Gå til innhold

Hvorfor lyve om slikt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne og jeg snakket om ferdigmat. Jeg innrømmet at innimellom fikk ungene viljen sin og fikk Grandiosa eller spagetti a la capri til middag. Aner ikke hvorfor ungene mine elsker hundemat (spagetti på boks) men det gjør de.

Så sier min venninne at ungene hennes ALDRI har fått slikt.

Så det komiske. Vi var i butikken og handlet middag sammen en ettermiddag og så begynner sønnen å mase om spagetti a la capri. Og han sier, det er minst en måned siden vi spiste det sist. Jeg sier ikke noe men måtte flire til venninna mi. Hun sier ikke noe heller og bare sleper med seg ungen.

Kan ikke noe for det men det ER litt morsomt. Har ikke nevnt det mer da og ikke hun heller. Spørsmålet mitt er hvorfor nekte for at ungene noen ganger får søppelmat? Man er da ikke en dårlig forelder om man en gang i ny og ne lar de få det?

 

 

 

Anonymous poster hash: 01a9e...c5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, det er vel fordi det er lavstatus å gi slik mat vil jeg tro, og mange er opptatt av status.

 

Jeg har også en venninne som unnskylder seg når hun gir ferdigmat. De fleste gjør vel det til tider, men noen føler vel at de må påpeke at det er "veldig sjelden altså" ☺️

 

Anonymous poster hash: 849cf...fce

Skrevet

Tja, det er vel fordi det er lavstatus å gi slik mat vil jeg tro, og mange er opptatt av status.

 

Jeg har også en venninne som unnskylder seg når hun gir ferdigmat. De fleste gjør vel det til tider, men noen føler vel at de må påpeke at det er "veldig sjelden altså" ☺️

 

Anonymous poster hash: 849cf...fce

Gir mat dom ikke er optimal til tider altså, ikke unnskylder seg til tider ☺️

 

Anonymous poster hash: 849cf...fce

Skrevet

Sansynlig vis fordi du omtaler det som hundemat.



Anonymous poster hash: 9d76a...d71
Skrevet

Fordi hun ønsker å gi et annet bilde av hvem hun er enn det hun egentlig er. Hun vil ikke se på seg selv som en mor som gir barna slik mat, så hun benekter det. Blir ikke like virkelig om hun benekter det og ingen (andre enn barna hennes) vet det ;)



Anonymous poster hash: 9e09a...5df
Skrevet

 

Sansynlig vis fordi du omtaler det som hundemat.

 

Anonymous poster hash: 9d76a...d71

Ja. Og jeg lar ungene spise det for det, så hun burde ikke være flau ovenfor meg når jeg selv innrømmer at de får det.

Jeg synes det lukter som hundemat når jeg åpner det.

 

 

Anonymous poster hash: 01a9e...c5e

Skrevet

Det er jo fordi det er pinlig å kjøpe sånn mat! Jeg gjør det selv altså, men har lyst å synke gjennom gulvet hvis jeg har vogna full i pizza, chips og brus

Skrevet

Det er jo fordi det er pinlig å kjøpe sånn mat! Jeg gjør det selv altså, men har lyst å synke gjennom gulvet hvis jeg har vogna full i pizza, chips og brus

Hehe. Hvorfor er det slik?

Her skulle de ha filmkveld og kose seg. 7 gutter på 9 år. De ville ha grandis.

Fire grandis, potetgull, brus og smågodt var i kurven. Feit er jeg også. Hvis en DIB dame så meg da hadde jeg nok fått en egen tråd her inne. 🙊

 

 

Anonymous poster hash: 01a9e...c5e

Skrevet

 

Det er jo fordi det er pinlig å kjøpe sånn mat! Jeg gjør det selv altså, men har lyst å synke gjennom gulvet hvis jeg har vogna full i pizza, chips og brus

Hehe. Hvorfor er det slik?

Her skulle de ha filmkveld og kose seg. 7 gutter på 9 år. De ville ha grandis.

Fire grandis, potetgull, brus og smågodt var i kurven. Feit er jeg også. Hvis en DIB dame så meg da hadde jeg nok fått en egen tråd her inne. 🙊

 

 

Anonymous poster hash: 01a9e...c5e

4 grandis på 7 gutter? Det er drøyt!

 

 

Anonymous poster hash: a514d...8f8

Gjest Antarctica
Skrevet

 

 

Det er jo fordi det er pinlig å kjøpe sånn mat! Jeg gjør det selv altså, men har lyst å synke gjennom gulvet hvis jeg har vogna full i pizza, chips og brus

Hehe. Hvorfor er det slik?

Her skulle de ha filmkveld og kose seg. 7 gutter på 9 år. De ville ha grandis.

Fire grandis, potetgull, brus og smågodt var i kurven. Feit er jeg også. Hvis en DIB dame så meg da hadde jeg nok fått en egen tråd her inne. 🙊

 

 

Anonymous poster hash: 01a9e...c5e

4 grandis på 7 gutter? Det er drøyt!

 

 

Anonymous poster hash: a514d...8f8

Oj, nå går visst spådommen i oppfyllelse!

Skrevet

Ikke for å spore helt av, men 4 pizzaer på 7 gutter er da helt normalt. Ikke sikkert de spiser opp alt.

 

Og til HI: kanskje hun vil gi inntrykk av at hun er "bedre" enn deg? Vanskelig å si, men jeg kan ikke skjønne at det er farlig å innrømme. Her får ungene spise på makkern eller kjøpe ferdig pizza innimellom. Det definerer ikke meg som mor for det.



Anonymous poster hash: c2e86...d22
Skrevet

 

 

Det er jo fordi det er pinlig å kjøpe sånn mat! Jeg gjør det selv altså, men har lyst å synke gjennom gulvet hvis jeg har vogna full i pizza, chips og brus

Hehe. Hvorfor er det slik?

Her skulle de ha filmkveld og kose seg. 7 gutter på 9 år. De ville ha grandis.

Fire grandis, potetgull, brus og smågodt var i kurven. Feit er jeg også. Hvis en DIB dame så meg da hadde jeg nok fått en egen tråd her inne. 🙊

 

 

Anonymous poster hash: 01a9e...c5e

4 grandis på 7 gutter? Det er drøyt!

 

 

Anonymous poster hash: a514d...8f8

De spiser en halv hver ja. Ingen av de er tykke heller.

Synes ikke det er veldig mye for en aktiv gutt på 9 år.

 

 

Anonymous poster hash: 01a9e...c5e

Skrevet

 

 

 

Det er jo fordi det er pinlig å kjøpe sånn mat! Jeg gjør det selv altså, men har lyst å synke gjennom gulvet hvis jeg har vogna full i pizza, chips og brus

Hehe. Hvorfor er det slik?

Her skulle de ha filmkveld og kose seg. 7 gutter på 9 år. De ville ha grandis.

Fire grandis, potetgull, brus og smågodt var i kurven. Feit er jeg også. Hvis en DIB dame så meg da hadde jeg nok fått en egen tråd her inne.

 

 

Anonymous poster hash: 01a9e...c5e

4 grandis på 7 gutter? Det er drøyt!

 

 

Anonymous poster hash: a514d...8f8

Oj, nå går visst spådommen i oppfyllelse!

 

Ja, det hadde vel vært bedre med litt mindre pizza slik at de kunne spist desto mer potetgull, eller hva?

Gutter kan spise veldig mye når de er sultne, og jeg tenker denne mammaen ikke hadde lyst til å si "beklager, det er tomt" når sønnen hadde masse besøk. 

 

Anonymous poster hash: 02c02...4a5

Skrevet

 

Det er jo fordi det er pinlig å kjøpe sånn mat! Jeg gjør det selv altså, men har lyst å synke gjennom gulvet hvis jeg har vogna full i pizza, chips og brus

Hehe. Hvorfor er det slik?

Her skulle de ha filmkveld og kose seg. 7 gutter på 9 år. De ville ha grandis.

Fire grandis, potetgull, brus og smågodt var i kurven. Feit er jeg også. Hvis en DIB dame så meg da hadde jeg nok fått en egen tråd her inne. 🙊

 

 

Anonymous poster hash: 01a9e...c5e

Hahaha! Herlig kommentar

 

 

Anonymous poster hash: 979ca...915

Skrevet

 

 

 

 

 

Det er jo fordi det er pinlig å kjøpe sånn mat! Jeg gjør det selv altså, men har lyst å synke gjennom gulvet hvis jeg har vogna full i pizza, chips og brus

Hehe. Hvorfor er det slik?

Her skulle de ha filmkveld og kose seg. 7 gutter på 9 år. De ville ha grandis.

Fire grandis, potetgull, brus og smågodt var i kurven. Feit er jeg også. Hvis en DIB dame så meg da hadde jeg nok fått en egen tråd her inne.

 

 

Anonymous poster hash: 01a9e...c5e

4 grandis på 7 gutter? Det er drøyt!

 

 

Anonymous poster hash: a514d...8f8

Oj, nå går visst spådommen i oppfyllelse!

Ja, det hadde vel vært bedre med litt mindre pizza slik at de kunne spist desto mer potetgull, eller hva?

