Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #1 Skrevet 26. november 2015 Vet om tre søsken der alle lukter virkelig ille. Aner ikke om de i det hele tatt får rene klær, eller bader/dusjer? Virker jo ikke sånn. Ene av de er ofte på besøk til sønnen min, men han vil helst ikke ha han her fordi han reagerer på lukta. Det lukter selv om du sitter flere meter unna. Lukta er en blanding av sur melk og gamle klær... Virkelig kvalmende! Det jeg lurer på er om jeg er forferdelig frekk hvis jeg tar det opp med foreldre...? Er det min sak? Det går jo ut over barna deres, de andre vil ikke leke med de, sønnen min er ikke eneste som har reagert. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: af8de...4ed
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #2 Skrevet 26. november 2015 Hadde kanskje snakket med bhg/skolen først. Gjøre de oppmerksom på at dette er et problem. At dette vil gå utover deres sosislliv og evt mobbing med tiden. Anonymous poster hash: 2affe...c68
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #3 Skrevet 26. november 2015 Jeg tror ikke jeg ville tatt det direkte med foreldrene om dette er mennesker du er nødt til å ha et forhold til videre, det kan bli veldig kleint om dere f.eks har foreldre i samme klasse og må samarbeide om ting i fremtiden og de tar dette i verste mening og hisser seg opp (noe folk ofte gjør når man kritiserer barneoppdragelsen deres). Tror faktisk jeg ville sendt en mail med min bekymring til lærer eller helsesøster på skolen, så får de ta det med foreldrene. Anonymous poster hash: ae6d3...066
klg,2 boys now:) Skrevet 26. november 2015 #4 Skrevet 26. november 2015 Ta det med skolen/Bhg Men skjønner at unger lukter når de blir vasket 1 gang i uka..
Mamma_til_2 Skrevet 26. november 2015 #5 Skrevet 26. november 2015 I bhg har vi en som har veldig stram kroppslukt, kjenner på håret personen dusjer men kroppslukt er bare veldig stram. Så noen har det slikt uten og være urenslig.
Gjest Muji81 Skrevet 26. november 2015 #6 Skrevet 26. november 2015 De blir vel vaska med klut! Enig med de andre, ta det opp med bhg eller skole. Sensitivt område dette med hygiene
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #7 Skrevet 26. november 2015 Jeg hadde latt det være, så lenge det ikke er tegn på at barna blir forsømt hjemme. Har selv en unge som stadig er innom her og stinker røyk, sånn at lukta sitter igjen i rommet etter besøk. Velger å ikke si noe, men sender helst ikke ungene mine dit da jeg skjønner at de røyker inne. Synes det er helt forferdelig, men er faktisk ikke min sak. Anonymous poster hash: 81698...fe0
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #8 Skrevet 26. november 2015 Ville nok tatt det opp med skolen. Hadde det bare vært den ene ungen som luktet hadde jeg ikke gjort så mye med det grunnet det kan være sykdom etc, men når alle sammen lukter burde det bli tatt opp på en fin måte og gjerne igjennom lærer/b.hage. Anonymous poster hash: fb720...263
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #9 Skrevet 26. november 2015 Dattera mi dusjer tre ganger i uka og hun har en stram lukt av håret. Jeg kan si at hun er ikke ureinslig, så dette kan jo komme av andre ting. Anonymous poster hash: 5d84c...7bd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #10 Skrevet 26. november 2015 Så lenge dette er begynt å bli et tydelig problem knyttet til barnet, så bør du absolutt ta det opp! Barnet vil jo lide av at andre unger ikke vil være sammen med han fordi han lukter vondt. Tenk at du gjør barnet en tjeneste ved å ta det opp Anonymous poster hash: c703c...e1c
❤lille stjerne❤ Skrevet 26. november 2015 #11 Skrevet 26. november 2015 Jeg ville tatt det opp med helsestasjonen/helsesøster på skolen.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #12 Skrevet 26. november 2015 Men hva med foreldrene da. Lukter de vondt? Høres jo ut som om: 1.klærne som har vært våte for lenge 2.vond lukt i vaskemaskinen 3.dårlig oppbevaring av klærne 4.dårlig inneklima. Slikt er ikke lett å kjenne selv hvis man går oppe i det hele tiden. Hvor gamle er barna? Legger de merke til at andre trekker seg unna? Anonymous poster hash: e5826...c42
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #13 Skrevet 26. november 2015 Hadde helt klart snakket med foreldrene. Lukter det som oftest så ille, så er det noe som ikke er helt som det bør være. Anonymous poster hash: 511a0...104
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #14 Skrevet 26. november 2015 Jeg hadde latt det være, så lenge det ikke er tegn på at barna blir forsømt hjemme. Har selv en unge som stadig er innom her og stinker røyk, sånn at lukta sitter igjen i rommet etter besøk. Velger å ikke si noe, men sender helst ikke ungene mine dit da jeg skjønner at de røyker inne. Synes det er helt forferdelig, men er faktisk ikke min sak. Anonymous poster hash: 81698...fe0 Det er da absolutt noe å si fra om, barn har krav på et røykfritt miljø og de skal ikke oppleve å lukte/ bli avvist fordi foreldrene røyker inne! Snakk med foreldrene her også du. Anonymous poster hash: 511a0...104
Anonym bruker Skrevet 26. november 2015 #15 Skrevet 26. november 2015 Høres ut som en nevner over her, at de tørker tøy i kjeller som ikke har god nok utluftning. Tøyet tørker for sent, og lilter da som du beskriver. Anonymous poster hash: 4fc57...c70
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #16 Skrevet 27. november 2015 Mugg i leiligheten? Anonymous poster hash: 7465f...fe9
Anonym bruker Skrevet 27. november 2015 #17 Skrevet 27. november 2015 Tre barn som lukter så ille at man kjenner lukten av sur melk og gamle klær noen meter unna? Det ville jeg ikke ha snakket med foreldrene om. Derimot ville jeg tatt en vurdering på om kanskje omsorgsevnen til foreldrene er god nok. Da ville jeg tenkt igjennom: er barna skitne? Og da mener jeg skitten så det lukter at de sjeldent vasker seg, ikke en flekk her og der. Er barna underernært? Bleke, tynne/slappe eller utsultet dersom de får tilbud om mat? Er barna relativt adekvat kledd? Klærne passer, tilpasset årstiden? Dersom Alle disse tingene er greit det er bare den lukten, hadde jeg kun nevnt det for læreren, så det var en mulighet for at noen tok tak før det utviklet seg til mobbing eller utestenging av barna. Om barna i tillegg er skitne, underernært og dårlig kledd, er dette en klar barnevernssak. Anonymous poster hash: 06e1a...f3e
**venter** Skrevet 27. november 2015 #18 Skrevet 27. november 2015 Jeg hadde latt det være, så lenge det ikke er tegn på at barna blir forsømt hjemme. Har selv en unge som stadig er innom her og stinker røyk, sånn at lukta sitter igjen i rommet etter besøk. Velger å ikke si noe, men sender helst ikke ungene mine dit da jeg skjønner at de røyker inne. Synes det er helt forferdelig, men er faktisk ikke min sak. Anonymous poster hash: 81698...fe0 Det er kanskje ikke din sak, men du sitter å nærmest ser på at andre foreldre gjør noe som bryter norsk lov. Hadde du latt være å si noe om de kjørte konsekvent uten bilsele også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå