har Skjelden eller aldri barnevakt så vi kommer oss ikke ut på noe sammen.

Sex vet jeg ikke hva er lengre.

Nå har jeg og mannen min begynnt til familiværnkontoroet for og få litt hjelp og komme oss ut av disse mørke slitsomme gropene. Er så lei av krangling og bråk...

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Vi har vært gift i 11år og sammen i 19år. Vi har to barn på fem og åtte år. Han på fem år har ADHD og hun på åtte er lett psykisk utviklingshemmet. Vi får ingen avlastning til hun på åtte, hun sover ikke alene pga angst så hun får melatonin.

Dette har fått veldig innpå oss som par/foreldre. Vi har Skjelden eller aldri barnevakt så vi kommer oss ikke ut på noe sammen.

Sex vet jeg ikke hva er lengre.

Nå har jeg og mannen min begynnt til familiværnkontoroet for og få litt hjelp og komme oss ut av disse mørke slitsomme gropene. Er så lei av krangling og bråk...

Dere trenger avlastning!!

Barnevernet formidler avlastningshjem. Husk, det beste dere kan gjøre for barna deres er å elske hverandre og dyrke forholdet. Akkurat nå er det mest et arbeidsfellesskap, men prøv å snakke ordentlig med hverandre om hvordan dere to får det bedre sammen. Da får alle det bedre. Sårbare barn har ikke godt av skilsmisse, og egentlig er det ikke så godt for voksne heller.

Masse lykke til!

Gjest Antarctica
Skrevet

(Hun kan også ha krav på støttekontakt?)

Skrevet

Støttekontakt er det noe man får dekt eller er det vi som foreldre som betaler det?

Gjest Antarctica
Skrevet

Støttekontakt er det noe man får dekt eller er det vi som foreldre som betaler det?

Det blir dekket, går innunder "forebyggende barnevern".
Skrevet

Ok... Liker ikke ordet barnevern. Men skal sjekke det ut.

Skrevet

Ok... Liker ikke ordet barnevern. Men skal sjekke det ut.

Kontakt kommunen ang støttekontakt og avlastning, ikke barnevernet.

 

Anonymous poster hash: 3ec3c...626

Skrevet

Takk, da skal jeg sjekke ut det:)

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Ok... Liker ikke ordet barnevern. Men skal sjekke det ut.

Kontakt kommunen ang støttekontakt og avlastning, ikke barnevernet.

 

Anonymous poster hash: 3ec3c...626

I min kommune er det altså det kommunale barnevernet som formidler dette.

Skrevet

I min kommune er det omsorgstjebesten.

Vi har avlastning 1 helg i mnd og dette er alltså kommunen, ikke barneværnen

Skrevet

Hvorfor i all verden får dere ikke avlastning for jenta?

Vi fikk avlastning en helg i mnd for vår jente, som har en diagnose. Fikk fort svar på søknaden, og det gikk ikke lang tid før hun hadde sin 1. helg der! Vi fant søknad på nettsiden til kommunen vår.



Anonymous poster hash: 1e61c...338
Skrevet

 

Hvorfor i all verden får dere ikke avlastning for jenta?

Vi fikk avlastning en helg i mnd for vår jente, som har en diagnose. Fikk fort svar på søknaden, og det gikk ikke lang tid før hun hadde sin 1. helg der! Vi fant søknad på nettsiden til kommunen vår.

 

Anonymous poster hash: 1e61c...338

 

Altså, vi fant søknadsSKJEMA! ;-)

 

Anonymous poster hash: 1e61c...338

Skrevet

Sier meg enig i at dere trenger avlastning. Er tøft å ha det slik. Og det er gjerne i motbør at man ser om man har giftet seg med rett mann og at det er rett mann man har fått barn med. Jeg tror mye er gjort bare dere får avlastning.

 

Anonymous poster hash: 84b99...8c8

Skrevet

Vi har vært gift i 11år og sammen i 19år. Vi har to barn på fem og åtte år. Han på fem år har ADHD og hun på åtte er lett psykisk utviklingshemmet. Vi får ingen avlastning til hun på åtte, hun sover ikke alene pga angst så hun får melatonin.

Dette har fått veldig innpå oss som par/foreldre. Vi har Skjelden eller aldri barnevakt så vi kommer oss ikke ut på noe sammen.

Sex vet jeg ikke hva er lengre.

Nå har jeg og mannen min begynnt til familiværnkontoroet for og få litt hjelp og komme oss ut av disse mørke slitsomme gropene. Er så lei av krangling og bråk...

 

Ta kontakt med kommunen sentralt eller med (barne)habiliteringen og søk om avlastning. Enten i besøkshjem eller i en barneavlastning for hun på 8 år. Dere kan også søke om støttekontakt til henne.

Har jenta en IP og en koordinator? Om hun har det så bruker dere koordinatoren. Har hun ikke det så må dere be om det.

 

Anonymous poster hash: b1d78...77b

Skrevet

Det er jo dessverre sånn at forhold med barn med spesielle behov oftere ender med brudd enn andre forhold. Det handler ofte om mangel på avlastning, men mange forteller også at det er en ekstra utfordring å bli enige om forventninger, oppdragelse osv når barnet har særskilte utfordringer. Å få hjelp der barnet er utredet til å sette realistiske forventninger og å enes om foreldrepraksis er derfor et råd i tillegg til å skaffe avlastning. Hvor i kommunen slik avlastning vil innvilges, varierer. I noen kommuner får barn med en diagnose avlastning fra tiltak for funksjonshemmede, omsorgstjenesten, tiltakskontoret eller hva det nå er de velger å kalle det. I andre kommuner er det kun barneverntjenesten som tildeler avlastning. Ta kontakt med kommunen og hør. Habiliteringstjenesten eller BUP kan hjelpe dere med en uttalelse som dokumenterer behov hvis slikt etterspørres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...