Gutter kan spise veldig mye når de er sultne, og jeg tenker denne mammaen ikke hadde lyst til å si "beklager, det er tomt" når sønnen hadde masse besøk.

 

Anonymous poster hash: 02c02...4a5

Kjedelig å si det er tomt ja.

Og som jeg sa. Aktive fotballspillende gutter på snart 10 år spiser MASSE etter trening. Og en halv grandis er virkelig ikke mye.

For de som er interessert ble det igjen fem stykker (når man deler den i åtte) to av stykkene spiste lillesøster på 7 år, hun er heller ikke feit. Og den feite mora (meg) spiste de tre siste. 🙊

 

Anonymous poster hash: 01a9e...c5e

Skrevet

Hun er vel redd for å bli møtt av fordommer, men jeg synes det er pussig å lyve om noe så betydningsløst.  

 

Selv lager jeg hele spekteret av mat, kan ha lammestek med masse godt tilbehør en dag, og tortellini med ost og ketchup en annen dag.  Det varierer i forhold til tid og ork.  

 

Jeg pleier også å storhandle og handler gjerne på tilbud.  Det betyr at en dag kan handlevognen være fylt opp med pizza grandiosa, en annen dag kan handlevognen være fylt opp med fiskefilet og bær.  



Anonymous poster hash: e12f4...b41
Skrevet

Folk lyver jo hele tida for å øke sin sosiale status. Bare sjekk Facebook.

Skrevet

her i huset er det santa maria taco HVER fredag. Og med få unntak har vi hatt det i 8 (!!!!!) år. Det synes jeg er harry :) Men de "få unntak" har vært så utrivelig at det ikke er verdt det.... Nå og da gleder jeg meg til barna vil prøve noe annet på "taco- fredag":.. Eneste variasjon er hvorvidt vi velger lemser, Shell eller chips som tilbehør....Juhuuuuu! 

 

Men jeg innrømmer det glatt :) Ellers har vi laget mye mindre junk etter vi begynte med Adams matkasse. Nå har vi det annenhver uke,- og de andre ukene er det sjelden boksmat eller frossenpizza. Rett og slett for man har "lært noen knep" for og lage hurtig og god mat... Da tar plutselig en grandiosa lang tid og steke :) Vi snakket om det for litt siden. hvor sjelden vi hadde hatt slik de siste månedene (har hatt godt levert og Adam i over 1,5 år nå).Boksmat tror jeg ikke vi har hatt siden vi startet. Men nå fikk jeg plutselig lyst på kjøttboller i paprikasuas,- eller "maxiboller" som boksen heter... Kokt potet, gnidd inn i den sausen....Nam :)



Anonymous poster hash: 6fa86...140
Skrevet

Har en grusom innrømmelse. Verre enn spagetti på boks... Sønnen min fikk en gang kanelbolle til middag!

 

Anonymous poster hash: 02c12...8cb

Skrevet

Teit å lyve. Men noen ganger sier folk bare ting uten å tenke seg så mye om. Jeg gjør hvertfall det. "Nei, jeg har aldri vært i Stavanger", bare for å komme på at jeg har vært i Stavanger minst fem ganger rett etterpå... Teit, men munnen er noen ganger kjappere enn hodet. 



Anonymous poster hash: 02c02...4a5
Skrevet

Det er flaut å kjøpe sånn mot i jutujjen, spesielt når det ikke er annet i handlevognen. Jeg skulle få hjelp av familie (søskenbarn, søsken osv..) til å pusse opp, male en del vegger og sånt. Handlet inn mat til oss og vi bestemte oss for p gjøre det enkelt. Masse ferdigpizza, brus og et par øl. Kjempeflaut. Men tenkte at de i kassa sikkert forstår at jeg handler til besøk. Fikk kommentaren "jaja, da var helga i boks;)" det gjorde det ikke lettere altså. Og selvfølgelig må jeg begynne å "unnskylde meg" og forklare...

 

Anonymous poster hash: 624f9...780

Skrevet

Det er flaut å kjøpe sånn mot i jutujjen, spesielt når det ikke er annet i handlevognen. Jeg skulle få hjelp av familie (søskenbarn, søsken osv..) til å pusse opp, male en del vegger og sånt. Handlet inn mat til oss og vi bestemte oss for p gjøre det enkelt. Masse ferdigpizza, brus og et par øl. Kjempeflaut. Men tenkte at de i kassa sikkert forstår at jeg handler til besøk. Fikk kommentaren "jaja, da var helga i boks;)" det gjorde det ikke lettere altså. Og selvfølgelig må jeg begynne å "unnskylde meg" og forklare...

 

Anonymous poster hash: 624f9...780

Sånn mat i butikken skulle d stå:P

 

Anonymous poster hash: 624f9...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...